Új lendületben szárnyal az Update
„Eddig húztam, mostantól tolom” – így foglalta össze Norbi annak indítékát, miért tűnik el az általa kitalált életmódprogram nevéből. Az Update ugyanis elérte azt a fejlődési szintet, amely már jól szervezett menedzsmentet, profi piaci szemléletet, egységes márkaarculatot követel. Ennek szellemében újul meg nyáron a márka. Márkaképviselet, termékfejlesztés, arculattervezés, polcszerviz, disztribúció, franchise: az Update immár teljes körű szolgáltatást biztosít a név mellé.Magyarországon óránként hét ember hal meg a túlsúlyához kapcsolódó betegségben. Több mint 3 millió ember túlsúlyos, közel 1 millióan pedig cukorbetegek.
Az elmúlt években világszerte, így nálunk is beszédtéma lett az egészségesebb táplálkozás. Egyre többen akarnak változtatni az életmódjukon, és figyelnek arra, mit és mennyit esznek. Ez teremt kiváló piaci lehetőségeket a Norbi által öt éve kitalált és nagy sikerrel bevezetett életmódprogramnak.
Kell egy csapat!
A rendszer a felszínen nagyon egyszerű: a termékek kódot kapnak: egyest, ha fogyasztanak, kettest, ha szinten tartják a súlyt, hármast, ha hízni lehet tőlük. De a háttérben felkészült élelmiszer-ipari szakemberek, közös termékfejlesztések és szabadalmak állnak, ami biztosítja az Update hitelességét és eredményességét.
Az Update – még Norbi Update néven – szinte berobbant öt évvel ezelőtt az FMCG-piacra. A kezdeti fellendülés után az értékesítés beállt egy stabil szintre. Az újbóli lendületet a Nagy fogyás biztosította, amely, bár show-elemekkel tarkítva, versengés keretében, de jól kommunikálta az életmódprogram fő üzenetét: fogyni élvezettel is lehet!
– A műsor során döbbentem rá a szervezettségben, a profizmusban rejlő erőre, arra, hogy nem csinálhatok én mindent, a hosszú távú sikerekhez elengedhetetlen egy szakmailag kiváló menedzsment kiépítése – mondja Schobert Norbert, az Update Magyarország Zrt. tulajdonosa, korábbi vezérigazgatója. – Ez indította el a márka átalakítását is. A rendszeren belül én személy szerint a továbbiakban kreatív munkával és tanácsadással kívánok foglalkozni.
Minden kategóriát lefedve
Húsznál több gyártó több mint 50 termékkel csatlakozott idáig az Update-programhoz, ezek éves forgalma eléri a 3 milliárd forintot. A legígéretesebb szegmensek most a „lisztes” kategóriák: a malomipar, a sütőipar.
– Egy világszenzáció van ugyanis a kezünkben: egy olyan fehér és finom lisztkeverék licence, amely 90 százalékban mentes a felszívódó szénhidrátoktól – árulja el Norbi. – Az ezzel az alapanyaggal készülő termékeink forgalma, a kenyértől az aprósüteményig, meredeken emelkedik. Ezek volumenhordozó termékkörök, ahol egy-egy ilyen átütő újdonság az egész piacot növeli.
A másik nagy irány a zsír- és cukorszegény élelmiszereké. Nagyon sikeres együttműködésük a SIÓ-val a rostos gyümölcslé piacán. Bővülni szeretnének a szénsavas energiamentes üdítő vonalán, ehhez partnert keresnek. Komoly fejlesztés zajlik sportital-kategóriában, valamint az édesiparban. Megújulnak a cereáliák között is, tovább mélyítve a Cerbonával folytatott együttműködést. A készételek között a Globus a piacvezető partnerük.
Norbi nagy fantáziát látna az újszerűbb az Update édesítőszerekben. Komoly előrelépésről számolt be a só kapcsán is: sikerült a termék nátriumtartalmát felére csökkenteni, és ezt káliummal pótolni. A tejiparban ugyancsak várhatók újdonságok az Update égisze alatt a közeljövőben.
Saját regálokon
Az Update hamarosan új arculattal, egységes színvilággal, letisztult logóval jelenik meg az üzletek polcain. Az új design ugyanakkor továbbra sem fogja elnyomni a gyártó alapmárkáját, amelybe az Update subbrandként betagozódik. Bár Norbi neve eltűnik a csomagolásról, ez nem jelenti azt, hogy az Update-hoz ne adnák arcukat az egészséges életmódot hitelesen képviselő személyek. Ilyen lesz idén Rubint Réka.
Norbi kiskereskedelmi partnerei közül kiemeli a Spar Magyarország stratégiai szerepét. Kiváló együttműködésüknek aktuális példáját szolgáltatják azok az Update regálok, amelyek július elsejétől kerülnek kihelyezésre a Spar, Interspar és Kaiser’s üzletekben. De a regálok más csatornákban – például Match üzletekben és több benzinkútnál – is megjelennek. Nyár végére elérik a 300 disztribúciós pontot. A marketingmunkát is magukra vállalják, most már saját POP-szervizt működtetnek.
Az arculatváltás kiterjed a franchise rendszerben működő 16 Update shopra is. Az egységekben vásárolni és kávézni is lehet, sőt, az állapotfelmérés és a tanácsadás is a szolgáltatások közé tartozik.
A célcsoport megközelítésében is igyekeznek újszerű eszközöket bevetni. Júniusban indult el az ország első internetes életmód-televíziója, www.updatetv.net címen. A márkát erősíti, hogy elnyerte a Magyar Cukorbetegek Országos Szövetségének ajánlását. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >