Tovább csökkentek a fogyasztói árak az EU-ban
Áprilisban éves összevetésben mind az Európai Unió egészében (EU28), mind az euróövezetben csökkentek a fogyasztói árak a márciusi stagnálás után.
Az Eurostat, az EU statisztikai hivatala szerdán közölte, hogy áprilisban az EU28-ban és az eurózónában egyaránt 0,2 százalékkal csökkent a fogyasztói árindex. Márciushoz viszonyítva az EU28-ban 0,1 százalékkal emelkedtek, az euróövezetben pedig nem változtak a fogyasztói árak.
Márciusban a februári 0,2 százalékos csökkenés után zéró volt az éves infláció az EU-ban és az euróövezetben.
Az unió 17 tagállamából jelentettek negatív inflációt áprilisban. A legnagyobb mértékben, 2,6 százalékkal éves szinten Romániában estek a fogyasztói árak, majd Bulgária (-2,5 százalék) és Ciprus (-2,1 százalék) következik. A legnagyobb áremelkedést Belgiumban (1,5 százalék) és Svédországban (1,0 százalék) regisztrálták.
Az euróövezetben a mínusz 0,2 százalékos infláció úgy alakult ki, hogy az éttermi árak emelkedése 0,13 százalékponttal, a bérleti díjaké 0,08 százalékponttal, a dohányáruké 0,05 százalékponttal növelte, az üzemanyagok árának esése viszont 0,54 százalékponttal, a fűtőolajé 0,22 százalékponttal, a gázé pedig 0,13 százalékponttal csökkentette a fogyasztói árindexet.
Az Eurostat statisztikái szerint Magyarországon a harmonizált fogyasztói árindex (HICP) tavaly áprilishoz képest 0,3 százalékkal, márciushoz viszonyítva pedig 0,8 százalékkal emelkedett.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint áprilisban a fogyasztói árak átlagosan 0,2 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban, márciushoz viszonyítva pedig 0,8 százalékkal emelkedtek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >MNB: romlott Magyarország versenyképessége az uniós rangsorban
Magyarország versenyképessége két helyet romlott 2023-ban a megelőző évhez képest,…
Tovább olvasom >Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >