Újrahasznosított papírból készült új csomagolóanyagot fejlesztett a Lucart
Két nagy projektet valósított meg tavaly a Lucart: újrahasznosított papírból készült új csomagolóanyagot fejlesztettek, valamint új NovaLT12 gázturbinát telepítettek – ez derült ki a cég 15. Fenntarthatósági jelentéséből
A cég GRI Standard szerint készített Fenntarthatósági jelentéséből kiderült, hogy az olasz diecimoi üzemben új NovaLT12 gázturbinát építettek be, amely 12,5 Mw teljesítményt képes biztosítani 85%-os kapcsolt (villamos és hő) energiatermelési hatékonysággal. Porcariban található üzemükben pedig újrahasznosított papírból készült új csomagolóanyagot fejlesztettek rugalmas csomagolópapír felhasználásával a Grazie Natural és az Eco Natural termékcsoportok termékeihez. Ezek az innovációk mind hozzájárulnak a már korábbi kezdeményezéseikhez.
Eredmények számokban
• a CO2 és NOx kibocsátás 6,8, illetve 16,9%-kal csökkent 2014-hez képest;
• a gyártott papír minden egyes tonnájára vonatkozó hulladék mennyisége 13,8%-kal csökkent 2014-hez képest
• a víz- és energiaforrások felhasználása javult, ezen belül a vízfogyasztás 13,3%-kal csökkent 2013-hoz képest, míg az energiafogyasztás 8,1%-kal lett kevesebb 2014-hez képest;
• az újrahasznosított papír arányának felhasználása nőtt, amely elérte a vegyes termelés 55%-át, és 2%-os növekedést mutat 2018-hoz képest;
• a termelésből származó hulladékok kezelése ugyancsak javult, 62%-át a körkörös gazdasági szemlélet jegyében újra felhasználták.
Két fontos díj a fenntarthatóság jegyében
A Lucart az új technológiákba történő beruházásoknak köszönhetően két fontos elismerésben részesült 2019-ben. A European Cleaning and Hygiene Awards a Municipal Material Cycle® projektet „a professzionális takarító ágazat profiljának javítását célzó legjobb kezdeményezésként” ítélte meg. A Coop Italia pedig a Coop for Future kitüntetéssel jutalmazta a vállalatot a környezetvédelem iránti elkötelezettségéért.
A Lucart Csoport 2019-ben 6,4%-os árbevételnövekedést, azaz 515 millió euró árbevételt ért el, amely az előző évhez képest 6,4%-os növekedést jelent. Magyarosrszági leányvállalatuk még ennél is grandiózusabb, bő 66%-os éves növekedés mellett 5,55 milliárd Ft árbevétellel zárta a 2019-es üzleti évet. Mindezt a cég az innováció, a társadalmi felelősségvállalás és az európai Green Deal célkitűzések iránt való elköteleződés mellett érte el.
„Az egészségügyi és gazdasági válság, amelyet átélünk, arra késztet bennünket, hogy elgondolkodjunk életstílusunkon, szokásainkon és ebből következően azon is, ahogy a vállalkozást értelmezzük” – mondta Massimo Pasquini, a Lucart ügyvezető igazgatója. „2019 volt az az év, amikor a gazdasági, társadalmi és környezeti jellegű témák közötti kapcsolat fontosságának tudatosítása egyéniről kollektív szintre helyeződött át, amint ezt az ifjúsági mozgalmak, valamint az európai szinten elfogadott új szabályok és fejlesztési tervek, mint pl. a Green Deal is igazolják. Ezzel összefüggésben, az olasz kormány és a Confindustria között az európai fenntarthatósági célok irányába mutató ipari stratégiára vonatkozó közelmúltban kötött megállapodás híre megerősíti az évek során hozott stratégiai döntéseink helyességét, és arra késztet bennünket, hogy egyre határozottabban olyan fejlesztési modellekre összpontosítsunk, mint a körkörös gazdaság és az ipari szimbiózis, melyek képesek közös értéket teremteni bolygónk tiszteletben tartása mellett.”
A jövő: Új célok, új csomagolási irányelvek, új turbina
A Lucart ezt az irányvonalat követve 2019-ben a fenntarthatósági programért felelős új bizottságot hozott létre, és felülvizsgálta saját fejlesztési céljait az ENSZ által 2030-ra kitűzött fenntartható fejlődési célok (SDGs) függvényében.
2020-ban a Lucart 10 millió eurót különített el egy új kogeneratív turbina telepítésére Porcariba, mely kiegészíti a csoport energiamegújítási tervét. A turbina által az olasz üzemekben előállított összteljesítmény eléri a 32 MW-ot. Továbbá rövidesen új Fenntartható Csomagolási irányelveket tesznek közzé, amelyek hozzájárulnak a 100%-ban újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolóanyagok megvalósításának 2025-ig történő eléréséhez.
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági jelentést adott ki a Borsodi
A Borsodi Sörgyár idén szeptemberben ismét megrendezte az immár hagyományos…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >