Superbrands – a márkatudatos fogyasztó
A Superbrands program legfőbb célja, hogy a széles közönséget megismertesse a legkiválóbb márkákkal, illetve elősegítse a márkatudatos fogyasztói döntéseket. A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 ezer nemzeti védbejegyzés található. Arról, hogy mely márkák használhatják a „Superbrands 2008” címet, a 14 főből álló Superbrands Bizottság tagjai döntenek. A grémium tagjai független és önkéntes szakemberek, a marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselői. A superbrandek között élelmiszer-ipari és vegyipari márkák egyaránt előfordulnak, kapott már Superbrand státust a Coca-Cola, a Nivea, a Mackó sajt, a Herz szalámi, a Csabai kolbász, a Theodora Quelle, a Sága. Legutóbb az Agárdi Pálinka nyerte el a kitüntető címet.
A Superbrands márkák kiválasztása tavasszal történik, a nagyközönség – a nemzetközi előírásoknak megfelelően – az év végi Year of the Brands gálát követően, a Superbrands honlapján tekintheti meg a legkiválóbbak listáját, de hagyományosan évkönyv is készül a legjobb márkákról. Idén a program keretén belül 200 millió forintos kampány indult Magyarország vezető márkáinak bemutatására.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >