Tovább nőtt a drogéria súlya
Fogkrém: erős gyártói márkák
A forintban mért forgalom szerint a rangsor nyolcadik helyén áll a fogkrém a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között. Csak a mosószer, toalettpapír, pelenka, öblítő, dezodor, tusfürdő és mosogatószer előzi meg.
Éves piaca túllépett a 13 milliárd forinton tavaly, és 3 százalékkal nőtt tavalyelőttihez képest. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban.
Ha a bolttípusok súlyát nézzük, akkor szembetűnik, hogy a drogéria piaci részesedése 2 százalékponttal emelkedett egyik évről a másikra. Csökkent viszont 1-1 százalékponttal a hipermarket mellett a 201–400 négyzetméteres üzletek részaránya.
Erősek a gyártói márkák. Bizonyítja ezt, hogy egyaránt 97 százalék jutott rájuk az értékben mért forgalomból a legutóbbi három év során.
Jelentős támogatást kapott a fogkrém értékesítése a tévéreklámok révén. A cégek listaáras költése 8,5 milliárd forintot tett ki tavaly tévéreklámra; 21 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen a szpotszinten vizsgált csatornák alapján.
Fogkefe: kiemelkedően nőtt a piac
Jóval az átlagot meghaladó mértékben, 31 százalékkal nagyobb bevételt ért el a kiskereskedelem fogkeféből tavaly, mint egy évvel korábban. Így az éves piac közeledik a 4 milliárd forinthoz. Mennyiség szempontjából 1 százalékkal adtak el kevesebbet.
Tovább erősödött a koncentráció: A drogéria részaránya 44 százalékról 48-ra emelkedett egyik évről a másikra az értékben mért forgalomból. Ezzel egy időben a hipermarket mutatója 32 százalékról 30-ra csökkent, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzleteké pedig 16-ról 14 százalékra.
Valamelyest javult a gyártói márkák pozíciója. Részarányuk az értékben mért forgalomból tavaly 84 százalékra változott, az előző évi 83-mal szemben.
Elektromos fogkefe: mennyiségben is nőtt
Elérte az 1 milliárd forintot az elektromos fogkefe éves piaca. Értékben ugyanis 11, mennyiségben 9 százalékkal nagyobb forgalmat ért el belőle a kiskereskedelem, mint egy évvel korábban.
Itt is tovább erősödött a drogéria pozíciója; 59 százalékról 62-re emelkedett a piaci részesedése az értékben mért forgalomból, egyik évről a másikra. A hipermarket mutatója 40-ről 37 százalékra csökkent. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek mutatója maradt 1 százalék.
A gyártói márkák piaci részesedése, szintén értéket tekintve 82-ről 85 százalékra emelkedett, éves összehasonlításban.
Szájvíz: egyre keresettebb
Hárommilliárd forint fölé emelkedett a szájvíz éves piaca tavaly. Értékben ugyanis 9, mennyiségben 12 százalékkal többet adtak el belőle, mint egy évvel korábban.
Itt is a modern bolttípusokra jut a bevétel zöme. Drogériák vitték el a forintban mért forgalom 43 százalékát tavaly, ami 1 százalékponttal haladja meg az előző évit. Ugyanígy 1 százalékponttal lett nagyobb a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részaránya. A másik oldalon pedig a hipermarket mutatója 39-ről 37 százalékra csökkent, egyik évről a másikra.
A gyártói márkák az értékben mért forgalomból a tavalyelőtti 91 százalék után a múlt évben 90 százalékot értek el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >