Terítéken a megtévesztő reklám

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 05. 11. 11:21

Négy ország hatóságának vezetői, az EU fogyasztóvédelmi ügyeiért felelős igazgatója, valamint nemzetközi hírű professzorok és gyakorló szakemberek tanácskoztak a megtévesztő reklámokkal kapcsolatos várható szabályozásról, az új kérdésekről, és az influencerek kommunikációjáról.

2018. május 4-én a PPPKE JÁK Versenyjog Kutatóközpontja hatodik alkalommal szervezett a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok témakörében nemzetközi konferenciát. Az alapvetően reklámjogi kérdéseket érintő EU-s irányelv tagállami alkalmazását vizsgáló rendezvényt Darák Péter, a Kúria elnöke nyitotta meg, két aktuális jogesetet ismertetve. A konferencia első ülése Szabó Endre Győző (elnökhelyettes, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság) és Fazekas Ildikó (főtitkár, Önszabályozó Reklám Testület) vitaindító előadásával vette kezdetét.
A panelokban olasz, holland, lengyel, amerikai, kínai és magyar szakértők osztották meg tapasztalataikat egyebek között az influencerek, a hatékony szankciók és a nemzetközi együttműködés témaköreiben.

Ki lesz a sérülékeny célcsoport a digitális világban? Miért volt fontos a GVH influencerek számára készített útmutatója? A szabályozás hasonlóságai az EU-ban, és az EU-n túl (Kína, USA) – fontos és izgalmas kérdések és válaszok hangzottak el a konferencián, jövőre is találkozunk – hangsúlyozta Tóth Tihamér a GVH Versenytanácsának korábbi elnöke, a Pázmány Péter Tudományegyetem dékánhelyettese.

A rendezvényről és az előadókról további információ itt található:
http://ucp.versenyjog.com/index.php/program/2018

Kapcsolódó cikkeink