Trade Marketing Tavasz

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 06. 20. 06:50

Először a 2017-es év FMCG-eredményeit tekintették át, majd az online és offline kommunikáció összehangolt, integrált működését tárgyalták a Trade Marketing Klub tavaszi klubülésein. Az FMCG kitartó növekedését a kitartó digitalizáció kíséri. Hol és hogyan aknázható ki egyben ez a dinamizmus a márka további eredményeinek érdekében? Erre keresték a választ a Trade Marketing Klubban.

Piackutatóktól első kézből címmel április 26-án rendezett találkozó a kiskereskedelem és azon belül az FMCG-szektor 2017-es eredményeit, fontosabb mérőszámait és aktuális piaci trendjeit járta körül.

Hajnal Dóra
ügyfélkapcsolati vezető
kiskereskedelmi kutatások Nielsen

Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője, a cég kiskereskedelmi kutatási adatain keresztül átfogó elemzést adott a magyar FMCG-piac növekedéséről, a csatornák, a food és non-food kategóriák dinamikáiról, a vásárlói szokásokról, valamint a saját márkák 2017-es piaci mozgásáról.

– Az FMCG-t pozitív gazdasági környezet erősítette az elmúlt évben. A fogyasztói bizalmi index 2017-ben a válság előtti szintet is túlszárnyalta. A szektorban erőteljes prémiumizáció zajlik, emellett a fogyasztási szokásokban egyre nagyobb szerepet kap az egészségtudatosság.Csatornák tekintetében a diszkontok és a drogériák erősödését látjuk – foglalta össze Hajnal Dóra.

Régiók, generációk, hűségprogramok

A GfK szakemberei, Csillag-­Vella Rita ügyfélkapcsolati igazgató és Kui János geomarketing kutatási vezető a demográfiai trendeket és azok vásárlási szokásokra gyakorolt hatásait, valamint a magyarországi kereskedelmi vásárlóerő régiónkénti, járásonkénti alakulását elemezték.

Kui János
head of geomarketing
Hungary/Adriatics
GfK

– Európai kitekintésben a 10% fölötti, 655 euro/fő/év emelkedéssel Magyarország az 5. legnagyobb vásárlóerő-növekedést érte el az elmúlt évben. A 2016-ról 2017-re vizsgált adatok szerint az ország különböző járásaiban elkezdődött a jövedelemviszonyok kiegyenlítődése, ugyanakkor megyénkénti áttekintésben ezt a vásárlási potenciált a retail üzletek száma nem követi le – mondta Kui János.

Csillag-Vella Rita
ügyfélkapcsolati igazgató
GfK

– Az elmúlt években jelentős demográfiai átalakulások rajzolják újra a vásárlóerőt képező korcsoportokat és azok motivációit, szokásait. A nemzetközi piackutatási adatok alátámasztják, hogy önmagában csak korosztályi besorolás szerint szegmentálni, és csupán az alapján vásárlási szokásokra, általános trendekre következtetni ma már nem elegendő – fogalmazott Csillag-Vella Rita a GfK Háztartáspanel vizsgálatai kapcsán.

Hovanyecz Norbert
ügyvezető igazgató
SuperShop

A találkozó negyedik előadója Hovanyecz Norbert, a SuperShop ügyvezető igazgatója a hűségprogramok 2017-es eredményeinek bemutatása mellett megosztotta 2018-as várakozásait, valamint bemutatta a cég legújabb, SPAR-ral közös programját.

– 2017-re visszatekintve minden szektorban dinamikus növekedést látunk, ami mind a promóciókra, mind a hűségprogramokra pozitív hatással volt. A fogyasztók nyitottan reagálnak a hozzáadott értékes promóciókra, továbbá szívesen és aktívan vesznek részt a különböző lojalitás­programokban – ismertette a szakember.

Nincs offline online nélkül

A Trade Marketing Klub következő állomása június 7-én a Villa Rosa hangulatos kertje volt, ahol a Klub ilyenkor szokásos grillpartija már a nyár kezdetét jelezte. A kivételesen nyílt formában megrendezett klubülés témáját az online kommunikáció és marketing forgalomnövelő és fogyasztói élményt generáló mechanizmusai képezték. A klubülés két meghívott szakértője, Lévai Richárd (RG Stúdió) és Kuritár Csaba (Tricky Communications) általános alapelveken és konkrét példákon keresztül mutatta be, hogyan kapcsolódhat be a trade marketing az online marketingkommunikációba.

Lévai Richárd
közösségi marketing
specialista
marketingvezető RG Stúdió

Lévai Richárd, az RG Stúdió közösségimédia-­szakértője előadásában részletezte, a közösségi média és a Facebook hogyan tudja támogatni az értékesítéshelyi eladást, és hogyan segítenek ezek a platformok, hogy a brand a vásárlókat az üzletekbe és a termékekhez vigye. Példákon keresztül széles tárházát mutatta be a célzott Facebook-­hirdetések lehetőségeinek, valamint megosztotta, hogyan fordítható a trade marketing hasznára az eladás helyén az, hogy a vásárló a telefonját böngészi. Ezenkívül felhasználási ötleteket hozott a kiterjesztett valóság marketingkommunikációban való eredményes felhasználására is.

– A mára teljesen átdigitalizálódott világban nem érdemes szétválasztani az offline és online marketinget, ehelyett új marketingszemlélet szükséges, ami lebontja ezeket a határokat. Az okostelefon minden potenciális vásárlónk zsebében ott van. Mutatja, merre jár, mi érdekli, éppen mit néz. Ezzel az új szemlélettel már csak meg kell őt szólítanunk – összegezte Lévai Richárd.

Promóció felületre szabva

Kuritár Csaba
CEO/kreatív igazgató
Tricky Communications

A klubülés második előadásában Kuritár Csaba, a Tricky Communications CEO/kreatív igazgatója nyolc tippet mutatott be, amelyek mentén egy digitális promóció eredményesen kivitelezhető, ezenkívül vázolta azokat az alapvető fontosságú elemeket is, amelyekre egy promóció tervezésekor érdemes kiemelt figyelmet szentelni. Bemutatójában kitért a különböző online csatornákon való kommunikációra és vizuális tartalmakra, valamint a mobilfókuszú médiamix fontosságára.

– Bátran ki kell használni a különböző eszközökben lévő lehetőségeket. Tegyünk külön marketinges kollégát a Facebook-promóciókra, kommunikáljunk vásárlóinkkal minden felületen. Használjuk a Messengert, válaszoljunk a posztjainkra kapott hozzászólásokra. Készítsünk változatos közösségi tartalmakat, és ne feledkezzünk meg az okostelefonokra szabott megjelenésről sem. Ezen felületek optimális használata a forgalmi mutatókban is jelentkezni fog – zárta előadását Kuritár Csaba.

Csiby Ágnes, Kátai Ildikó, Hermann Zsuzsanna

A klubülés a szokásos grillpartival és az elmaradhatatlan Trade Marketing Klub-torta elfogyasztásával ért véget. Az idei grillparti támogatói a Szentkirályi-Kékkúti, a PICK Szeged, a Sole-Mizo, az Univer és az Essity voltak. //

Kapcsolódó cikkeink