Százmilliárd dollár fölött költöttek tavaly a kínai turisták
2012-ben már a kínaiak költötték a legtöbbet külföldi útjaikon, megelőzve a hagyományosan sokat utazó és sokat költő németeket és amerikaiakat – derül ki az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) adataiból.
A kínaiak ez előző évinél 41 százalékkal többet, 102 milliárd dollárt költöttek tavaly külföldön, megelőzve a 84-84 milliárd dollárral holtversenyben álló vetélytársaikat. Érdekesség, hogy 2000-ben még csupán tízmillió külföldi utazást mutatott ki a kínai statisztika, míg tavaly már 83 milliót.
Az egy főre eső költést tekintve azonban a németek még mindig verik a mezőnyt. Ők a kínaiakkal ellentétben nem mennek messzire, elsősorban a mediterrán térségben pihenik ki magukat, és nem sajnálják a pénzt, ha jól akarják érezni magukat.
A kínaiak érdeklődési körében viszont változás állt be, már sokkal kevesebben mennek Európába vagy az Egyesült Államokba, mint ahányan ázsiai úti célt választanak. Hongkong, Makaó, Szingapúr, Dél-Korea s Tajvan profitál a legtöbbet a kínai turisták emelkedő számából. Hongkong különösen a gazdagabb kínaiak számára vonzó, mert vámmentes státusza miatt sokkal olcsóbban lehet beszerezni a luxusipar termékeit. Olyannyira, hogy a hongkongi luxuscikkeladásoknak már háromnegyede kínai turistákhoz köthető. Makaó pedig a szerencsejátékok ázsiai fellegváraként vonzza a kínai nyereményvadászok millióit.
A feltörekvő országok közül a turisztikai aktivitást tekintve Brazília és Oroszország fejlődött a legtöbbet, köszönhetően itt is elsősorban a középosztály utazási kedvének, ugyanakkor a franciák és az olaszok ezúttal a házi költségvetéshez igazították pihenési szokásaikat, és inkább odahaza töltötték szabadságukat – írja a Reuters.
Az oroszok az ötödik helyre jöttek fel azzal, hogy 43 milliárd dollárt hagytak külföldön. Náluk „kínai méretű”, azaz 32 százalékos volt az előrelépés. Már látótávolságban vannak hozzájuk a britek, aki 52 milliárddal állnak a rangsor negyedik helyén. A franciáknál hat százalékkal 38 milliárdra, az olaszoknál egy százalékkal 26 milliárdra esett vissza a költés. A top tízben utóbbi két országnál mértek visszaesést.
A világ egyik vezető utazási portálja, a TripAdvisor a kínaiak borravaló-adási szokásait még nem térképezte fel, de nyolc vezető turisztikai nagyhatalmat górcső alá vett, és megállapította, hogy az észak-amerikaiaktól várható a legbusásabb borravaló, viszont a németeknél a legáltalánosabb az adakozó kedv. A megkérdezett németek 69 százaléka mondta azt, hogy az étteremben, szállodában kötelezőnek érzi, hogy jattoljon, míg az észak-amerikaiaknak csupán 57 százaléka nyilatkozott hasonlóképpen. (Népszabadság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >