Újra árusíthatnak éjszaka szeszes italokat a boltok Kijevben
Az ukrán fellebbviteli bíróság jogerős határozatot hozott, amellyel ismét lehetővé tette, hogy szeszes italokat árusítsanak az éjszaki órákban Kijev boltjaiban – tájékoztatott az ukrán monopolellenes bizottság kedden a Facebookon közleményben.
A kijevi önkormányzat még tavaly szeptemberben döntött úgy, hogy megtiltja az alkoholárusítást este tizenegy és délelőtt tíz óra között az ukrán főváros üzleteiben. A tilalom egyaránt vonatkozott a szupermarketekre és a kisboltokra, nem terjedt ki viszont az éttermekre. Az önkormányzat ily módon próbálta felvenni a küzdelmet az alkoholizmussal szemben.
Az ukrán monopolellenes bizottság azonban megtámadta a testület döntését arra hivatkozva, hogy ez ellentétes a versenyfeltételekkel és korlátozza a vállalkozások függetlenségét.
A monopolellenes bizottság keresetének áprilisban első fokon helyt adott egy kijevi bíróság, a fővárosi tanács azonban megfellebbezte a döntést. Most pedig a fellebbviteli bíróság jogerőre emelte a korábbi döntést, azaz hatálytalanította az éjszakai alkoholárusításra vonatkozó tilalmat.
A sajtóhírekben egyébként már tavaly ősszel szakértők kétségüknek adtak hangot afelől, hogy a tilalom hozzájárulhat az alkoholizmus visszaszorításához. Arra is rámutattak, hogy az intézkedés nyomán elterjedne a szeszes italok zugárusítása a tilalmi időszakban. (Kovács Andrea, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még szigorúbb szabályok vonatkoznak az ukrán méz, tojás és baromfi importjára
Az Európai Parlament szigorította az Ukrajnából érkező agrártermékek importját, kiterjesztve…
Tovább olvasom >Ukrán szaktárca: Kijev kész korlátozni az EU-ba irányuló ukrán élelmiszerexportot
Ukrajna kész elfogadni a kereskedelmi korlátozásokat az Európai Unióval, hogy…
Tovább olvasom >Évente 13 milliárd euróval járul hozzá Európa gazdaságához a Diageo
Az Oxford Economics új tanulmánya szerint a több mint 200ezer…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >