Több majonézt, ketchupot és mustárt adtak el

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 02. 29. 08:00

Mindegyik nedves ételízesítő piaca bővült 2007. december–2008. novemberben, mind mennyiségben, mind értékben. Legnagyobb szegmens a majonéz és a tartár; a Nielsen plusz 7 százalékot regisztrált, ami több mint 4,5 milliárd forint éves forgalmat jelent. A ketchup forgalma értékben 9, a mustáré 4 százalékkal emelkedett. A mennyiségi növekedések mértéke sorrendben 4, 5 és 3 százalék. A majonéz és tartár eladása tovább koncentrálódott. A hipermarketre 38, a 401–2500 négyzetméteres csatornára 36 százalék jutott a mennyiségben mért forgalomból a legutóbbi év során.
A kiszerelések anyagai közül a műanyag domináns szerepe nőtt, különösen a tubus rovására.
Egy kilogramm majonéz átlagos fogyasztói ára tavaly október–novemberben 859 forint, 25-tel több, mint egy évvel korábban. A kereskedelmi márkák részaránya magas: az elmúlt év két hónapos periódusaiban 32 és 38 százalék között váltakozott mutatójuk a mennyiségi eladásoknál.
Ketchupnél a kereskedelmi márkák pozíciója még erősebb. Ott 35 és 40 százalék közti mennyiségi piacrészeket regisztráltunk. Szembetűnik, hogy a kiszerelés-méretek közül az amúgy is legkedveltebb 501–2000 grammos aránya tovább nőtt, főleg az 500 grammosnál kisebb szegmens rovására.
A mustár kereskedelmi márkáinak piaci részesedése a három termékcsoport között a legalacsonyabb: 27–29 százalék között mozgott az utóbbi évben, ahogyan egy esztendővel korábban is. A kiszerelésméretek közül a legnagyobb, 500 gramm feletti szegmens mutatója nőtt a két kisebb súlycsoport rovására.
A mustár is egyre inkább a modern bolttípusok terméke. A mennyiségi eladások 69 százaléka jut a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre. A növekedés 3 százalékpont 2005. december–2006. novemberhez képest.

Kapcsolódó cikkeink