Háromezerötszáz iskolás ismerkedett az egészséges táplálkozás alapjaival
Zalából indult, Borsodban zárult: körbeért az országban a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) „Itthonról Otthonra” nevű iskolai tájékoztató fórumsorozata. Ennek keretében mind a 19 megyében egy-egy általános- illetve középiskolában összesen 3500 diák hallhatott előadást a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos fogyasztásra fókuszálva.
A fórumsorozat előadásait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője és a köztestület megyei elnökei tartották, országszerte mintegy száz helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit megkóstolhatták a diákok. A rendezvényeken kiemelt szerepet kapott az egészségtudatos táplálkozás, illetve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarának nagyon fontos, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. Ezeket szem előtt tartva, a köztestület több fronton is felvállalta, hogy segíti a magyar gyümölcsöt és zöldséget önálló, megkülönböztethető márkaként pozícionálni.
A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is, amely során kibővített eszköztárral szólítja meg a hazai lakosságot, ezáltal segítve tagjait. Az akció keretében működik például a Kamara „Itthonról Otthonra” nevű életmód témájú Facebook-oldala, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését.
Az előbbi programhoz kapcsolódva, a NAK 2017. november közepén indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, amelynek keretében minden megyeszékhelyen egy-egy általános és középiskolában szervezett előadásokat a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos vásárlásra és az egészségtudatos táplálkozásra, valamint a zöldség- és gyümölcsfogyasztásra fókuszálva. A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre.
A Kamara tervezi, hogy a későbbiekben újra felkeres iskolákat, folytatva a sikeres programot. Valamint a tervek szerint óvodások körében is hasonló aktivitást szervez, helyi termelők, élelmiszer-előállítók telephelyein interaktív foglalkozást tartva számukra.
Kapcsolódó cikkeink
A jelenben képzik a jövő agrárszakembereit
A magyar agráriumnak és az agrárszakképzésnek van múltja, jelene és…
Tovább olvasom >Hazánk továbbra is élen jár a tormatermesztésben
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >Víz Világnap: A klímaváltozás miatt különösen fontos a megfelelő vízgazdálkodás
A víz olyan természeti kincs, amelyre fokozottan vigyáznunk, vele megfelelően…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >