Több mint 150 ezer európai textilipari munkahely került veszélybe
Több mint 150 ezer munkahely került veszélybe az európai ruházati és textiliparban a koronavírus-járvány következtében az Euler Hermes hitelbiztosító nemrég közölt tanulmánya szerint.
„Azt feltételezzük, hogy a gazdaságot támogató számtalan intézkedés dacára mintegy 13 ezer vállalat szűnik meg Európában 2021 végére, ami azt jelenti, hogy az európai textiliparban mintegy 158 ezer álláshely került valószínűleg veszélybe” – mutatott rá Ron van het Hof, az Euler Hermes németországi leányvállalatának vezetője.
Az európai ruházati és textilipari vállalatok értékesítése idén 19 százalék körüli mértékben eshet vissza a járvány következtében. Bár jövőre érzékelhetően emelkedni fog az iparág forgalma, a járvány előtti szintet 2023-ig nemigen éri el.
Németországban várhatóan 12 százalékkal csökken idén a textilipar értékesítése, ami jóval kevesebb az olaszországi vagy a franciaországi forgalom visszaesésénél. Ennek jórészt az az oka, hogy Németországban sokkal rövidebb ideig tartott és kevésbé volt szigorú a járvány miatti zárlat, valamint viszonylag gyorsan újra kinyitottak a ruházati és textilipari termékeket árusító üzletek.
Az Euler Hermes tanulmányának szerzője szerint a válság lehetőséget is jelent az európai ruházati és textiliparnak, ha a környezetvédelmi tudatosság növekedése és a járvány következményei azt eredményezik, hogy a fogyasztók elfordulnak a gyorsan változó és olcsó idénydivattól.
Mintaként szolgálhat Olaszország, ahol a fogyasztók, a gyártók és a kiskereskedők a globális trendektől eltérőn inkább a drágább, jobb minőségű és helyben gyártott ruhákat részesítik előnyben. A kevesebb import és a helyi gyártás felfuttatása érezhetően jelentős lökést adhatna az európai textiliparnak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Baja Sándor: „A magyar munkavállalóknak sokkal kevésbé fontos a munka tartalma, mint európai társaiknak”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Ezt látja Baja Sándor,…
Tovább olvasom >A kiskereskedők közül a Lidl, az FMCG szektorban a Coca-Cola lett az Év Legvonzóbb Munkahelye
A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal mérte fel a munkaerőpiaci preferenciákat,…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >