Új GS1 szolgáltatás Brandbank termékadatokkal
Az internet, a közösségi hálók és a mobiltechnológiai fejlesztések alapjaiban változtatták meg annak módját, ahogy a gyártók, kereskedők, márkatulajdonosok kapcsolatba léphetnek fogyasztóikkal. Ráadásul a márkatulajdonosok álma, hogy a lehető legtöbb információ álljon rendelkezésükre a fogyasztóikról ahhoz, hogy jelentős profitnöveléssel kecsegtető, sikeres kampányokat indíthassanak, a megfelelő helyen időben és célcsoport számára. Ebben segít a GS1 Magyarország SafeBrand szolgáltatása, amelyhez a Brandbank vállalat által rögzített digitális termékinformációkat hívja segítségül.
A fogyasztók információ-éhsége egy-egy vásárlási döntést megelőzően folyamatosan nő, mely leginkább annak köszönhető, hogy a vásárlás pillanatában ma már több csatornán is elérhetővé válnak a termékadatok, akciók, vásárlói hozzászólások. Persze ezeknek az adatoknak azonnal megszerezhetőknek, relevánsnak és – a vásárlás érdekében – hiteles adatoknak kell lenniük.
Természetesen ahány vásárló, annyiféle kérdés:
Honnan származik a termék?
Mennyi a tápértéke?
Vannak-e benne allergén összetevők?
Milyen ételek készítéséhez ajánlják?
Másnak mi a véleménye a termékről?
Van-e éppen aktuális akció a termékhez?
Hogyan ad erre választ a SafeBrand?
A fogyasztó az okostelefonjára telepített Safebrand mobil alkalmazással leolvassa a terméken feltüntetett vonalkódot és az applikáció azonnal megjeleníti a képernyőn a márkatulajdonos által megadott hiteles, ellenőrzött adatokat. A termékadatokon túl ezek lehetnek minősítéssel, allergén vagy speciális összetevőkkel, kapcsolódó termékekkel, receptekkel szolgáló marketing üzenetek is, amelyek akár egy weboldalra is elvezetik a vásárlót minden szükséges információt biztosítva a számára ahhoz, hogy egy-egy termékben megbízzon és vásárláskor SafeBrand terméket válasszon.
A gyártóknak, márkatulajdonosoknak ezáltal lehetőségük van arra, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor – bárhol, bármikor következik is be -, közvetlenül a fogyasztót szólítsák meg, további drága marketing eszközök bevetése nélkül. Nem utolsó sorban az alkalmazást használó fogyasztók vásárlási szokásait is követhetők, így számukra személyre szabottabb ajánlatok, akciók is küldhetők!
Milyen előnyökkel jár a SafeBrand szolgáltatás a gyakorlatban?
A SafeBrand szolgáltatás célja, hogy a gyártók által biztosított, hiteles, megbízható termékinformációkat juttasson el a fogyasztóhoz. A hazai kereskedelmi szektor szereplői számára fontos szem előtt tartani, hogy a fogyasztók élelmiszerekkel kapcsolatos tájékoztatásáról szóló új 1169/2011 EU rendelet előírja, hogy 2014-től az online értékesítésnél az összes olyan információt fel kell tüntetni, amit a fogyasztó az offline eladás helyén személyesen is elér. A SafeBrand szolgáltatás biztosítja a márkatulajdonos számára, hogy ezen rendeletben előírtaknak megfelelő, szabványossági és minőségi szempontból megvizsgált, és általa jóváhagyott adattartalommal szólítsa meg a fogyasztót
A szolgáltatás előnye a vásárló számára pedig az, hogy ezek a hiteles adatok elérhetőek és az okostelefonján megjeleníthetőek függetlenül a vásárlási döntés helyétől. A szolgáltatás igénybe vételével a márkatulajdonosoknak lehetőségük van arra, hogy a vásárlási döntés meghozatalakor, közvetlenül a fogyasztót megszólítva, olyan információkat juttassanak el hozzá, amelyek megjelenítésére nincs lehetőség a terméken, s az eddigiekben mindezt csak a valóságban a terméktől elszakadva, további drága marketing eszközök finanszírozásával lehetett megvalósítani.
Fontos még kiemelni, hogy az információ a fogyasztó kezdeményezésére érkezik meg hozzá, így arról szól, amire kíváncsi, ott és akkor kapja meg, amikor és ahol szüksége van rá, így a gyártó számára garantált, hogy üzenete nem vész el a fogyasztót nap mint nap elárasztó információtengerben.
Mit tudhat meg a gyártó a vásárlói szokásokról?
Az alkalmazás hozzáférést biztosít a márkatulajdonos számára a vonalkód leolvasásokról készült analitikákhoz is, melyekből az alkalmazást használó fogyasztókról és vásárlási szokásaikról értékes adatokat tudhatnak meg, például:
● mit vásárolnak szívesebben a férfiak és mit a nők?
● hol vásárolják leggyakrabban a márka termékeit?
● jellemzően mikor történik a vásárlás?
● milyen akciókban, promócókban vesznek részt szívesen a márka kedvelői?
Ezen információk ismeretében akár konkrét helyhez (pl. egy adott áruházhoz vagy kereskedelmi lánchoz), illetve időintervallumhoz, vagy más szegmenshez is rendelhetők speciális, személyre szabottabb akciók, promóciók!
Hogyan biztosíthatóak a minőségi termékadatok?
A minőségi termékadatok biztosítását a Brandbank cég végzi. A márkatulajdonosok termékmintákat küldenek a Brandbank számára, a szolgáltató pedig digitális formába önti a termékkel kapcsolatos információkat, a termékekről képeket készít, teljes körűen rögzíti a termékadatokat, majd automatikusan eljuttatja ezeket a kereskedőkhöz. A digitális termékinformációk ezt követően teljes körűen a márkatulajdonos rendelkezésére állnak, így többféle célra is felhasználhatók: mint pl. az elektronikus kereskedelemben (eCommerce), mobilkommunikációban (MobileCom) vagy akár a hagyományos marketing megjelenésekhez (print media, POS megjelenések, stb.). A digitális termékadatok kezelését tekintve a Brandbank szolgáltatása teljes körű, hiszen a tartalom előállításától kezdődően, azok folyamatos menedzsmentjén keresztül, egészen az elosztásig mindent professzionális szinten valósít meg annak érdekében, hogy a márkatulajdonosok minimális erőforrás ráfordítás mellett tudják maximalizálni online értékesítéseiket, illetve, hogy termékeik mobil telefonokon keresztül is elérhetővé válhassanak a SafeBrand szolgáltatásban.
A GS1 Magyarország 2013. júniusban induló pilot projektjéhez most még ingyenesen csatlakozhat.
Ha csatlakozni szeretne, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk a következő e-mail címen: safebrand@safebrand.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >