Tovább növekedett a négy pilléren álló magyarországi SPAR
A SPAR Magyarország Kft. 2013-ban 453,7 milliárd forint forgalmat realizált, mely eredmény 7,6%-kal haladja meg az előző évi értéket. A cég az elmúlt évben négy pillérre – a SPAR szupermarketekre, az INTERSPAR áruházakra, a SPAR húsüzemre, valamint kiskereskedői partnereire – támaszkodva érte el kiemelkedő eredményeit és fejlődik tovább a jövőben.
Tények, adatok, hálózatfejlesztés
A SPAR tavaly 453,7 milliárd forint forgalmat realizált, 7,6%-kal meghaladva az előző évi értéket. Négy új SPAR szupermarket nyílt meg budapesti bevásárlóközpontokban (MOM Park, Mammut, WestEnd City Center, Sugár Üzletközpont). Ezen kívül két City SPAR egység üzemeltetését is megkezdte a vállalat (Árkád Bevásárlóközpont és Liszt Ferenc Repülőtér 2B terminál), valamint újraépült az Árkád Bevásárlóközpontban lévő INTERSPAR hipermarket. Ezeken túlmenően a vállalat 2013-ban tovább bővítette kiskereskedelmi partnerhálózatát.
Az új üzletek megnyitása mellett a vállalat folytatta a régebbiek felújítását is. Egy soproni SPAR egység mellett Budapesten négy szupermarket, egy City SPAR és Székesfehérváron az 5040-es számú INTERSPAR áruház újult meg.
A SPAR Magyarország Kft. üzlethálózata 2013 végén 401 egységből állt (31 INTERSPAR hipermarket, 359 SPAR szupermarket, köztük 13 City SPAR, valamint 11 SPAR partnerüzlet). A hálózathoz tartozó áruházak összes eladótere 398 316 m2-t tett ki.
Partneri együttműködés kiskereskedőkkel
A SPAR Magyarország Kft. 2012-ben kezdte meg magánkereskedői partnerhálózata kiépítését, s annak bővítését kiemelten kezeli. 2013-ban további kilenc ilyen típusú üzlet kezdte meg működését az országban. Ezekkel az év végére, tizenegyre nőtt a cégcsoport franchise üzleteinek a száma: három SPAR partner üzlet nyílt Ercsiben, egy Budapest-Erzsébetvárosban, valamint SPAR marketek Nyirádon, és szezonálisan Balatonfenyvesen. Új típusú partneri együttműködésként – tesztjelleggel – három SPAR express egységet nyitott a cég OMV-töltőállomásokon. Ez utóbbi üzletek bőséges választékkal, friss termékek széles skálájával várják vásárlóikat 24 órás nyitva tartással az év 365 napján.
REGNUM húsfeldolgozó üzem
Az ország egyik legmodernebb technológiájával működik a SPAR 2004-ben megnyitott saját húsfeldolgozó üzeme, mely tavaly is tovább fejlődött, bővítette gyártókapacitását. 2013-ban az üzem 1600 m2-rel növelte alapterületét és a nagyobb kapacitáshoz a 115 fős létszámon felül, 35 új munkahelyet teremtettek. A beruházás teljes összege mintegy 1,5 milliárd forintot tett ki.
A 7900 négyzetméteres egységben 2013-ban 2000 darab szarvasmarhát és 468 000 darab félsertést dolgoztak fel, 7000 tonna saját márkás húskészítményt gyártottak és 8 millió tálca húst csomagoltak.
A kiváló minőségű frisshús és a SPAR neve a húsfeldolgozó üzem működése révén összefonódott, amelynek alapja indulása óta a szigorú ellenőrzés és a kifogástalan szállítói háttér. Az üzem rendelkezik az ISO 22000:2005 élelmiszerbiztonsági szabvány szerint felépített rendszer tanúsításával.
Cégkapcsolatok, SPAR márkatermékek
A SPAR az általa forgalmazott termékek 90 %-át magyarországi szállítóktól szerzi be. Közel 800 magyar szállítóval működik együtt, melyek között megtalálhatók kis- és közepes vállalkozások, valamint nagyvállalatok egyaránt. A szakmai szervezetekkel (FruitVeb Magyar Zöldség Gyümölcs Szakmaközi Szervezet, Baromfi Terméktanács és mások) kialakított együttműködések is nagyban segítik az itthoni termékek és új szállítók SPAR általi piacra kerülését.
A cég 1997. óta folyamatosan bővíti saját márkás termékeinek kínálatát. 2013 végén mintegy 2000 féle saját- és exkluzív márkaterméket kínált üzleteiben. A SPAR mint vezető saját márka mellett megtalálhatók az olyan exkluzív márkák, mint például a SPAR Natur*pur biotermékek, a DESPAR márkajelzésű olasz specialitások, vagy a kisgyermekes családoknak több mint 100 féle terméket kínáló Pretty Baby márka, továbbá a húsüzem prémium kategóriájú Regnum márkája.
Az S-Budget diszkontáras termékcsalád új, vonzóbb megjelenést kapott az elmúlt évben. A kedvező ár-érték arányú, rendkívül népszerű termékek száma több mint négyszáz volt 2013 végén.
Promóciók, online marketing
A SPAR Magyarország Kft. hetente megújuló akcióin túl vásárlóit hónapról-hónapra különleges, vagy rendkívüli kedvezményeket nyújtó promóciókkal és hűségakciókkal jutalmazta. Ilyenek voltak a Kappa és Alessi márkatermékek, az Óceánmánia és a saját fejlesztésű Magyarország matricagyűjtő album. A SPAR SuperShop törzsvásárlói 2013-ban is élvezhették a program nyújtotta változatos vásárlói kedvezményeket.
2013-ban az innovatív megoldások bevetésének köszönhetően minden eddiginél eredményesebb volt a SPAR online marketing tevékenysége (6 millió böngésző a SPAR weboldalakon, 15.9 millió példányszámú SPAR hírlevél, 300.000 SPAR facebook felhasználó, stb.). 2013-ban a hazai szakma kiválóságai sokféle díj formájában ismerték el a SPAR online aktivitásait.
A munkatársak
A SPAR sikerei forrását a közel 12 400 munkatárs jelenti. A 2013-ban közzétett cégrangsorolások alapján a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. az alkalmazottak számát tekintve az ötödik volt az országban. A SPAR nagy hangsúlyt fektet munkavállalói képzésére, az utánpótlás nevelésre és belső karrier rendszerét is folyamatosan fejleszti. Az elmúlt évben folytatódott a munkatársak szakmai továbbképzése, melynek keretében 2000 munkatárs, mintegy 52000 órában vett részt belső és külső képzéseken. A cégcsoport közel 1200 kereskedelmi szakiskolás tanuló részére biztosított gyakorlati helyet, továbbá 48 nappali tagozatos főiskolai és egyetemi hallgató töltötte a cégnél kötelező szakmai gyakorlatát. Alapelvei szellemében a SPAR 2013-ban is szélesítette a dolgozóknak nyújtott juttatások körét. Bevezetésre került az egészségkártya, melyet a SPAR-nál, vagy jogelődeinél 10 éve folyamatos munkaviszonyban álló dolgozó kaphat. Egyebek mellett 2013-ban a cég 500 SPAR-os gyermek részére biztosított térítésmentes nyári táborozást.
Társadalmi felelősségvállalás
A SPAR Magyarország Kft. nem csak saját munkavállalóiért tartozik felelősséggel, hanem társadalmi szerepet is vállal. Kiemelkedik ebből a vállalat és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat 17 éves stratégiai együttműködése, melynek eredményeként minden évben rászorulók tízezreihez jut el a segítség különböző megnyilvánulási formákban (adománykártyák, „Adni öröm” adománygyűjtő akció, egyéb pénzbeli és terméktámogatások).
A vállalat működésének egészére jellemző a környezettudatosság, az áruházak környezetkímélő épületgépészeti megoldásaitól, a hulladékkezelésen át a logisztikáig.
A SPAR sokrétű felelősségvállalási tevékenységét 2013 májusától a „SPAR segítő kezek” márkajel foglalja egységes keretbe. A tavalyi évben elindult www.sparsegitokezek.hu honlap mutatja be a vállalat CSR programját, híreit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >