A fröccs dicsőséges visszatérése
Sok mindent hívnak ma fröccsnek, de a többség a Jedlik Ányos által „feltalált” bor-szóda keveréket érti az elnevezésen, amely a spritzer kifejezést túl németesnek tartó Vörösmartytól származik. Ismert borászaink is szeretik, akad közöttük, aki lapunknak nyilatkozva fontosnak nevezte a bor népszerűbbé, trendibbé válásának folyamatát a fiatalok körében. A fröccs gasztronómiai reneszánszában nyilvánvaló szerepet játszik a boralapú szénsavas italok megállíthatatlan hódítása is. Mostani számunk pezsgős körképének egyik megszólalója egyenesen a pezsgőpiac stagnálásának lehetséges okai között tartja számon a magyar fröccskultúra éledését.
Akárhogy is, a fröccs a könnyedséget, frissességet jelenti a nyárban, sikeres visszatérése a vendéglátásba egyértelműen látszott az elmúlt egy-két évben; ahogy ma már a legjobb francia konyakot sem snassz szénsavas (akár üdítő-) italokkal hígítani, úgy egyre kevésbé feltűnő a hazai szórakozóhelyeken a minőségi borhoz szódát keverni.
A fröccs hungarikum! Országszerte fesztiválokat szerveznek köré, amelyek nevében a fröccs hívószóként szerepel, és lehet már fröccsöt palackozva is kapni (milyen régóta vártuk már, hogy valaki merjen próbálkozni ilyen termékkel!). Ami pedig az ital kedveltségét (és persze eladhatóságát) cáfolhatatlanul bizonyítja: megjelentek annak „továbbfejlesztett” változatai is, nevesül a fröccskoktélok! A nyár bulijaiban mind többet találkozhattunk olyan jó borokkal készülő, jéghideg szódás mixekkel, amelyeket friss zöldséggel, gyümölccsel, természetes szörpökkel, fűszernövényekkel ízesítettek a „fröccsmixerek” – a Szigeten például egyértelmű közönségsikere volt az ilyen módon turbózott szóda-bor kombóknak. //
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Az ételárus nehéz kenyere – A nap videója
A film információi szerint 10 dollárcent egy adag ebből az…
Tovább olvasom >