Technológiai újdonságok az európai kiskereskedelemben
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című júniusi hírlevelének egyik témája az élelmiszer kiskereskedelem szereplőinek az új koncepciós üzletei, a technológiai újítások bevezetései.
Automatikus fizetés Kölnben
Az önkiszolgáló kassza és az önkiszolgáló fizetési lehetőségek még sok üzletben forradalmi újdonságnak számítanak, de több kereskedő továbblépett és az automatikus fizetés bevezetésén dolgozik. Az Amazon fizikai üzleteiből ismert „Just Walk Out” (csak sétálj ki), kasszamentes fizetési technológiához hasonló megoldás már a német Rewe egyik szupermarketében is elérhető.
Az üzlet neve Pick & Go, és Köln belvárosában található. A Rewe egy hibrid szupermarketet nyitott meg itt, amely lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy normál élelmiszerbolti bevásárlást végezzenek, csak a fizetési folyamat maradhat el a kasszánál. Hibridnek hívják, mert az ügyfelek maguk döntenek arról, hogy fizetnek-e a pénztárnál a szokásos módon, vagy a kasszamentes megoldást választják.
A kasszamentes fizetést preferáló vásárlók egy speciális alkalmazással léphetnek be az üzletbe. Ezután bevásárolnak, és rögtön a saját táskájukba teszik az árucikkeket. A végén egyszerűen kisétálnak az üzletből, a vásárlás értéke levonódik a kártyájukról és a számla megjelenik az alkalmazásban.
Kívülről a tesztüzlet úgy néz ki, mint egy szokásos szupermarket, de belül tele van technológiával. Intelligens kamerák és érzékelők vannak a polcokon, és az összes vásárlói mozgást a számítógépes látás érzékeli. A Rewe két évig dolgozott a projekten, és azt mondja, hogy a fő hangsúly a vevők vásárlási élményének javításán van, a magánszféra biztosítása mellett.
A technológiát most tesztelik az alkalmazottak, és az üzlet nyár végén nyílik meg a nagyközönség előtt.
A portugál változat
Portugáliában a Sonae éppen a napokban nyitotta meg 100%-ban pénztáros nélküli üzletét a Continente Labs lánc részeként, Lisszabonban. A kiskereskedő több mint egymillió eurót fektetett építkezésébe, felszerelésébe és technológiájába. Körülbelül 230 kamerát helyeztek el a mennyezeten és több mint 400 polcérzékelőt is felszereltek, amelyek minden vásárlóhoz hozzákapcsolják a polcokról levett (és visszarakott) termékeket, virtuális bevásárlókocsikat hozva létre, a fizetés pedig automatikusan egy csatlakoztatott kártyán keresztül történik.
A vásárlóknak le kell tölteniük a Continente Labs alkalmazást, és regisztrálniuk kell egy hozzájuk tartozó bankkártyával. Az üzletbe való belépéshez megnyitják az alkalmazást, és beolvassák a megjelenített QR-kódot a forgóajtó területén.
Az üzlet eladó területe 150 négyzetméter, és hat alkalmazottal látják el, hogy árukat fogadjanak, feltöltsék a polcokat, valamint biztosítsák a működés higiéniáját és biztonságát.
A Rewe és a Continente Lab koncepcióüzletei is hasonlítanak az Amazon Go üzletekhez, amelyek a „Just Walk Out Shopping” megoldást kínálják. Az Amazon több mint húsz Amazon Go üzletet üzemeltet az Egyesült Államok négy városában, és ebben az évben Nagy-Britanniában indított 4 üzletet, amelyek Amazon Fresh márkanévvel rendelkeznek.
Kapcsolódó cikkeink
Életmód-ellenőrző funkciót vezetett be az Albert Heijn AH applikációjában
A holland Albert Heijn új életmód-ellenőrző funkciót vezetett be AH…
Tovább olvasom >A PLMA 2024 Trade Show idén nagyratörő gyártókat és kiskereskedőket mutatott be
Iható tengervíz és iható ecet, teából készült, kenyérre kenhető zselé,…
Tovább olvasom >Soha nem látott népszerűségnek örvendenek a saját márkák
A pandémia után előállt gazdasági kihívások a már korábban is…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >