Ünnepek alatt nő a pezsgőpiac

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 28. 08:00

Az éves pezsgőmennyiség 40 százalékát a karácsonyi/szilveszteri szezonban adják el a kiskereskedelemben. Érdekes, hogy az ünnepek időszakában valamelyest nőtt a fogyasztás, éves viszonylatban viszont stagnál.Alkoholos pezsgőből 12 millió liternél többet adtak el a kiskereskedelemben 2006. október–2007. szeptember kö­zött. Lényegében ugyanannyit, mint az előző hasonló időszakban. A de-cem­ber–januári eladások meg­haladták az 5 millió litert, és 3 százalékkal meghaladták az előző ünnepi szezon mennyiségét.
Értékben a forgalom megközelíti a 10 milliárd forintot a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe szerint. Éves szinten stagnálást mutatnak az adatok. Csak karácsony–szilveszter környékén közel 4 milliárdot tesznek ki a boltok eladásai, amelyek legutóbb december–januárban 5 százalékkal bizonyultak nagyobbnak, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban.
Az alkoholos habzóbor piaci pozíciója viszont gyengült. Az éves mennyiségi eladások nem érték el az 1 millió litert sem, és a csökkenés mértéke 30 százalék feletti. A habzóbor a jelek szerint kevésbé számít ünnepi italnak, mivel az éves forgalomból csupán egynegyed rész jut az ünnepek körüli periódusra.
A magyarországi pezsgőpiac koncentráltságát mutatja, hogy a mennyiségi eladások jó 40 százaléka két nagy márkára jut. A kereskedelmi márkás, alkoholtartalmú pezsgők piaci részesedése valamivel nagyobb 10 százaléknál.
A piacon főleg a fehér pezsgők kelendőek, éves szinten az értékesítés 93 százalékát adják. Ízeknél az édes a legnépszerűbb, és az éves mennyiségi értékesítés 70 százaléka jut rájuk.

Kapcsolódó cikkeink