Tizenötezer élelmiszerbolt zárhat be végleg az USA-ban
Az USA hírcsatornák, televíziós műsorok kiemelt témája az FMCG szektor, az élelmiszeripar és a napi cikk kereskedelem. Az NBC esti hírműsora is bemutatta az élelmiszeriparban dolgozók önfeláldozását, hogy az USA lakosainak ellátást biztosítsák. Ugyanakkor rávilágított, hogy sok hús- és baromfifeldolgozó üzemben a távolságtartást figyelmen kívül hagyják és tömegesen összezárva dolgoznak az alkalmazottak. A szakszervezetek is az egészséges, a járvány-előírásokat is betartó munkakörnyezet kialakítását követelik, hiszen ez a dolgozók és a fogyasztók érdeke is. Az üzemek tulajdonosai azonnali intézkedéseket ígérnek.
Az USA kereskedelme átalakul
Gazdasági elemzők kereskedelmi csődöket jósolnak az észak-amerikai kereskedők közt. Legveszélyeztetettebbek, akik nem életvitelhez fontos cikkeket forgalmaznak.
– A helyzethez alkalmazkodók túlélnek, a gyengék viszont gyorsabban elvéreznek – fogalmaz a BDO átszervezési vezetője David Berliner a Retail Dive-nak adott interjúban. A járványhelyzetet gazdasági kataklizmaként emlegetik és a Coresight Research piackutató tanulmányára hivatkozva körülbelül 15000 bolt bezárását jósolják a nyári és őszi időszakra. A disztribúciós presztizs már nem lesz elegendő érv egy-egy egység nyitva tartására, a számok, a nyereségesség fogja eldönteni az üzletek jövőjét. A „maradj otthon” intézkedések megerősítik a tőkeerős kereskedőket, például a Walmartot, a Costcot és a Targetet. Ők hamarabb kapcsoltak és korábban átalakították a stratégiájukat, hogy kényelmes online vásárlási élményt és számos kapcsolódó szolgáltatást is biztosítanak. Az egy nap alatti kiszállítástól a bolti és autós pick-up pontok kialakításán át a felhasználóbarát webshopokig, széles skálán fordultak a digitális vásárlók felé, ami most a túlélés esélyeit növeli.
Tanácsadók, elemzők, iparági szakértők sorra nyilatkoznak arról, hogy a járvány csak felerősítette és felgyorsította azokat a folyamatokat az USA-ban, amik láthatatlanul már jelen voltak és a mélyben már felkavarták az erős gazdaságban látszólag jól működő kereskedelem állóvizét.
-A kereskedők majd vesznek egy mély lélegzetet és újraértékelik a lokációkat, megfontolják az újranyitásokat, kiválasztva a számukra igazán fontosakat. Sokan pedig csődbe jutnak. – véli Seth Freeman B. Riley Financial’s GlassRatner szenior ügyvezetője a Retail Divenak adott interjúban.
Lezárt részlegek
Az üzletekben számos intézkedést rendeltek el az USA-ban. 1000 négyzetméteren összesen 4 vásárló tartózkodhat, így hosszú sorok kígyóznak a hipermarketek előtt. Az ömlesztett áruk adagolóit már korábban lezárták. kép: Lezárt ömlesztett áru..
Április 13-tól több államban (Michigan, Vermont, Indiana) minden nem létfontosságú (ruházat, elektronika, bútor, szőnyeg, kertészeti cikk, festék) részleg lezárását, néhol a polcok kiürítését is határozatba foglalták, hogy az unaloműzést célzó vásárlásokat visszafogják. Ezekhez az árukhoz online elérést és rendelést javasolnak. A nem-létfontosságú cikkek promócióit és hirdetését is betiltották. Michigan államban a boltok kötelesek legalább heti 2 óra fenntartott vásárlási időt biztosítani a veszélyeztetettek – 60 évnél idősebb, állapotos, szív-, cukor- vagy tüdőbeteg – vevők számára.
Az ellátási lánc hősei
Amerika hősei most az egészségügyi dolgozók mellett az élelmiszeripar, kereskedelem és logisztika munkatársai. Az NBC Nightly News Broadcast személyesen is bemutatta egyiküket. James Rogers kamionsofőrnek is köszönhető, hogy a gazdaság működik, járvány idején is célba jutnak a szállítmányok. Az afganisztáni veterán újabb hazafias szolgálatként fogja fel a teherautó vezetését. 48 óra alatt több mint 13 000 mérföldet vezetett le, úgy, hogy a legtöbb pihenőhely le van zárva. Haza nem megy, nem akarja veszélyeztetni a családját, így a kamion a lakása is.
– Ha hív a haza én megyek, aki teheti tartson ki és a maga helyén folytassa a harcot – hangzik a buzdító, személyes üzenet.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >