Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca Németországban 2023-ban. A forgalom 2,2 milliárd euróra nőtt, ami 8%-os bővülést jelent az előző évhez képest – közölte a Good Food Institute Europe (GFI Europe). A növekedés várhatóan 2024-ben is folytatódik.
A GFI Europe Circana és a CPS/GfK-fogyasztói panel adataira épülő tanulmánya szerint, Németország Európa legnagyobb növényi alapú élelmiszerpiaca. A növényi húshelyettesítők eladása 2023-ban 6%-kal 922 millió euróra nőtt, míg 2024 elején a szegmens heti átlagos bevétele 9%-kal, az értékesítési volumen pedig 16%-kal bővült.
A növekedés hajtómotorját főként a szupermarketek és diszkontláncok saját márkái képezték. A saját márkás halalternatívák például 2023-ban átlagosan 22%-kal voltak olcsóbbak a márkás termékeknél. Bár a növényi hús- és halalternatívák még mindig drágábbak állati eredetű társaiknál, az árkülönbség a 2021-ben tapasztalt 65%-ról 2024 elejére 35%-ra csökkent.
A növényi tejtermékek piaca is erős növekedést mutatott: a növényi tej eladásából származó árbevétel 11%-kal 805 millió euróra nőtt, míg a növényi tejszín esetében 38%-kal 74 millió euróra bővült. Ezzel szemben a növényi desszertek forgalma 7%-kal visszaesett.
Bár a növényi alapú élelmiszerek teljes piacból való részesedése még mindig alacsony (2023-ban mennyiségi alapon 2,3% körüli), a fogyasztók nyitottsága egyre nagyobb a növényi alapú élelmiszerek iránt: a YouGov egy felmérése szerint 30% több növényi húshelyettesítőt fogyasztana, és 46% tervezi az állati termékek fogyasztásának csökkentését.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Bővíti frissáru-hálózatát az ALDI Süd
Bővíti frissáru-platformjainak hálózatát az ALDI Süd a gyümölcs- és zöldségellátás…
Tovább olvasom >Logisztikai fennakadások az Amazonnál
Kapacitásproblémákkal küzdenek az Amazon európai logisztikai központjai, ami késedelmeket okozhat…
Tovább olvasom >Aldi DX: Digitalizációs újítások az Aldi Süd-től
Az Aldi Süd új IT- és digitalizációs ernyőmárkát létesített: az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A siker titka a kreativitás…
…erre szavaztak a Superbrands díjasok a díjátadó gála rögtönzött minifelmérésében.…
Tovább olvasom >Globális befektető csatlakozik a PortfoLion lengyel befektetéséhez
8,5 millió eurós befektetési kört zárt a PortfoLion Capital Partners…
Tovább olvasom >Új ügyvezető igazgató a Coca-Cola HBC Magyarország élén
Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot…
Tovább olvasom >