Tavaly 7,2 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom
Tavaly 7,2 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene az előző évhez mérten – közölte szerdán a román országos statisztikai intézet.
A növekedés elsősorban a nem élelmiszereknek köszönhető, amelyekből 8,8 százalékkal többet adtak el, de az üzemanyag értékesítés is 6,5 százalékkal, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása 6 százalékkal bővült.
Decemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adatok szerint 9,3 százalékkal bővült az előző év tizenkettedik hónapjához mérten, a szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint a növekedés 8,3 százalék volt.
2018-ban 5,4 százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom az előző évhez képest, miután 2017-ben 10 százalékkal, 2016-ban 13 százalékkal emelkedett.
Tavaly is a belföldi fogyasztás volt a román gazdasági növekedés egyik fő hajtóereje. A román bruttó hazai termék (GDP) a tavalyi első három negyedévben 4 százalékkal nőtt. A bukaresti kormány egész évre 4 százalékos gazdasági növekedést remél. A tavalyi negyedik negyedéves, illetve egész éves adatokat a statisztikai intézet várhatóan márciusban közli. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szó szerint tönkretette a román méztermést a szárazság
Az idei romániai méztermés jóval elmarad a korábbi évek átlagától,…
Tovább olvasom >Romániában júniusban is gyorsult az infláció
Romániában júniusban is gyorsult az éves inflációs ráta, elérte a…
Tovább olvasom >Csaknem 44 százalékkal nőtt Románia külkereskedelmi mérlegének hiánya az első öt hónapban
Csaknem 44 százalékkal, 12,740 milliárd euróra nőtt Románia külkereskedelmi mérlegének…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Tesco önkiszolgáló pénztárakra cseréli a hagyományos kasszákat
A Tesco számos nagyobb üzletéből kivonja a személyzettel rendelkező pénztárak…
Tovább olvasom >Az élelmiszer-pazarlás rejtett erőforrás: a biometán az orosz gáz alternatívája lehet
Az élelmiszerlánc minden lépésében megtalálható biológiai hulladék az orosz gázimport…
Tovább olvasom >A Johnson & Johnson leállítja a talkum-alapú babapúder globális értékesítését
A Johnson & Johnson 2023-ban leállítja a talkum alapú babapúder…
Tovább olvasom >