Az év legsikeresebb promóciója 2016 – ezüstérmesek

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 07. 06. 11:37

Az előző számunkban beszámoltunk Az év legsikeresebb promóciója 2016 verseny díjátadójáról, és bemutattuk a bronzérmes pályázatokat. Jelen számunkban az ezüstérmes munkák következnek. A pályázatok értékelését Vágyi Erik, a Kantar Hoffmann kutatási igazgatója folytatja, aki a verseny szakmai partnereként összegezte a kvalitatív és kvantitatív vizsgálatok eredményeit.


Vágyi Erik
kutatási igazgató
Kantar Hoffmann

A piackutató szakember elmondta, hogy a promóciókra érzékenyek aránya 59%, az átlagnál jobban figyelnek a kevésbé képzettek, a vidéki nagyvárosokban élők és a nők. Ez azt jelenti, hogy ők vallják magukat promócióra érzékenyeknek, hiszen rá vannak kényszerülve arra, hogy így vásároljanak. Megítélésük szerint a törzsvásárlói ajánlatok, kóstoltatások és a kuponakciók a legjelentősebbek.

– A promóciókat tekintve az ital kategóriára jellemző, hogy a fogyasztók jobban szeretik a kisebb, de biztos ajándékokat. Ennek oka, hogy a közepes értékű díjak esetén nagyobb esélyt éreznek a nyerésre és kisebb a kockázata a bizalomvesztésnek – hangsúlyozta Vágyi Erik.

A kapott eredmények alapján elmondható, hogy az AP-kódfeltöltés nem igazán vonzó a fogyasztók számára, inkább tehernek tekintik. A HoReCa kategóriában indult pályázatokat vizsgálva jól látszik, hogy az élményt nyújtó promóciókat kedvelik inkább a fogyasztók.

A non-food kategóriát vizsgálva megállapítható, hogy egy kevésbé ismert márka esetében a nyereményjátékban való ­részvételt több termék vásárlásához kötni nem szerencsés. Ezzel szemben nagyon vonzó lehet a széles körű felhasználtság. Az online/digitális kategória esetén is az élményt nyújtó promóciókat keresik elsősorban a fogyasztók. A Facebook kényelmes platform lehet, de emellett megosztó is, mert nem mindenki van jelen a közösségi térben. Az élelmiszer-kategóriában a kóstoltatás továbbra is a legnépszerűbb promóciós technika, de ha nem hiteles a promóter személye, akkor akár káros is lehet. //

Élelmiszer kategória, EZÜST: MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft.

Nyerő hazai termékek

A kampány célja volt a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. tanúsító védjegyeit viselő ellenőrzött, megbízható hazai termékek ismertebbé tétele, értékesítési pozícióik javítása, a márkák iránt elkötelezett, hűséges vásárlók számának gyarapítása, velük közvetve támogatásban részesíteni a hazai munkaerőpiacot és gazdaságot. A nyereményjáték egyedülállóan kedvező árú promóciós részvételt biztosított a védjegyhasználóknak, és promóciós lehetőséget jelentett az árérzékeny kkv.-knak. A promóciós költségek egységesen oszlottak szét a résztvevők között. A kampány szervezője és a koncepció kidolgozója a Maxxon Reklám Kft. volt.

A 4 hónapos időtartam alatt 8 cég több mint 100 védjegyes termékkel vett részt a folyamatos kommunikációval támogatott nyereményjátékban, és közel 5 millió termék jelent meg promóciós csomagolásban. A termékek megvásárlása után online AP + EAN kód feltöltési lehetőség volt a www.magyartermeknyeremeny.hu oldalon. A főnyereményt 1 millió forint jelentette, hetente összesen 19 db Acer laptop került kisorsolásra, és emellett minden 10. nyertes magyar termék egyedi bevásárlótáskát kapott.

A díjat Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője vette át

A promócióban 56 340 egyedi játékos vett részt (háromszor annyi, mint az előző évben) 84 657 kódfeltöltéssel (70%-os növekedés 2015-höz képest). Ennek eredményeképpen a fogyasztói lojalitás tovább növekedett a résztvevő termékek iránt, és a fogyasztók szélesebb termékskálát is kipróbáltak. //

Online kategória, Ezüst: SPAR Magyarország Kft. és a REON Digital Kft.

SPAR Varázsvihar

A SPAR 25 éves születésnapját ünneplő egyik kampány a Varázsvihar volt. Az aktivitás első lépcsőjeként egy Facebook-­játék valósult meg 2016. március 1. és március 30. között.

A mobilról is játszható nyereményjáték során a játékosok 3000, 2000 és 1000 Ft-os utalványokért folyó sorsolásba kerülhettek be. Az igazán szerencsések számára megjelent az azonnali ajándékot biztosító nyerő kupon is. Emellett egy in-store promóció is erősítette a kampányt három INTERSPAR áruházban.

Az ezüst helyezésért járó díjat Gulyás Krisztina, a SPAR online munkatársa, Németh Károly, a SPAR marketingvezető-helyettese, Feller Madeleine, a REON Digital account managere és Györkös Dóra, a REON Digital account directora vették át

A megvalósult koncepció a régi tévés vetélkedők „pénzvihar” játékának mintájára készült, azonban itt a fülkében repkedő kuponok között voltak nyerő és nem nyerő címkék is. A játékban szereplő szerencsés résztvevők akár több ezer forint értékű SPAR-utalvánnyal vagy csokoládéval lehettek gazda­gabbak. //

Kereskedelmi kategória, Ezüst: SPICE Communication Kft. és a SPAR Magyarország Kft.

Mesébe illő osztálykirándulások!

2016-ban a SPAR Csoport már 25 éve működött Magyarországon. A feladatot egy egész éves születésnapi kampány megalkotása jelentette, szinte minden kommunikációs felületen. A kampány arca Ördög Nóra mint Szülinaptündér szerepelt, és az image-kommunikáció mellett varázslatos árakkal és rengeteg promócióval várták vásárlókat egész évben.

Az év során 13 születésnapi promóció valósult meg. A 2016. márc. 31–ápr. 13. időszak alatt a SPAR, INTERSPAR, City SPAR, SPAR partner és SPAR market üzletekben zajlott le a Nyerje meg a 3 × 800 000 Ft értékű kirándulás egyikét általános alsós, felsős vagy középiskolás gyermeke számára! promóció. A mechanizmus: gyűjtse és regisztrálja a blokkokat a 25ev.spar.hu weboldalon! Minden 5000 Ft feletti vásárlás 10 pontot ért, de a szórólapban meghatározott termékek vásárlása esetén extra pontok jártak (1, 2, 3 pont). A nyeremények: 3 × 800 000 Ft értékű osztálykirándulás. Kategóriánként az első 10-10 helyezett osztály egy-egy 25 000 Ft értékű SPAR saját márkás iskolaszercsomagot kapott.

A díjat Náray-Kovács Gergely, a SPICE Communication Kft. ügyvezető igazgatója, Simonics István stratégiai igazgató, Deres Ibolya account director és Kővári Gábor, a SPAR marketing-főmunkatársa vette át

A promóció partnerei a Magyar Tej, a Pöttyös és a Milka voltak. A kommunikációs eszközként A1 és B1 plakátot, árjelzőt, wobblert, bolti rádiót, TV-t, kereskedelmi rádiót, billboardot, napi- és hetilapokat és online felületeket használtak. A promóció eredményeként 578 osztály vett részt a játékban, a feltöltött blokkok száma: 24 640 db volt. //

Kereskedelmi kategória, Ezüst: Rewart Kft. és a Penny Market Kft.

Nyerjen a 20 éves Pennyvel!

A kampány célja a vásárlók 20 éves hűségének elismerése, megköszönése, egyúttal a megújult márkaimage közvetítése volt, valamint – promóció lévén – természetesen az eladásösztönzés. Egyszerű mechanizmusú, online és SMS-ben is játszható promóciót alkottak, rendkívül vonzó, az új arculathoz és a jubileumhoz is illeszkedő nyereménypiramist társítva hozzá.

A kampányban együttműködő partnerként részt vett a Liebherr, a promóció főnyereménye egy egyedi, piros színű Dacia Duster volt. A szülinapi kampány során 40 Penny Market üzlet elé volt kihelyezve egyedi kooperációs megjelenésként a főnyeremény, mellyel a vásárlók számára az hihetővé, kézzelfoghatóvá vált.

A díjat a Penny Market Kft. részéről Mile Gabriella, shopper marketing csoportvezető és Medgyesné Gelegonya Beatrix reklám-csoportvezető, a Rewart Kft. részéről pedig Fülöp Orsolya account director és Tellér-Horváth Veronika account manager vették át

Sikeres volt a célcsoport elérése, és a promóció vásárlásra gyakorolt hatása is rendkívül jelentősnek mondható. Emellett tömegek mozdultak meg a közösségi csatornákon is az első országos online kampány során. A promócióval sikerült megköszönni a vásárlók hűségét, tovább erősíteni az emocionális kötődésüket, és emellett növelni a kosárértéket és a vásárlási gyakoriságot is. //

Ital kategória, Ezüst: HD Group Kommunikációs Ügynökség

Jack Daniels Virtual Reality

Az ügynökségi feladat a 150 éves hagyományra visszatekintő, kiváló minőségű amerikai whiskey népszerűsítése, forgalmának növelése volt – a Jack Daniels tradicionális értékeinek közvetítése, közvetlen kapcsolatteremtés a fogyasztókkal és a Jack Daniels 150 éves évfordulójához és az exkluzív helyszínhez illeszkedő mechanizmus kidolgozása.

A termék értékesítése mellett exkluzív élmény biztosítása a fogyasztóknak. Kiváló promóter csapat alkalmazása, mely hűen tükrözi a Jack Daniels értékeit – prémium minőség, szakértelem, egyedülálló élmény. Az ügyfélcél a bázisévhez képest legalább 20%-os értékesítési növekedés volt. Élményszerű aktivitás kidolgozása, amely lehetőséget biztosít a fogyasztónak a Jack Daniels-­élmény átélésére.

A díjat Ertl Erzsébet business unit director, Bujdosó Ilona senior account manager, Dobi Zsófia account manager, Ódor Soma account manager és Kinczel Mónika hostess coordinator vették át

A Liszt Ferenc repülőtér Heinemann Duty Free üzlete olyan speciális helyszín a vásárláshoz, ahol a járatra való várakozási idő miatt befogadóbb a vásárlóközönség. A hostessek által működtetett VR-szemüvegen keresztül az utasok 360 fokban 2 perces virtuális túrát tehettek a Jack Daniels Tenessee gyárában, és a kóstolás mellett átélhették a Jack Daniels gyártásának lépéseit. A promóció eredményeként megvalósult 25 000 sikeres kontaktus, az értékesítési volumen pedig 97%-kal növekedett. //

HoReCa kategória, Ezüst: HD Group Kommunikációs Ügynökség

Zwack Unicum promóció

Az ügynökségi feladat olyan promóciós mechanizmus kidolgozása volt, mely a területhez illeszkedően képes megszólítani a fogyasztókat, egyúttal az Unicum brand értékeinek közvetítése három területen: In-store, HoReCa, Fesztivál. Feladat volt a célnak megfelelő promóciós csapat toborzása, mely hűen tükrözi a márka értékeit, valamint minden helyszínen bevethető. Az ügyfélcélt az Unicum és az Unicum Szilva értékesítésének növelése, valamint a fogyasztói lojalitás erősítése jelentette.

A HoReCa-aktivitás lényege Unicum Szilva Bár kialakítása volt Budapesten és 12 vidéki regionális központban, kóstoltatás és nyereményjáték egy 35 fős állandó dedikált csapattal, emellett egyedi, különleges koktélreceptek bemutatása. Eredménye több mint 8500 beváltott ajándékkupon, több mint 80 pub részvételével országszerte. Fesztiválterület: három nagy hazai fesztiválon (Sziget, Volt, Fishing on Orfű) voltak jelen, amelyeken szintén Unicum Bárokat hoztak létre, a fiatal generációt összekötve egy tradicionális márkával.

A díjat Ertl Erzsébet business unit director, Bujdosó Ilona senior account manager, Dobi Zsófia account manager, Ódor Soma account manager és Kinczel Mónika hostess coordinator vették át

Eredménye több mint félmillió érdeklődő és 800+ liter értékesített Unicum. In-store aktivitásként a 25 legforgalmasabb hazai hipermarketben 8 hétvége alatt. 57%-os forgalomnövekedés Interspar, Auchan, Tesco áruházakban. Speciális helyszínként kóstoltatás és értékesítés a Liszt Ferenc repülőtér Heinemann Duty Free üzletben 30 napon keresztül (300 promóciós óra), mely során a kitűzött értékesítési targetet 27%-kal sikerült túlszárnyalni. //

Non-food kategória, EZÜST: Target Sales Group Kft.

Inecto Naturals – Budapesti Állatkert nyereményjáték

Az Inecto Naturals alapelvei között szerepel a környezet megóvása, az állatok védelme, hiszen egy vegán és állatkísérlet-mentes márkáról van szó. A játék alapkoncepcióját az jelentette, hogy hasonlóan az emberekhez, az állatoknak is kell a társaság, a szórakozás, hogy lekössék a figyelmüket és szórakoztassák magukat. Az állatkertben élő állatok számára pedig ez az állítás különösen igaz. Különösen az intelligensebb állatok számára fontos, hogy megfelelő „szórakozásuk” is legyen a kifutóban. Erre a célra szolgálnak az állati játékok, melyek nagyon drágák, ezért szerettek volna segíteni a Budapesti Állatkertnek.

Azok a játékosok, akik legalább 2 db Inecto Naturals terméket vásároltak a promóció ideje alatt (2016. október 1–november 30.) és a nyugta AP-kódjával regisztráltak a nyereményjáték oldalán (www.inecto.hu/nyeremenyjatek), automatikusan 150 Ft-tal támogatták a Budapesti Állatkertet, és részt vettek egy nyereményjátékon. A szórólaposztás mellett széles körű offline és online kommunikáció kísérte a kampányt, melynek során beauty blogerekkel és vlogerekkel is együttműködtek. A kampány egyedisége és a jó cél egyaránt vezérelte a fogyasztókat, hogy a promóció ideje alatt Inecto-terméket vásároljanak és játsszanak, mert ezzel nemcsak egy nyereményjátékon vettek részt, hanem egy nemes ügyet is tudtak támogatni.

A díjat Tabár Zsuzsa, a Target Sales Group Kft. brand managere vette át

A nyereményjáték lezárulta után 300 000 Ft adományt nyújtottak át az Alapítvány a Budapesti Állatkertért számára, és az Inecto Magyarország egy évre az AnnaHanna névre hallgató orángutánbaba nevelőszülője lett. //

Kapcsolódó cikkeink