Spanyolország az EU legnépszerűbb turisztikai célpontja
Spanyolország volt 2015-ben a legnépszerűbb ország a turisták körében az Európai Unióban – ez derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat 2015-re vonatkozó, kedden közzétett adataiból.
Tavalyelőtt csaknem 270 millió vendégéjszakát töltöttek külföldi utazók Spanyolországban, ezzel a dél-európai ország az első az unióban, jócskán megelőzve a második legnépszerűbb Olaszországot (192,6 millió vendégéjszaka), Franciaországot (130,5 millió vendégéjszaka), az Egyesült Királyságot (118 millió vendégéjszaka), valamint az ötödik helyre került Ausztriát (80,3 millió vendégéjszaka).
Az idén turisztikai rekordévre számító Görögország 78,2 millió vendégéjszakával Németország (78,8 millió) mögött a hetedik helyre került a rangsorban.
Az adatok alapján a vendégéjszakák több mint felét (56,2 százalékát) a legnépszerűbb négy országban töltötték a turisták.
A legkevesebb vendégéjszakát Luxemburgban (2,7 milliót), Lettországban (2,9 milliót), Litvániában (3,0 milliót) és Észtországban (3,8 milliót) regisztráltak 2015-ben – derül ki az Eurostat kedden közzétett adataiból.
Magyarország Írország és Bulgária mögött a 17. helyre került a rangsorban.
Az EU-n kívül a legnépszerűbb ország Törökország volt 2015-ben az Eurostat adatai alapján 96,4 millió vendégéjszakával. Svájcban mindössze 22 millió vendégéjszakát regisztráltak.
Az egyes országok népességszámának figyelembevételével készült rangsorban az EU legnépszerűbb turisztikai desztinációja Málta, Horvátország, Ciprus, valamint Ausztria volt 2015-ben.
A nemzetközi üzleti és szabadidős turizmus súlya a GDP-n belül a legjelentősebb Horvátországban (18,1 százalék), Máltán (13,4 százalék) és Cipruson (12,7 százalék) volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Támogatják az európai kormányok az alternatív fehérjéket tartalmazó étrendet
A PLMA International összefoglalója szerint több európai ország is támogatja…
Tovább olvasom >Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Még több saját márkás terméket kínál a Makro Spanyolországban
Négyszáznál is több saját márkás cikkelemet vezetett be a Makro…
Tovább olvasom >További cikkeink
MSZÉSZ: Április 8-ig lehet kitölteni a HOTREC kérdőívet
A HOTREC (európai tagországok szállodai és éttermi szövetségeinek ernyőszervezete) felmérést…
Tovább olvasom >Megint egy Walmart-csokor! – A nap képe
Az amerikai üzletláncból származó „szokásos” képsorozatunk természetesen most sem Walmart-specifikus,…
Tovább olvasom >Fagylalt(kiszerelés?) – A nap videója
Kis fantáziával könnyű elképzelni, hogy így a pultosból is költő…
Tovább olvasom >