Utazok.hu: erősebb szezont zártak a szállásadók idén
A szállásadók összességében erősebbnek értékelték az idei szezont, mint a tavalyit az Utazok.hu szállásközvetítő felmérése szerint.
Az online szakportál hétfői, MTI-hez eljuttatott felméréséből – amelyet foglalási adatai alapján és közel 170 partnere körében végzett – kiderül, hogy a turisztikai piac szereplői fejlődő, de az időjárás miatt kicsit hullámzó intenzitású szezont tudhatnak maguk mögött. A KSH adatai szerint az első hat hónapban több mint 10 százalékkal nőtt a szállásadók árbevétele, ezt az Utazok.hu felmérése is részben megerősíti: a június-augusztusi időszakban a partnerek közel felének magasabb volt az árbevétele a tavalyi év azonos időszakához képest, és a válaszadók elégedettségi indexe a tízes skálán az 5,8-as tavalyi értékről idén 6,4-re emelkedett.
A közlemény idézi Szennay Andrást, az Utazok.hu cégcsoport ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a telített piacon minden egyes vendégért meg kellett küzdeni, a változó időjárás pedig különösen a vízparti régiókat állította kihívás elé.
A szállásadók 88 százaléka szerint évről évre egyre többen foglalnak interneten keresztül, a vendégek 74 százaléka pedig egyre később foglalja le a nyaralását, és egyre rövidebb időre. A szállásadóknak nagyobb hangsúlyt kell fektetni a specializált szolgáltatások változatosságára és minőségére, hiszen a vendégek idén kevesebbet költöttek az adott helyszínen egyéb szolgáltatásokra, mint az előző években a szálláshelyek 72 százalékának véleménye szerint.
A turisztikai piac résztvevői általában stagnáló vagy csökkenő árakkal (83 százalék) jellemezték a szezont, és a válaszadók fele a kihasználtság terén sem tudott pozitív változást elérni, míg a másik felénél a foglalási eredmények javulása ellensúlyozta az elmaradt magasabb átlagár okozta hiányt.
A megkérdezett szállodáknál általában, így a nyári szezonban is évről évre nő a visszatérők száma. Ez nemcsak a magyar vendégekre, hanem a külföldiekre is igaz: közülük is egyre többen tudatosan ugyanarra a helyre foglalják szállásukat. A külföldiek száma a válaszadó szálláshelyek 41 százalékánál nem változott, de a többi szálláshely 29 százaléka növelni tudta külföldi vendégei számát, és egy szűk réteg – 8 százalékuk – több mint 20 százalékkal.
A belföldi turizmust illetően a nyári szezonban továbbra is a családokra helyezik a hangsúlyt a szállásadók: a válaszadók fele egyértelműen őket jelölte meg elsődleges célcsoportjának, őket követi a wellnessturizmus két célpontja: a fiatal párok és nászutasok, illetve az idősebb korosztály.
Az Utazok.hu cégcsoportnak több tematikus honlapja van, a weboldalak több mint 650 ezer regisztrált felhasználója van és éves szinten 4,5 millióan látogatják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >