Szemléletváltás kell a gyártóknak is
Gyógyszer, illetve gyógyhatású készítmények vásárlásában élen jár a magyar fogyasztó, szinte valamennyi háztartásban megtalálható a gyógyszeres doboz, gyakran keresik fel a patikákat. De ha ezután az OTC-termékek megvétele a bevásárlás része lesz, akkor a pénzügyi megszorítások élelmiszer-beszerzésekben érezhető hatása ellenére nőhet a kosárérték. S vele a kereskedelemben realizálható haszon is.– Az OTC-termékek a patikán kívüli értékesítés lehetősége miatt a továbbiakban még inkább ki vannak téve a piaci viszonyoknak, a gyógyszergyártóknak szemlélet- és gondolkodásmódbeli változásra van szükségük, meg kell érteniük, hogy ezek a termékek is áruk, amelyek fogyását a kereslet és kínálat szabályai határozzák meg – hívja fel a figyelmet Csíkné Dr. Kovács Klára, az InDeed vezetői tanácsadó cég ügyvezetője.
Véleménye szerint az OTC-termékek kommunikációja a jövőben módosulni fog, élesedik a versenyhelyzet a patikák között. De a hagyományos kiskereskedelmi csatornák belépése miatt a klasszikus – ATL – hirdetésekről egyre nagyobb figyelem fordul majd a BTL felé, hiszen a fogyasztás növelésében egyre nagyobb szerepet játszik a kereskedelmi egységben vagy benzinkútnál elhelyezett reklám.
Úgy látja, az OTC-termékekre vonatkozó eladáshelyi reklámok egyes elemei azonosak az FMCG-ben forgalmazott termékek, márkák hasonló célt szolgáló eszközeivel. Ugyanakkor a termékek funkciója, rendeltetése meghatározza az alkalmazható eszközök jellemzőit. Így elsődlegesen fontos a választék, a kihelyezés, a kommunikáció, a promóciók jellegzetességeit figyelembe venni, mielőtt az eladáshelyi reklámról, eladást segítő eszközök alkalmazásáról döntenek a gyártók, illetve a kereskedők. Mivel az OTC-termékek esetében számos konkrét információ segít eligazodni a felhasználás mikéntjéről, valamint a termék hatásmechanizmusáról, ezeket az információkat be lehet építeni a reklámüzenetbe is.
Csík Klára úgy véli, mint minden kereskedelmi ügyletben, úgy az OTC-termékek esetében is a nagyobb fogyás a gyártók és kereskedők azonos érdeke. Az árrés, az elérhető profit érdekében pedig a vásárlásraösztönzés, a POP-eszközök alkalmazása ezen a területen is gyorsan tért fog hódítani. A gyógyszergyáraknak is kapacitást kell bővíteniük.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >