Tovább növelte részesedését az ízesítetlen ásványvizek piacán a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz
A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. továbbra is megőrizte vezető pozícióját a hazai ásványvízpiacon: közel 15 milliárd forintos árbevételt ért el 2016-ban, az ízesítetlen ásványvíz forgalmat tekintve pedig felülmúlta a piaci átlag teljesítményét. Jogilag is egyesült a Szentkirályi Ásványvíz Kft. és a Kékkúti Ásványvíz Zrt., számos termékfejlesztéssel zárva a tavalyi évet.
A hazai ízesítetlen ásványvízpiac teljesítményét jelentős mértékben befolyásolja az időjárás, ezért a tavalyi hűvösebb nyár miatt a forgalom elmaradt az előző év kiugró számaihoz képest . A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. ugyanakkor a piac átlagos teljesítményét felülmúlva több mint 344 millió liter (ízesítetlen) természetes ásványvíz-forgalmat bonyolított 2016-ban ; a vállalat piaci részaránya 0,5 százalékponttal nőtt, értékbeli piaci részesedése pedig 36,2 százalékot tett ki . A Szentkirályi-Kékkúti eredményei tehát megfelelnek a globális ásványvízpiaci trendeknek: a Canadean piackutató cég legfrissebb adatai szerint a palackozott vizek eladása globálisan 5,3%-kal nőtt, ami jól mutatja, hogy világszerte egyre népszerűbb az egészséges, egészségtudatos életmód.
Magyarország meghatározó ásványvíz- és üdítőipari vállalata a hűvösebb nyár ellenére is a tavalyival közel azonos 14,8 milliárd forint számlázott árbevételt ért el, és tevékeny évet tudhat maga mögött. A két nagy nevű magyar ásványvíz-vállalat, a Szentkirályi és a Kékkúti jogilag is egyesült, és számos termékfejlesztést hajtott végre: bővítette a Theodora termékcsaládot új, ásványvízalapú, ízesített italokkal, és egy szénsavmentes, lágy ízű, rózsaszín csomagolású természetes ásványvízzel.
Balogh Levente, a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke a vállalat éves teljesítményét értékelve kiemelte: „A vállalat eredményei alátámasztják azt a keményt munkát, amelyet 2016-ban végeztünk. A Szentkirályi és a Kékkúti jogi összeolvadása különösen fontos számunkra, hiszen az egyik piacvezető márka, a Szentkirályi és az egyik utolsó nagy, történelmi ásványvíz-brand, a Theodora került közös tulajdonba. Számunkra a tavalyi év legfontosabb feladata az volt – és lesz még az idén is –, hogy kialakítsuk annak a szakmai hátterét, hogy ez a két nagy ásványvíz márka immár ne egymás ellen, hanem egymást kiegészítve, egymást erősítve szerepelhessen a piacon. Célunk, hogy a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. továbbra is vezető pozíciót töltsön be az ásványvíz-piacon, ezért azon dolgozunk, hogy minél több újdonságról és fejlesztésről számolhassunk be az idei év során.”
Kapcsolódó cikkeink
Műtrágya-értékesítés nettó árbevétele 30 százalékkal alacsonyabb 2022 azonos időszakához képest
A műtrágya-forgalmazók 561 ezer tonna műtrágyát értékesítettek közvetlenül mezőgazdasági termelők…
Tovább olvasom >A Henkel növeli a 2023-as bevételi és nyereség-előrejelzéseit
A Csoport árbevétele 2022 első felében szervesen 4,9 százalékkal, mintegy…
Tovább olvasom >Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek
Garantáltan jó minőségűek a magyar ásványvizek; a nagy, ismert márkák…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális hős lett a Praktiker webáruháza: felkerült a Forbes és a Google győzteseinek listájára
A digitális hősök közé került a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza…
Tovább olvasom >Dunakeszin és Gödöllőn nyitotta meg új műszaki áruházait a MediaMarkt
A júliusban Hódmezővásárhelyen átadott egység után alig több mint egy…
Tovább olvasom >Új marketingvezető a Mondelēz magyar, cseh és szlovák cégénél
Korábbi pozícióiban O’Toole olyan meghatározó kampányokért felelt, mint a Cadbury…
Tovább olvasom >