Továbbra is lendületben a hajfestékek

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 29. 08:00

Folytatódott a hajfesték fellendülése a kiskereskedelemben. A forgalom meghaladta a 6 milliárd forintot 2006. november–2007. októberben, és 12 százalékkal emelkedett az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat. Mennyiségben 7 százalékkal többet adtak el a boltokban, mint egy évvel korábban. A fogyasztói áraknál nö­vekedést regisztrált a Nielsen. Amíg ugyanis tavaly szeptember–októberben egy kiszerelési egységnyi hajfestéket átlagosan 731 forintért adtak el, addig egy évvel korábban még 729 forintért. Az árnövekedés mértéke 3 százalék.
A tartós hajfestékek és színezők ára is nőtt. A legnagyobb szegmenst jelentő tartós hajfestékeknél a legutóbb szeptember–októberben rögzített, kiszerelési egységenként 757 forintos átlagos fogyasztói ár 2 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi.
A bolti eladás rendkívül nagy mértékben koncentrált. Ugyanis az értékesített mennyiség 54 százaléka jutott a drogériákra 2006. november–2007. októberben. A hipermarketek tartják 32 százalékos piaci részesedésüket. Így ez a két bolttípus viszi el az összes eladások zömét, 86 százalékát. A 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 5 százalék, míg a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre összesen 9 százalék jut.

A hajfesték átlagos fogyasztói árának változása az elmúlt két év során.
Forint/kiszerelési egység
Időszak Ár
2005. szeptember–október 707
2006. március–április 687
2006. szeptember–október 709
2007. március–április 744
2007. szeptember–október 731
Forrás: Nielsen

Kapcsolódó cikkeink