Továbbra is kérdés a bormarketing jövője

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 17. 00:00

Puskaporos hangulatban ültek le a tárgyalóasztalhoz a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. (MBM) tulajdonosai: a közösségi bormarketingért felelős társaság ugyanis a mai napig nem jutott hozzá a feladatai ellátásához szükséges összeghez.

Az év végére súlyos pénzzavarba kerülő MBM előző, november végén tartott taggyűlése után azt jelezte: amennyiben december 15-ig Gráf József agrárminiszter nem talál megoldást arra, hogy a bortermelők által befizetett járulékokból az MBM megkapja a neki járó összeget, a kft. „felszámolása elkerülhetetlen”.
A november 25-i taggyűlés után közzétett felhívás alapján rendeletmódosítással váltották ki az 1,6-1,8 milliárd forint öt százalékát kitevő forrás megszerzéséhez szükséges közbeszerzési pályázatot. Így elvileg rendezetté vált a támogatás sorsa, az összeg mégsem érkezett meg.
A közösségi agrármarketing-összegek elosztásáért felelős Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak: a december 15-i határidő nem az MBM működési költségeire szánt összeg átutalására vonatkozott, hanem arra, hogy az AMC felterjessze ezzel kapcsolatos javaslatát a kérdésben döntő Gráf József agrárminiszternek – írja a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink