Tudjuk, hogy hamis, mégis megvesszük
Gondolta volna, hogy egy magyar férfi gardróbjában nagyobb arányban találhatók márkás ruhák, mint egy nőében? És azt, hogy többségünk vásárolt már meg úgy valamit, hogy tisztában volt vele, de legalábbis erősen sejtette, hogy az adott termék nem eredeti, hanem egy olcsó hamisítvány? Mi sem, viszont mindez kiderül a brands.hu legújabb felméréséből, amely a divathoz, márkákhoz való viszonyunk mellett 2013 legkedveltebb ruházati márkáira is kíváncsi volt.
A november végén, december elején több száz magyar internetező körében elvégzett kutatásból kiderül, hogy 2013 végén az internetezők legjobban kedvelt márkája a Nike volt, a képzeletbeli dobogó második fokára a Puma állhatott, harmadik lett a Tommy Hilfiger, negyedik az Adidas, ötödik pedig a Levi’s. A vásárlók több mint fele tartja magát márkahűnek, a férfiak körében még nagyobb ez az arány.
A felmérésben résztvevők 90%-ának egyöntetű véleménye az, hogy az eredeti termékeknek jobb a minősége, mint a hamisítványoké. Ennek ellenére megdöbbentő, de a felhasználók fele – saját bevallása szerint – vásárolt már olyan ruházati terméket, vagy kiegészítőt, amiről erősen sejtette, vagy egyenesen tudta, hogy hamisítvány, mégis megvásárolta azt az ára és/vagy a kinézete miatt. Magyarul, ha jól sikerült és olcsó hamisítványról van szó, akkor is megvesszük, ha tisztában vagyunk azzal, hogy nem az eredeti gyártótól származik.
A kutatásban résztvevők közel fele állította, hogy ruhatárának legfeljebb csak a fele márkás ruhadarab, a többi valószínűleg vagy névtelen, ismeretlen gyártótól, forgalmazótól származik, vagy az előzőekből ítélve nagy valószínűség szerint nem eredeti, azaz másolat, vagy hamisítvány.
A kitöltők egyharmadának viszont szinte csak márkás ruhái és kiegészítői vannak. A brands.hu felmérése szerint egyébként a férfiak ruhatárának nagyobb része áll márkás termékekből, mint a hölgyeknek, ugyanis amíg utóbbiak fele mondta azt, hogy többségében márkás ruhái vannak, addig a férfiaknál kétharmad ez az arány.
A márkás ruhák vásárlása nem feltétlenül jelenti azt, hogy valaki figyel is az öltözékére, hogy az kellően divatos legyen, mivel itt az arány majdnem fordított, csak ezúttal a hölgyek javára. Míg 60%-uk ügyel arra, hogy divatosan öltözködjön, a férfiaknak csupán a fele állítja ezt magáról. Minden tizedik vásárló állította, hogy egyáltalán nem figyel arra, mennyire divatos a ruha, amit éppen visel.
Ha márkás ruhát veszünk, azt az esetek többségében akciózva szerezzük be, hiszen a kitöltők kétharmada állította, hogy márkás ruháinak többségét vagy szinte mindegyiket akcióban vásárolta. A férfiaknál valamivel alacsonyabb ez az arány, ők tehát gyakrabban vásárolják meg teljes áron a márkás ruháikat, mint a nők. A vásárlók felét egyébként csak azok az akciók érdeklik, amik legalább 30%-os árengedményt ígérnek és csak minden harmadik válaszadó nézi meg a 25% alatti kedvezménnyel csábító akciókat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >