Szinergiák a Coca Cola vendéglátást támogató kampányában
A Coca-Cola Magyarország július 1-től kampánnyal támogatja a koronavírus által egyik leginkább sújtott iparágat, a vendéglást. Több mint 430 fővárosi és vidéki éttermi partnere számára személyre szabott hirdetéseket – plakátokat, online hirdetéseket és éttermi reklámanyagokat – készített el, és helyezett ki. Reklámszakmai szempontból a projektet multifunkcionalitása teszi különösen érdekessé; a részletekről, valamint az akció kibővíthetőségének lehetőségéről Kölcsei Gergelyt, a cég Senior Brand Managerét kérdeztük.
– Mi a Várunk jobban, mint valaha kitétel szerepe – csak a kampány neve, vagy szlogen?
A „…jobban, mint valaha” gondolat a kampányban megjelenő minden kommunikációs anyagunkon szerepel. A kampány neve is ez, de a kampányban szereplő vendéglátóhelyek üzeneteihez személyre szabott szlogenek részeként is használjuk.
A hazai éttermek nagy része számára óriási megpróbáltatást jelentettek a tavaszi hónapok. A helyzet annyira súlyos volt, hogy partnereink közül több mint 8200 étterem vagy gyorsétterem, büfé, bár, szálloda, panzió a korlátozások két hónapja alatt egyetlen palack üdítőt sem rendelt a vendégek hiánya miatt. Most viszont, hogy végre újra kinyithattak, jobban várják a vendégeiket, mint valaha.
Ahogyan az éttermeknek hiányoztak a vendégeik, úgy a fogyasztóknak is rossz volt lemondani a kedvenc éttermeik hangulatáról, profin elkészített fogásaikról… És most végre újra bárki élvezheti ezeket – jobban, mint valaha! Kampányunkkal abban segítünk, hogy az éttermek és vendégeik minél könnyebben egymásra találjanak.
Különösen fontos szempont volt számunkra, hogy az olyan éttermeknek tudjunk segíteni abban, hogy újra egymásra találjanak vendégeikkel, akik valóban bajban vannak, adott esetben a napi megélhetésért küzdenek. Hangsúlyozottan nem a legnagyobb partnereinkre koncentráltunk, hanem a kisebb helyeken akartunk segíteni azzal, hogy nyilvánosságot kapnak. Sokszor olyan léptékben, aminek megvalósítása önerőből elképzelhetetlen lenne számukra – ilyen például egy kis étterem számára egy hatalmas óriásháló egy forgalmas helyen.
– Hogyan választották ki az éttermeket?
A kampány legnagyobb kihívása volt, hogy két hét alatt kellett mindent megvalósítanunk: nem csak az éttermek kiválasztását, de a kapcsolatfelvételt, a fotózást és a kreatív anyagok véglegesítését is.
A kampányban részt vevő vendéglátóhelyek listáját a Coca-Cola Company és palackozó partnere közösen állította össze, elsősorban éttermi partnereinkre fókuszáltunk. A kiválasztáskor kiemelt szerepet kapott a sokszínűség, a street food helyektől a tradicionális konyhát vezető partnereken keresztül a különböző nemzeti konyhákig. Nem egy célcsoportra fókuszáltunk, hanem a magyar vendéglátóhelyek sokszínűségét szerettük volna bemutatni, azt, hogy mennyire sokféle étellel lakhatunk jól itthon, mindenki a saját ízlése szerint.
Hirdetési felületeink és kapacitásaink limitáltsága azonban sajnos nem tette lehetővé, hogy minden partnerünket bevonjuk a kampányba. A szűrés így a már említett változatosság mellett számos egyéb objektív szempont alapján történt, amelyek többek közt figyelembe vették az éttermek elhelyezkedését, méretét, forgalmát.
– Hány van a 430 étteremből Budapesten?
Fontos volt számunkra, hogy kampányunk országszerte elérhető legyen, és azokat támogassuk vele ebben a nehéz időszakban, akiknek a leginkább szüksége van rá. A plakátoknak megközelítőleg a fele található a fővárosban, és fele vidéken. Minden budapesti kerületben helyeztünk ki a környékbeli éttermekről plakátokat, emellett még 54 vidéki városban is – büszkék vagyunk a kampány volumenére, hiszen összesen több mint 430 éttermet mutatunk így be.
A rekordidő alatt elkészült hirdetéseink között nem csak gyorsan megvalósítható online hirdetési megoldások szerepelnek, hanem plakátok, citylightok és óriáshálók, beltéri reklámeszközök is. Nagyon elégedettek vagyunk a végeredménnyel, nagyon szép plakátok készültek, amelyek kiemelik a partnereink erősségeit, ételeit. Büszkék vagyunk a kampány személyességére, arra, hogy valóban az adott étterem munkatársai, – akikkel nap mint nap találkozhatunk -, mosolyognak ránk a plakátokról. Hiszünk benne, hogy kampányunk így valóban eléri célját, és visszacsábítja a vendégeket az éttermekbe.
– Hány plakátot kapott egy-egy étterem? Szabadon használhatják őket vagy valamilyen forgatókönyv szerint?
A kampányban szereplő minden étterem egy kihelyezett citylight plakátot, vagyis CLP-t – illetve néhány esetben billboardot vagy épülethálót – kapott a saját vendéglátóhelye környékén, hogy minél könnyebben rátaláljanak a vendégek. Emellett banner formájában online hirdetést és éttermi reklámeszközt is biztosítottunk számukra – utóbbinak a formáját négy típus közül maguk az éttermek választhatták ki az alapján, hogy melyik a leghasznosabb számukra.
Az egyedileg a számukra készített kreatívokat kérésükre elküldtük a kampányban résztvevő éttermeknek, hogy saját felületeiken ők is tudják használni, ha szeretnék. Sokan élnek is ezzel a lehetőséggel: folyamatosan viszontlátjuk ezeket a fotókat az éttermek saját felületein, közösségi média oldalain is. Több vendéglátóhely tőlünk teljesen függetlenül tovább gondolta a kampányt, nyereményjátékokat, kedvezményeket hirdetnek vendégeik számára, akik lefotózzák magukat az adott étteremről készült plakáttal. Jó látni, hogy a vendéglátóhelyek örömmel, és ennyire kreatívan használják a tőlünk kapott népszerűsítő anyagokat.
– „Ajándékba” kapták vagy egy szerződés részeként?
A célunk az, hogy segítsünk a hazai éttermeknek abban, hogy a kiesett hónapok után vendégeik ismét rájuk találjanak, és a forgalom fellendüljön, így partnereinktől nem kérünk semmit cserébe a hirdetésekért.
– Kaphatnak-e ezek az éttermek vagy további érdeklődők ilyen plakátokat, ha meg akarják vásárolni (vagy esetleg egy szerződés elemeként)?
A hirdetési felületek és kapacitásaink limitáltsága nem tette lehetővé, hogy minden hazai éttermet bevonjuk az akcióba, így elsősorban azon vendéglátóhelyekre fókuszáltunk, amelyeket ismerünk, amelyek már partnereink voltak – azaz saját tapasztalataink alapján is ajánlhatjuk a vásárlóknak. A plakátok és online hirdetések már elkészültek, további vendéglátóhelyeket a mostani kampány során már nem tudunk támogatni.
– Mit jelent ebben az akcióban a beltéri reklámanyag?
A kampányba bevont partnereink a felkínált kültéri és online hirdetési felületek (bannerek) mellé egy beltéri reklámanyagot választhattak: vagy asztali sátor, vagy wobbler, vagy itallap insert, vagy beltéri plakát formájában.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >