Tovább nő az édes kekszek népszerűsége
Bár a liszt ára csökkenésnek indult, több más külső tényező is közrejátszik abban, hogy a kekszpiac átlagárai tovább emelkedhetnek. Így a kereskedelmi márkák amúgy is magas aránya tovább nőhet. A forgalmazók legfőbb törekvése ebben a helyzetben, hogy újdonságaik érzékelhető pluszt tudjanak adni az alaptermékekhez képest.
Elsősorban a kisebb szegmensek növelik a kategória értékesített volumenét, míg a nagyobb termékcsoportok esetében a jelentős áremelkedés hoz többletbevételt – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztási cikkeinek vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
Az édes kekszek piaca azon kevés szegmens közé tartozik, amely 2011 első felében növelni tudta forgalmát a megelőző évhez képest, mind értékben, mind volumenben. A kategória vásárlóinak száma is emelkedett, és az egy háztartásra eső vásárolt mennyiség is nőtt.
Az egyes termékcsoportok jelentősen eltérő eredményeket mutatnak. A második negyedévet a megelőző év azonos időszakával összevetve a legnagyobb szegmens, a sima édes kekszekből forgalmazott mennyiség csökkent, a második legnagyobb csoporté, a háztartási kekszeké stagnált, míg a növekedés elsősorban a kisebb szegmensekből, így például a válogatásokból és a mártott kekszekből jött. Az átlagárak a gyorsan növekvő termékcsoportoknál jellemzően nem emelkedtek 2010 második negyedévéhez képest, míg a stagnáló vagy visszaeső szegmensekben 10 százalék körül emelkedtek, így az összes árbevétel szinte valamennyi szegmensben növekedni tudott.
2011 második negyedévében tízből hét magyar háztartás vásárolt édes kekszet: az érték csekély növekedést mutat a megelőző év azonos időszakához képest. A háztartási kekszeket és a piskótatallérokat idén jelentősen kevesebben választották, mint tavaly, a sima édes kekszek és a puha piskóták iránt azonban többen érdeklődtek. A kekszválogatások iránti kereslet élénkülését és a szegmens negyedéves jó teljesítményét a húsvét időpontja magyarázza.
Édes kekszet továbbra is átlagosan havi 1-2 alkalommal vásárolnak a magyar háztartások, és egy-egy alkalommal mintegy fél kilogramm termék kerül a kosárba. A kevésbé intenzív vásárlók kiesésével a háztartási kekszek átlagos fogyasztása különösen jelentős mértékben nőtt: egy-egy vásárló háztartás 2011 második negyedévében több mint 1600 grammal vásárolt a szegmensből, ami negyedével magasabb érték, mint 2010 azonos időszakában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >