Szakmán kívül, szakmán belül

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 12. 06. 10:09

A Mastercard és a Piqniq Budapest által készített, Az év gasztro-felmérése – 2021 elnevezésű kutatás alapján a vendéglátás kifejezetten vonzó szakma azoknak, akik nincsenek benne: az 1600 megkérdezett 11 százaléka válaszolta azt, hogy a tervei között szerepel saját hely nyitása. A gasztronómiai vállalkozást tervezők jellemzően nők (80%), városlakók (73% lakik Budapesten és 19% vidéki városban), 26 és 35 év közöttiek, valamint diplomások (74%). A kutatásban részt vevő „laikusok” számára kifejezetten fontos, hogy gasztronómiai ismereteik folyamatosan bővüljenek, képben legyenek a legújabb trendekkel, technológiákkal – függetlenül attól, hogy terveznek-e üzletnyitást vagy sem. Az őket érdeklő témák egyértelműen a receptekkel és tálalással kapcsolatosak, több mint 34 százalékuk naponta, 41 százalékuk pedig hetente fogyaszt ilyen típusú tartalmakat.

Sokan ugranának fejest a vendéglátásba

A vírus kitörése óta Magyarországon közel 20 000-en hagyták el a pályát, ami még nagyobb terhelést jelent a szakmában maradóknak. A kutatásban 400, a gasztronómia különböző területein dolgozót is kérdeztek, amiből kiderült, a rengeteg munkába fordított energia nem csak „darálást” jelent számukra: a konyhában dolgozók ezt az időt használják fel tudásuk fejlesztésére is. //

A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.

Kapcsolódó cikkeink