Szamurájelvek és -módszerek a XXI. századi vállalatvezetésben

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 07. 11. 10:01

E címmel ajánlottam a Karrier és Stílus legújabb szakmai fórumának fő üzenetét a potenciális résztvevőknek. A végeredmény azt mutatja, sikerrel.

udjuk, hogy a XXI. századi vezetők másképpen irányítják a vezetésük alá tartozó cégeket, mint mondjuk száz, kétszáz, de akár 10-15 évvel ezelőtt. Megváltoztak a körülmények, a piaci lehetőségek, a cég sikerét nemcsak a termékek, szolgáltatások milyensége, hanem a vezetők, a vezetői csapat képességei is nagymértékben meghatározzák. Erről szólt a május 13-án a Margitszigeten tartott rendezvény.

Fábián Ágnes, a Henkel ügyvezető igazgatója és Herjeczki Zoltán, a Fonyódi Ásványvíz Kft. értékesítési igazgatója UzletiEtikett_szamuraj_Belovai%20copy.jpg

A Nielsen két munkatársának, Osztoics Bernadettnek és Juhász Krisztiánnak a bevezető előadása után, amely a hiteles piaci információk fontosságáról szólt, Merkler Róbert, az Inter­snack (ex-Chio) ügyvezetője következett. Ő még a jobb időkben csatlakozott a cég szervezetéhez, amikor robogott az üzlet.

Mi következhetett ezután? Hullámhegy után -völgy, amely a NETA bevezetésével szinte elolvasztotta a megtermelt nyereséget. Róbert küzdött, akár a szamurájok évszázadokkal ezelőtt. Változtatott a stratégián, és meggyőzte a cég tulajdonosait, hogy másképpen kell irányítani a vállalatot. Merész volt. Sikerült. A munkatársak és a vezetőség is megértette, hogy változtatniuk kell a termékek összetételében, a cég szerveze­tében, a technológiában és a fejlesztésben is.

Ezt követően az MLM-módszer új próbálkozásairól hallhattunk, amely módszer mind a mai napig kétségekkel néz szembe a piacon. Az Organo Gold nemzetközi igazgatója, Tigyi Attila elsőrendű feladatának tekinti az újdonságok támogatását és mind szélesebb körben való elterjesztését, mert így nő az üzlet, fejlődik a cég.

Éberség a vezetésben volt a következő történet címe, amely a francia tulajdonú, de magyar vezetéssel működő Pannontej küzdelmes útját mutatta be Szautner Péter előadásában. A versenyképesség megőrzése, a versenytársak figyelemmel kísérése fontos tényező, pláne akkor, amikor a piac telített, a csapból is tejes reklám folyik, ugyanakkor a környező országok hasonló cégei az árháború eszközeivel próbálnak eladni a hazai vásárlóknak.

Az elért eredmények a franciák elismerését is kivívták.

Érdekes beszélgetés következett a szakma ismert házaspár tagjaival, akikkel a család-munka-karrier út lépéseit boncolgattuk. Fábián Ágnes, a Henkel ügyvezető igazgatója és Herjeczki Zoltán, a Fonyódi Ásványvíz Kft. értékesítési igazgatója már több mint 20 éve együtt vannak, jóban és rosszban. A boldog párkapcsolat, a vezetői munka mögött rejlő családi, partneri biztonság teszi lehetővé a hosszú távú sikeres karrier elérését. A megfelelő partner megtalálása kiemelt fontosságú projekt.

A Zwack Unicum sokak számára a vágyálom cég, munkáltató. A mérce magas, de nem elérhetetlen. Belovai Csaba kereskedelmi igazgató elmondása szerint az utóbbi évben mindent és mindenkit érintett a változás a cégen belül, hogy megtarthassák pozíciójukat és eredményességüket a piacon. Jó vezető, vezetői magatartás és csapat nélkül ez lehetetlen. Nekik sikerült.

A szakmai program utolsó részében négy különböző terület, szakma, cég képviselői mondták el tapasztalataikat a 2012 es évről. Magyar Telekom, Sony, Panalpina, TargetSales Group: más-más terep, de a megközelítés hasonló. A cégek vezetői – Keszég Attila, Rab Sándor, Szabados Péter és Tóth Balázs – lelkesek, szakmailag felkészültek, bíznak magukban, csapatukban, és a sikeres jövőben. Így kell és lehet, ez volt a nap célja, bemutatni különböző szakmák képviselői, vezetői által, hogy a siker nem lehetetlen, akár madáchi küzdés által, de elérhető.

Csíkné dr. Kovács Klára

Kapcsolódó cikkeink