Tejipari sikertörténet Kapuvárról

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 16. 00:02

Nem fog a válság az adalékmentes tejtermékeket gyártó Cserpes Sajtműhelyen. A cég értékesítése hónapról hónapra növekszik – a kapuvári üzem portékái egyre több közért pultjain bukkannak fel.

Miközben a gazdasági válság miatt egyre több hazai cég megy tönkre, Cserpes István "műhelyében" virágzik az üzlet. A kisboltok polcait lassan ellepik a kapuvári tejfeldolgozó termékei, a fogyasztók pedig továbbra is hajlandóak többet fizetni a mesterséges adalékanyagoktól mentes élelmiszerekért.
A cégvezető szerint – bár a vásárlók jó néhány élelmiszer esetén az olcsóbb árut részesítik előnyben – tejtermékeknél továbbra is bizonyos márkákhoz, gyártókhoz ragaszkodnak.
Cserpesék nem hajlandók beszállni a multik diktálta árversenybe. Miközben a tejtermékgyártók többsége egyre olcsóbb termékeket előállítva próbál megfelelni a nagy áruházláncok elvárásainak, a kapuvári cég inkább saját boltjaiban és kisközértekben értékesíti hagyományos eljárással készülő portékáit és visszautasítja az áruházláncok ajánlatait.
A vállalkozás emellett mozgóárusítással is növeli piaci részesedését: Győrben, Sopronban és Budapesten hét kínálókocsit üzemeltetnek. A cégvezető egyelőre nem tervezi gépjárműparkjuk bővítését, mert a mozgóboltokkal elég sok a probléma: ki vannak téve az időjárás viszontagságainak, műszaki problémáknak, a sofőr esetleges hibáinak. Fenntartásuk és üzemeltetésük a bevétel kb. 20 százalékát emészti fel, de segítségükkel gyártó és fogyasztó közt közvetlen kapcsolat alakulhat ki, így fontos szerepet játszanak a piacszerzésben.
A növekvő értékesítésre tekintettel  új termékek bevezetését is tervezi a vállalkozás. Néhány héten belül elkészül a valódi túróból és csokoládéból álló "Cserpes-féle túró rudi" és hamarosan teljes tejből előállított friss sajtokkal is bővül a kínálat. A cégvezető szerint nem kizárt, hogy az új termékek bevezetéséhez uniós forrást is igénybe vesz vállalkozásuk – írja az Origo.

Kapcsolódó cikkeink