Túlélőkészlet a változás kezelésben

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 11. 09. 11:34

Pozitív menedzsment workshop

A POZITÍV MENEDZSMENT program minden olyan szervezethez szól, ahol vezetők, középvezetők és csapatok hatékonyan szeretnének együtt dolgozni. A legfrissebb nemzetközi kutatások kimutatták, hogy kulcsfontosságú a vezetők szerepe, motiváltsága, képzettsége, vezetői képességeik fejlesztése a szervezet eredményes működése szempontjából.

Nehéz időkben az emberek pozitív hozzáállásán, elkötelezettségén még inkább
múlik egy szervezet eredményessége.

Amikor hiányzik „pénz, paripa, fegyver”, akkor csak a huszár rátermettségén és küzdőszellemén múlik a csata kimenetele.

Ha Ön is úgy gondolja, hogy egy lelkes, együttműködő, proaktív csapattal, ahol

  • a szervezeti és egyéni célok egy irányba mutatnak,
  • a kommunikáció segíti, és nem hátráltatja a folyamatokat
  • a fókusz, a fejlődési lehetőségek keresésén van

könnyebb lesz sikereket elérni, akkor az Ön vállalatánál szükség van

a POZITÍV MENEDZSMENTRE.

1. Nézzünk szembe a tényekkel!

Nemzetközi kutatások szerint a következő készségek és hozzáállásbeli tulajdonságok szükségesek egy vezető esetében, hogy változás, krízis helyzet esetén is pozitív irányba tudja fordítani a szervezet eredményességét.

Krízis idején szükséges vezetői képességek
  • Tudásmegosztás képessége
  • Stratégia lebontása/értelmezése
  • Vezetői kommunikáció
  • Személyes példamutatás
  • Összefüggések átlátása
  • Egészséges veszélyérzet
Elvárt vezetői kompetenciák-

menedzsment képességek fókusz

  • Tervezés, szervezés
  • Döntési készség
  • Ellenőrzés, visszacsatolás
  • Csapatvezetés
  • Kommunikáció
  • Mások befolyásolása
  • Stressz-kezelés

(PWC Survey)

Felmérések bizonyítják, hogy azok a vállalatok, melyeknél a munkaerő elkötelezettebb, financiálisan is felülmúlják a többit. Az elkötelezettebb teamek jobb eredményt mutatnak fel.

  • A produktivitás 18 %-kal,
  • az ügyfélszolgálat teljesítménye 12%-kal, és
  • a nyereség 12%-kal nő.

(Forrás: Gallup Management Journal: gmj.gallup.com (database with 10m responses); www.watsonwyatt.com/research; Hewitt ; ISR brochure)

Nemzetközi kutatások azt mutatják, hogy jelenleg kevés figyelmet kapnak olyan területek, amelyek kulcsfontosságúak a cég hosszú távú sikeres működésében, úgy mint

  • a tehetség gondozás, a vezetés-fejlesztés és
  • a dolgozói elkötelezettség javítása.

(Forrás: Proprietary Web survey with 5,561 responses; BCG/WFPMA analysis)

Egy 2010-es kutatás összehasonlította, hogy hogyan változott a KÖZÉPVEZETŐK hozzáállása és teljesítménye a pénzügyi válság előtt és után. Az alábbi elkötelezettségmérők, úgy mint a teljesítmény menedzsment, az elismerés és a humán menedzseri képességek 10-14-%-kal csökkentek, amely azt mutatja, hogy a középvezetők egyre kevésbé elkötelezettek. (Forrás: Engaging for Results database; BCG/WFPMA analysis)

Ha a Gallup kutatási eredményeit figyelembe vesszük, hogy az elkötelezettség milyen mértékben befolyásolja a produktivitást és a nyereségességet, akkor sürgősen tenni kell annak érdekében, hogy a középvezetők, akik a szervezet legtöbb dolgozójára gyakorolnak közvetlen befolyást elkötelezettebbek legyenek.

2. A pozitív változás elindítása a szervezeten belül

A POZITÍV MENEDZSMENT egy olyan hatékony szervezetfejlesztési módszer, amely megoldást nyújt a fenti problémákra. A módszer lényege az alábbi fókuszpontokban rejlik:

  • az erősségekre építve, a vállalaton belül neveli ki a következő vezetőket, azáltal, hogy figyelmet fordít a tehetség gondozásra és vezetés-fejlesztésre,
  • fejleszti a belső kommunikációt a félreértések megelőzésére és a hatékony munkavégzés érdekében,
  • támogatja az egyértelmű célok kitűzését és az elérhető teljesítménynormák megfogalmazását.
  • Növekedési gondolkodás megismerését, elsajátítását ösztönzi, mely a hosszú-távú fenntartható működés alapja

3. Milyen a pozitív változás elindítására alkalmas terv?

A Pozitív menedzsment
egy olyan út, amely során a munkatársaink képességeit fejlesztjük, hogy nagyobb részt vállaljanak a felelősségből és megnyerjük őket közös céljainknak.

  • Mit nyújt a VEZETŐKNEK:
    • Középvezetők motiválása és vezetői képességeinek fejlesztése
    • A Pozitív Menedzsment szervezeti kultúra megteremtése és hosszú távú fenntarthatósága
    • Vevői – Szervezeti, tulajdonosi – Dolgozói célok harmóniája
    • A működést értékelő és visszajelző rendszer felállítása Pozitív Menedzsment mérési módszerekkel
    • Szervezeti funkcionális célok elérése
      • Stratégia alkotás és megvalósítás
      • Team motiválása
      • Folyamatok hatékony működtetése

A Program 3 modulja:

A program módszertana

A két napos program alatt a részvevők megismerkednek a pozitív menedzsment legfontosabb összetevőivel, úgy mint a helyzetelemzés, célkitűzések, kommunikáció és motiválás, PURE modellel és Growth Mindset, növekedési gondolkodás gyakorlati elemeivel. Interaktív prezentációkkal, esettanulmányok áttekintésével és feldolgozásával sajátíthatják el a változás kezelésére alkalmas stratégia felállításának módszerét.

A program végén minden résztvevő saját akciótervvel távozhat, amely alkalmas lesz arra, hogy a pozitív menedzsment módszereit a saját szervezetében megvalósítsa, bevonva és motiválva vele munkatársait, beosztottjait, alkalmazottjait. A programot követően a Borealis Consulting szakemberei segítségével az elkészült akciótervet és annak megvalósítását áttekinthetik, értékelhetik. Minden modul után a résztvevők kapnak egy egynapos konzultációs lehetőséget, amelynek célja az egyéni, vállalati célok megvalósításának nyomonkövetése, újra energizálás és a megvalósítás közben előforduló elakadások megoldása.

Mit tapasztal Ön a program eredményeként?

Egy lelkes, együttműködő, proaktív csapatot lát majd, ahol

    • a szervezeti és egyéni célok egy irányba mutatnak,
    • a kommunikáció segíti és nem hátráltatja a folyamatokat,
    • a fókusz a fejlődési lehetőségek keresésén van,
    • és könnyebben érnek el sikereket!

Megismerkedhetnek a pozitív menedzsment elemeivel, és elsajátíthatják annak technikáját következő programjainkon, melyek időpontjai

November 29-30 PM Managing- Működtetés (modul 3.)

December 7. PM follow up- action learning

Január 24-25 PM Szervezeti Kultúra (modul 1.)

Február 14-15 PM Leading-Vezetés (modul 2.)

Március 7-8. PM Managing- Működtetés (modul 3.)

Március 22 PM follow up-action learning

a Rubin**** Wellness és Konferencia Hotelben.

Cím: 1118 Budapest, Dayka G. u. 3.

Jelentkezés és további információ:

Katona Melinda, ügyvezető igazgató, tréner, tanácsadó

PWA- Sikeres Nők Egyesületének elnöke

OHE- Tanácsadói tagozat vezetője

Borealis Consulting Kft.

melinda.katona@borealisconsulting.hu

+36 30 445 3487

www.borealisconsulting.hu

(X)

Kapcsolódó cikkeink