Tovább nyílt az árolló az állati és a növényi termékek között
2016 márciusában a KSH adatai szerint a mezőgazdasági termelői árak 2,0 százalékkal emelkedtek az előző év azonos időszakához képest. A növekedés a növényi termékek árának 7,4 százalékos emelkedésével függ össze, miközben az élő állatok és állati termékek ára 7,1 százalékkal csökkent.
2016 márciusában 2015 márciusához képest a gabonafélék ára 0,4 százalékkal mérséklődött. A búza ára 14 százalékkal visszaesett, a kukorica ára ellenben 8,3 százalékkal nőtt. A gyümölcsök ára 25, a burgonyáé 45 százalékkal a nőtt. Az élő állatok termelőiár-szintje 5,8, az állati termékeké 10 százalékkal lett alacsonyabb.
A tej ára 12 százalékkal csökkent, így a felvásárlási ár márciusban 76 forint volt literenként, ami februárhoz mérten is 2 forinttal kevesebb volt.
A mezőgazdasági termelői árak 2016. január–márciusban az előző év azonos időszakához viszonyítva 2,8 százalékkal növekedtek. A növényi termékek ára 7,9 százalékkal emelkedett, míg az élő állatok és állati termékek ára 5,8 százalékkal csökkent. A zöldségfélék ára 20 százalékkal nőtt.
A vágósertés ára 8,3 százalékkal csökkent, ezen belül az év első két hónapjában emelkedett, a harmadik hónapban azonban csökkent és a 2015. decemberi ár alá süllyedt, így az ár márciusban 310 forint volt kilogrammonként.
Az agrárolló (a mezőgazdasági termelőiár- és ráfordításiár-index hányadosa) értéke 103,0 százalék volt.
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IMF: minimálisan javultak a világgazdaság idei kilátásai
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint összességében minimálisan javultak a világgazdaság…
Tovább olvasom >KSH: Nőtt a külföldi vendégmunkások száma Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss adatai szerint 2023-ban jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >