Stagnáltak a fogyasztói árak az Egyesült Államokban szeptemberben
Nem változtak a fogyasztói árak szeptemberben az előző hónaphoz képest az Egyesült Államokban, a maginfláció pedig a vártnál alacsonyabb lett, ami támogatja azokat a várakozásokat, hogy a jegybank szerepét betöltő Federal Reserve nyíltpiaci bizottsága októberi ülésén az idén immár harmadik alkalommal csökkenti a kamatot a gazdasági növekedést fenyegető kereskedelmi kockázatok közepette.
Az amerikai munkaügyi minisztérium statisztikai hivatala csütörtökön közölte, hogy éves összevetésben 1,7 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak. Elemzők 1,8 százalékot vártak az augusztusban mért 1,7 százalék után.
Havi összehasonlításban nem változtak a fogyasztói árak. Elemzők az augusztusival megegyező értékre, 0,1 százalékos emelkedésre számítottak.
Az erősen ingadozó élelmiszer- és energiaárak kiszűrésével számított maginfláció éves szinten 2,4 százalék volt szeptemberben, csakúgy mint az előző hónapban. Elemzők is 2,4 százalékos emelkedésre számítottak.
Havi összevetésben 0,1 százalékkal nőtt a maginfláció. Elemzők 0,2 százalékra számítottak az augusztusi 0,3 százalékos emelkedés után.
Éves összevetésben az élelmiszerek ára 1,8 százalékkal emelkedett, az energiáé viszont 4,8 százalékkal csökkent, utóbbi kategórián belül az üzemanyagok ára 8,2 százalékkal, a fűtőolajé pedig 8,5 százalékkal esett vissza. Havi összehasonlításban az élelmiszerek 0,1 százalékkal, az energia pedig 0,3 százalékkal drágult szeptemberben.
Az alacsony és stabil infláció mozgásteret ad a Federal Reserve-nek, hogy csökkentse a kamatokat, ha az amerikai gazdaság teljesítménye tovább gyengül. A piacok szinte biztosra veszik az október végi kamatvágást. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >