Tíz százalék felett nőtt a fürdők bevétele tavaly
Tavaly a magyarországi fürdők üzemeltetői átlagosan 12,5 százalékos árbevétel-növekedést értek el az előző évhez képest, az átlagárak 5,1 százalékos növekedése mellett – derül ki a Magyar Fürdőszövetség tavalyi évet összefoglaló elemzéséből.
A szövetség az MTI-hez eljuttatott elemzésében ismerteti: a vizsgált fürdők éves árbevétele tavaly meghaladta az 58,8 milliárd forintot, míg a fürdőszolgáltatásból származó árbevételük a 31,1 milliárd forintot. A felmérésben 84 fürdő vett részt, a turisztikai jelentőségű magyarországi fürdők kétharmada.
A fürdők több mint 40 millió vendéget fogadtak tavaly, míg 2014-ben 37,9 millió látogató fordult meg a magyarországi fürdőkben, ezzel a fürdők átlagosan 7 százalékos vendégszám-növekedést regisztráltak.
A forgalom növekedése kiemelkedő volt a kisebb kapacitású és főleg a nyári időszakra koncentráló fürdőkben, volt olyan fürdő, amely megduplázta nyári időszaki forgalmát. Ismertetik: a legnagyobb forgalmú fürdő vendégszáma meghaladta az 1,6 milliót.
Az átlagos fürdőbelépőjegy a felmérés alapján bruttó 2054 forint volt, amely a nagy kapacitású élmény- és gyógyfürdőkben 2582 forintot ért el, míg a kisebb strandfürdők esetében 1613 forint volt az átlagár.
A SZÉP-kártya továbbra is népszerű a fürdőkben, felhasználása 2015-ben 13,8 százalékkal bővült a vizsgált 84 fürdőben, és meghaladta a 3,2 milliárd forintot.
Az elemzés szerint a vizsgált fürdőkben 2,1 százalékkal bővült a főállású foglalkoztatottak száma, amely így meghaladta a 7 ezret. A fürdőkben a főállású munkavállalók az összes fürdőben dolgozó munkatársak 60-70 százalékát teszik ki a kiszervezett és a külső szolgáltatók által foglalkoztatott munkavállalók mellett.
A jelentésből kiderült, hogy a fürdőkben végzett gyógyászati szolgáltatások árbevétele átlagosan 2,5 százalékkal esett vissza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb értékben a gabonafélék árbevétele nőtt
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek 24 árucsoportja közül 14 exportértéke…
Tovább olvasom >Új trend a budapesti fürdőkben: a hőségriadók alatt csökken a látogatottság
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. az idei nyáron egy…
Tovább olvasom >Jól boldogul a Beiersdorf a Niveának köszönhetően
Komoly növekedésbe lendült a Nivea az év első felében, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >