Tavasszal jelenik meg az első GaultMillau Magyarország étteremkalauz
2012-ben jelenik meg először a GaultMillau Magyarország étteremkalauz, amelynek elsőrendű feladata a hazai éttermek és vendégeik tárgyszerű tájékoztatása a nemzetközi összehasonlítást is figyelembe véve.
Molnár B. Tamás, a kalauz szakmai irányítója és főszerkesztője az MTI-nek elmondta, bár csak kedden vált nyilvánossá a kiadvány jövőbeni megjelenésének ténye, az éttermek és szállodák független tesztelése és bírálása gyakorlatilag már elkezdődött.
A GaultMillau nemzetközi szinten működik, napjaink legbefolyásosabb étteremkalauz-kiadóinak egyike. Henri Gault francia étteremkritikus és Christian Millau író alapította 1965-ben. Rendkívül szigorúan bírálja el az éttermeket, fontosnak tartja az alapanyagok minőségét, tisztaságát. Elsősorban a konyhai minőséget értékelik. Tíz pont alá jó étterem nem mehet és legfeljebb húsz pont adható, de már a 17-18 pont is a legmagasabb szintű minőséget, kreativitást és ételkészítést jelenti.
A minősítés jelzése a szakácssapka, melyet 13 ponttól érdemelnek ki az éttermek: a fekete a hagyományos konyha jele, a vörös a megújuló konyháé. Két szakácssapka egy Michelin-csillagnak felel meg a szakácsszakmában szintén nívós Michelin Guide értékelési mértéke alapján.
Mivel az étterembírálatok során nagy hangsúlyt fektetnek az alapanyagok minőségére, az étteremkalauz lehetőséget nyújt a regionális mezőgazdasági termékeknek és kézműves élelmiszereknek, hogy rövid utat találjanak a jó és kiemelkedő minőség illetve az elismertség felé.
Az áprilisban megjelenő kiadványban mintegy háromszáz étterem és szálloda szerepelhet majd. Mivel a GaultMillau nemzetközileg elismert kalauz – Franciaország mellett például németországi, marokkói, hongkongi, Egyesült Államok-beli és svájci kiadvánnyal is rendelkezik -, a magyar kiadásban szereplő éttermek a nemzetközi szintű bemutatkozás lehetőségét is megkapják. Sőt a korábban esetleg kevesebb figyelmet kapott minőségi vidéki éttermek is a gasztronómia élvonalába kerülhetnek.
„Célunk, hogy folyamatos iránytűvé váljunk. A minőség elismerése eddig is a kovásza volt annak, hogy elinduljon egyfajta törekvő magatartás. A kalauz visszajelzés a vendéglátós társadalom felé, hogy megéri jót csinálni” – mondta el Molnár B. Tamás.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit neveznek összefogásnak?
Nagyon szép szakmai összefogás példája volt, amit az idei dunai…
Tovább olvasom >20 éves a TV Paprika – A nap videója
Abban, hogy bátrabbak és kísérletezőbbek vagyunk a konyhában, mint két…
Tovább olvasom >A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >