Signature 40: brand és trade marketing menedzserek toplistája
Az idén először jelent meg a Signature 40, a brand és trade marketing menedzserek toplistája Vaszary Ádám és Nagy Márton ötlete alapján. A listára 158 ajánlás érkezett, akikből a legjobbakat találjuk a 40-es listán. Az idei díjátadás kapcsán beszélgettünk a két alapítóval. A projekt FMCG partnere és médiatámogatója a Trade magazin.
Az idei Signature 40 toplista résztvevőinek a szervezők az MMSZ Marketing Summiton gratuláltak és adták át az elismerő okleveleket. De kezdjük az alapoknál, ötlettől a megvalósulásig.
Mi adta az ötletet, hogy létrehozzátok a Signature 40 listát?
VÁ: – Mi magunk is azt tapasztaljuk, hogy ebben a rendkívül izgalmas és változatos kihívásokban teli szakmában, amit marketingkommunikációnak hívunk, erőteljes igény van a sikerekre, visszacsatolásra a pozitív megerősítésekre. Gondoljunk csak arra, hányféle versenyen tudnak megmérkőzni évről évre a legjobb projektek. Ezek kiváló lehetőséget adnak az ünneplésre, de lássuk be, főként az ügynökségi oldal szereplőinek és egy-két jól forgó megbízói oldali szakembernek. És bár igaz, hogy van már elismerési platformja a marketing-döntéshozóknak, viszont már néhány éve bontakozik bennünk az a gondolat, hogy van egy meglehetősen masszív réteget képviselő szakemberkör, amelynek ez ritkán adatik meg. Pedig az operatív és taktikai sikerek pont hogy az ő munkájuktól függ jelentős részben. Ezért hívtuk életre a platformot.
Mi a projekt célja rövid és hosszú távon?
NM: – Nem titkolt szándékunk, hogy a Signature 40 egyfajta talentlistaként működjön a jövőben. Egy olyan hiteles platformként, ahol évről évre felbukkannak azok a szakemberek, akik előbb-utóbb marketing-döntéshozóként is emelhetik a szakma ázsióját. Azonban nem szeretnénk mindenáron egy „utódlási rangsort” építeni. A Signature státuszban pontosan ugyanolyan fontos – és az idei évben hangsúlyosan így is jelent már meg –, hogy azok a szakemberek is rendszeres elismerésben részesüljenek, akiknek nincs ambíciójuk vagy akár lehetőségük vezető döntéshozói státuszba lépni, de tartósan magas szintű szakmai munkát tesznek le az asztalra.
Az ajánlási rendszer mennyire érte el a kívánt célt?
VÁ: – Nem szeretnénk szerénytelennek tűnni, de úgy látjuk, az ajánlási rendszerrel valami különleges szellemet engedtünk ki a palackból. Hosszú ideig a megoldás egyfajta elegáns jogi és lebonyolítási praktikumnak tűnt. Hiszen GDPR-oldalról is igazolnunk kell tudni a kapcsolatfelvételeket, de célja volt a tényleges szakemberek felkutatása is, mert sokkal könnyebb akár csak közösségimédia-oldalakon is egy-egy top szervezet marketing-döntéshozóját megtalálni, mint az osztályon munkát végző menedzsereket.
NM: – Mindez végül a gyakorlatban viszont azt jelentette, hogy már maga az ajánlás ténye is egyfajta kellemes elismeréssé és visszacsatolássá vált ajánló és ajánlott számára egyaránt. Nem túlzok, ha azt mondom extrém mennyiségű pozitív visszacsatolás jutott el hozzánk mindkét oldalról, hogy mennyire jól esett már csak ez a momentum a szakembereknek. Ez is mutatja, mennyire ki vagyunk éhezve az elismerésekre.
A zsűrizés menete elég komplex, mit emelnél ki belőle mint legfontosabb elemeket?
VÁ: – Elsőre lehet, annak tűnik, de a valóságban mégsem érződött nehéznek. Már csak azért sem, mert kiválóan megugrották a jelöltek. Nagyon törekednünk kellett arra, hogy a lehető leginkább objektív elemek mentén dőljön el a rangsor és a talentlista mellett a szakemberlista státusz is le tudjon jönni belőle. Talán, amit kiemelnék, az a kreatív innováció szerepe a pontozásban. Itt ugyanis széles körben kaptunk és el is tudtunk fogadni olyan megoldásokat is, amelyek például nem reklámversenyek eredményei, hanem egy szervezeten belül megvalósított belső projektek vagy sikeres kampányadaptációk voltak például.
A jelöltek mennyire adtak nehéz feladatot a zsűrinek, milyen szegmensekből érkeztek?
NM: – Már ez az első, pilotnak is nevezhető év is kiemelkedő sikernek örvendett, ugyanis 95 szervezettől érkező 158 ajánlásból tudtuk kiválasztani a top 40-et. Nagy boldogsággal töltött el bennünket, hogy a telekommunikáció, a pharma és az építőipar mellett széles körben megjelent az FMCG-szektor is. Még okoz némi fennakadást, hogy marketingvezetőket nem listáz a platform, az előszűrés és a zsűrizés alatt is sajnos kellett kivennünk ilyen jelölteket, de bízunk benne, hogy az évek előrehaladtával ez teljesen egyértelmű lesz már majd a projekttel kapcsolatban.
Az idén induló tapasztalatok alapján a jövő évi verseny tartogat-e majd bármi újítást?
VÁ: – Rengeteg újítással készülünk! A terveink között szektortematikus listák, többszörösen átgondolt kritériumrendszer és egy, a jelenlegi kereteknél lényegesen nagyobb ívű díjátadó is szerepel.
NM: – Fontos még, hogy az idén biztosított 1 hónapos ajánlási időszakot sokszorosára tervezzük bővíteni. Ezzel is segítve a lista szereplői körének tágítását és az ajánlottak számának növelését, mert megérzésünk szerint jó sokan vannak még a piacon, akik elismerésre érdemesek.
A 40-es lista FMCG résztvevői
#2 Salem Dániel
Salem Dániel közel hét éve innovációs brand managerként kezdett a Heineken Hungária Zrt.-nél, ahol több kereskedelmi pozíció betöltése után, 2019 óta national trade marketing manager a cégnél. Olyan, hazai sörpiacot meghatározó márkákon dolgozik, mint a Heineken, Soproni, vagy éppen a Gösser. Csapatával a vállalat teljes portfóliójának retail és horeca csatorna stratégiájáért és aktivitásáért felel. Vezetésével az FMCG-piacon mérvadó, Advantage riport alapján az italos beszállítók rangsorában a Heineken 2021-ben első helyen végzett shopper/trade marketing kategóriában.
Munkájának egyik fontos eleme a fenntarthatóság, amelynek eredményeképpen a sörgyártók közül elsőként a törvényi szabályozás előtt hagyta el a műanyag poharak vendéglátóhelyekbe való eljuttatását, több POS-anyagot 100%-ban újrahasznosított PET-ből készültre cserélt le a cég. //
#4 Kis Dániel
Kis Dániel a Heinemann Tesvérek Kft. trade marketing managareként a Jim Beam, Maker’s Mark, Roku márkák, vagyis a Beam Sunstory portfóliójáért felel. A Jim Beam évek óta az egyik legmeghatározóbb szereplője a magyarországi spiritpiacnak. Kiemelten fontos számára, hogy az általa gondozott márkával és kommunikációjával azonosulni tudjon, hiszen így tud a szakmai kihívásokkal elhivatottan szembenézni. Integrált kampányait évről évre rangos szervezetek díjazzák, retail és horeca kategóriákban. Számos elismerés mellett a Jim Beam & Tankcsapda promócióját a legjobb CSR-promóciónak járó különdíjjal is jutalmazta a Trade magazin 2021-ben. Az előző üzleti évben trade marketing manageri KPI terveit kiemelkedően megvalósította. //
#6 Kiss Bettina
Kiss Bettina, ahogy a gyógyszeripar különböző szektoraiban, úgy a marketing több területeit érintve is letette már a védjegyét karrierje során. Jelenleg senior brand managerként a Berlin-Chemie három márkáján – Prostamol Uno, Anaftin és Ketodex – dolgozik egyszerre. Az elmúlt évek számait tekintve mindhárom márka népszerűsége és kereslete növekedett, sőt! A vállalat első számú, vény nélkül kapható terméke, a Prostamol Uno kapcsán 2020-ban Marketing Diamond Awards díjat vehettek át (egy tematikus, apák napi aktivitás kapcsán).
Bettina motiváló hozzáállása és sokéves tapasztalata is hozzásegítette, hogy a Prostamol Uno a top márkák között foglaljon helyet. //
#7 Jakus Melinda
Több betöltött pozíciója után Jakus Melinda jelenleg két, piacvezetői élmezőnyben lévő márka marketingjével foglalkozik a Coca-Cola HBC-nél. Az öt éve során számtalan márka (például Fanta, Fuzetea vagy éppen a Cappy) termékbevezetése és brandinnovációja tartozott a munkaköréhez. Jelenleg pedig portfolio development leadként – korábbi megnevezés szerint shopper marketing managerként – a Monster Energy és a Burn Energy energiaital kategóriák felelősévé vált.
A kimagasló alkalmazkodóképessége, valamint a fejlődés és tanulás iránti vágya miatt több sikeres promóció is Melinda nevéhez köthető – és alighanem lesz majd köthető a későbbiekben is. //
#8 Lénárt Mária
Jogfolytonosan a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél dolgozó Lénárt Mária már több mint 20 éve csatlakozott a céghez. Ez alatt az idő alatt először asszisztensként, majd marketingmunkatársként helyezkedett el rendezvényszervezés, valamint in-store és outdoor területeken.
A hűségakciók szervezéséért és egyben lebonyolításáért 11 éve felel – kezdetben csoportvezetőként, majd az idei évtől a marketingosztályon történt szervezeti változásoknak köszönhetően hűségpromóció-menedzserként. Ezen időszak alatt több száz márkán volt lehetősége dolgozni. Mária menedzseri befolyása és egyben márkahűsége révén a SPAR – mint az egyik vezetői brand – pontosan ezek miatt is tekinthető annyira sokszínűnek és egyben innovatívnak. //
#9 Füleki Erik
Két éve már annak, hogy Füleki Erik a Dreher Sörgyárak brand marketing csapatát erősíti. Szaktudása és egyben talpraesettsége miatt nem kevesebb mint három márkáért is felelős. A Peroni és az Asahi, vagyis a nemzetközi sörök közkedvelt márkái, a cég szuperprémium portfóliójának kiemelt fontosságú termékei. A Viper pedig az új, hard seltzer kategória éllovasává vált Magyarországon.
Erik szakmai munkáját az innovatív gondolkodás, a megvalósítás, illetve a trendek folyamatos nyomon követése szövi át, aminek köszönhetően számos elismerést is szerzett az évek során. Brand manageri pozíciója alatt, az elmúlt évet tekintve, márkái jelentős növekedést értek el az előző időszakhoz képest. //
#10 Dankó Áron
Dankó Áron csatlakozása a Globus Konzervipari Zrt.-hez egyszerre vonta magával a cég marketingkultúrájának újjáélesztését is. A 2017-ben márkamenedzserként, majd két évvel később már regionális márkamenedzserként dolgozó Áron 19 országot fed le munkája során – beleértve természetesen Magyarországot is.
Idehaza a Globus zöldségkonzervek évről évre nagyobb népszerűségnek örvendenek az eladási számokat tekintve. A cég egységesített márkakommunikációja és új, marketinges iránya nem csupán az árbevétel, hanem a márkaismertség alapján is több mint gyümölcsöző döntésnek bizonyult. Az olyan bevezető kampányt látva, mint amilyen a Globus Vital kiterjesztett valóságú nyereményjátéka is volt, kíváncsian várjuk az újabb, meglepő megoldásokat a márkával kapcsolatban. //
#11 Zahovay-Kovács Barbara
Social media koordinátor szerepét tekintve Zahovay-Kovács Barbara minden lehetőséget megragad, hogy új és új ajtókat nyithasson a márka számára. A Rossmann Magyarország Kft. keretein belül nagy figyelmet fordít a blogfelületnek, valamint a közösségi média/YouTube platformoknak egyaránt.
Barbara irányítása alatt a szakértői blogposztok – amelyek során külön kategóriákra lebontott beszámolókat olvashatunk például Stahl Judittól vagy éppen Lilutól – könnyen kezelhető, konverziós megoldásként jelennek meg a Rossman márkafelületeit érintve. Az új trendek felé való nyitottság (kezdve a sort a Rossman Magyarország TikTok csatornájával, ahol pár hónap alatt közel 30 ezer követőt számlál a csatorna) pedig egyszerre szólítja meg a fiatalabb közösséget és teremt új eléréseket is a cég számára. //
#12 Lovász Dóra
A több mint 10 éve dreheres színekben dolgozó Lovász Dóra három éve került trade marketing manageri pozícióba. Jelenleg a Dreher Sörgyárak on-trade és egyben hagyományos, off-trade csatornáinak menedzselése tartozik a kiemelt feladatai közé. A jól ismert, klasszikus magyar márkák – mint a Dreher, a Kőbányai, az Arany Ászok vagy éppen az ANTL – mellett olyan világszerte közkedvelt brandek is a trade marketing felelősségi körébe tartoznak, mint a Pilsner Urquell, a Peroni, az Asahi avagy a Viper.
Dórát többéves szakmai tapasztalata, az ügyfelek iránti és egyben a márkákhoz fűződő elhivatottsága is segíti abban, hogy értékteremtő és magas színvonalú promóciókat szervezzen, valamint hogy mindig nyitott legyen a folyamatos fejlődésre. //
#13 Szabó Viktória
Szabó Viktória többéves utat és több beosztási szintet is bejárt már a Johnson & Johnson Kft.-nél. A mostani pozícióját több mint 1 éve érte el, és azóta dolgozik senior brand és shopper activation managerként. Az elmúlt 6 évben a cég összes márkája megfordult már a keze alatt, kezdve az Imodiummal és Nicorette-tel, a Listerine-en, o.b.-n és a Carefree-n át, egészen a Neutrogenáig.
Az utóbbi brand amiatt is tekinthető fontosnak, mert egy külön nagyköveti program is kapcsolódik hozzá – Viktóriának köszönhetően. A program során sarkalatos szempont volt többek között a márkaismertség növelése, valamint a sztárok helyett a mindennapi ember középpontba helyezése. A fogyasztói visszajelzések és az elért számok alapján ez a Neutrogena nagyköveti program több mint sikeresnek könyvelhető el. //
#16 Vorigin Dóra
Vorigin Dóra pályafutása során egyaránt kipróbálhatta magát az ügynökségi és az ügyféloldalon is. A kommunikációs szakmában eltöltött 8 éve után nemcsak a szektorok belső működési elveit látja át, hanem a munkafolyamatok milyenségét is ismeri. Két éve került az Auchan Magyarországhoz, ahol jelenleg külső kommunikációs managerként dolgozik. Munkája során elsősorban a sajtókommunikációs feladatokat látja el, kiemelt témaként kezelve a vállalat fenntarthatósági és CSR-tevékenységét. //
#17 Pál Kinga
Pál Kinga 15 éven keresztül vezette sikerrel az egyik legnagyobb hazai kiskereskedelmi lánc, a SPAR cégcsoport in-store kommunikációs csapatát. Idén év elején új feladatot kapott: a 2022-ben különálló márkaként megjelenő INTERSPAR hálózat POS managerének nevezték ki.
Munkáját évről évre díjakkal honorálják a szakmai szervezetek: tavaly például a 12. magyar POPAI Awards POP verseny „Speciális nem tartós” kategóriájának első két helyezését is begyűjtötték csapatával a „SPAR Szeretem tej – SR21 hűtős dekor”, valamint a „SPAR – SR21 almalé polckapu padlómatricával” kreatív eladáshelyi reklámmegoldásokkal. //
#18 Bérczi Boglárka
Már közel két évtizede, hogy Bérczi Boglárka építeni kezdte karrierjét a Tesco kötelékében – hűsége mind a mai napig kitart. Az évek során folyamatosan haladt felfelé a vállalati ranglétrán, öt különböző beosztási szinten és hat év közép-európai brand, majd médiavezetői pozíciók után tért vissza 2021-ben a magyar márkakommunikáció élére. Az egyik legrangosabb magyar szakmai versenyen, az Arany Pengén több általa irányított kampány is kiemelkedő sikereket ért el, pl. 2014-ben a „Nézzen friss szemmel a Tescóra” promóciós film arany díját.
Jelenleg legnagyobb szakmai kihívásának azt tartja, hogyan lehet a hagyományos brand- és médiamegoldásokat új szintre emelni a digitális térben. //
#21 Halász Adrienn
Adrienn közel 1 éve dolgozik a BioTechUSA-cégcsoportnál senior vállalati kommunikációs és CSR-menedzsereként. Munkája során nemcsak a cégcsoport számos külső kommunikációs kampányáért felel, de a BioTechUSA és a Scitec Nutrition márkák integrált imázsépítő projektjeiben is részt vesz.
A szakember ügynökségi oldalról érkezett, ahol közel 10 évet töltött menedzser és középvezetői pozíciókban, így az ott megszerzett tapasztalatát és tudását ügyféloldalon is megfelelően kamatoztatni tudja. Ez azért is tökéletes mix and match, mivel a BioTechUSA-nál számos saját, in-house ügynökségi osztály dolgozik. A jó tapasztalat kifizetődő, ugyanis idén a BioTechUSA „Lifestyle Day – Együtt az endometriózisért!”, valamint „PR és hírnévmenedzsment CSR stratégia kialakításával” kampánya egyaránt döntőbe jutott a PREXA PR versenyen. //
#20 Csabai Tünde
Tünde 1 éve dolgozik a Szentkirályinál senior brand managerként a cég abszolút zászlóshajó, piacvezető lovebrandjén, a Szentkirályi Ásványvízen. A szegmens nem ismeretlen számára, ugyanis előtte a DP Drinksnél építette karrierjét, ahol a Bacardi, Martini, Bombay, Grey Goose és Patrón márkákon dolgozott először brand managerként, majd group brand managerként.
A „Bacardi X Elrow” Balaton Sound VIP megjelenésével 2019-ben aranyat is nyert az RGB designversenyen. //
#23 Rosta Zita
Rosta Zita 3 év alatt járta be az utat a trade marketingtől a brand marketingig. Pályafutását a Reckitt Benckisernél kezdte, ahol sales assistant, brand & trade coordinator és junior trade manager pozíciókban építette márkáit és karrierjét, mielőtt átült volna a Henkel csapatába.
Jelenleg a Perwoll, Silan és K2r brandek tartoznak hozzá. Eddigi pályafutása során különösen büszke a 2021-es Perwoll kapszula bevezetésére: a 360°-os kampány, és számos extra támogatás eredményeképpen az új szegmens a márkán belül megközelíti a legfőbb versenytárs kapszuláinak piacrészszintjét. //
#25 Vecsei Márton
Mielőtt Vecsei Márton két éve megkapta volna a kinevezését a HELL Energy csapatában, öt évig a Heineken Hungáriánál, majd ezt követően a BMW Groupnál építette szakmai tudását, és fejlesztette magát senior brand managerré. 2020-ban felkérték a XIXO márka vezetésére, majd 2022-től a SWISS vitaminitalmárkát is a szárnya alá vette, ezzel pedig megalakult a soft drink brands csapat a HELL Energy cégcsoporton belül az irányítása alatt. Tevékenysége nem korlátozódik Magyarországra, feladatai közé tartozik a nemzetközi márkakoordináció is.
Vecsei Márton nevéhez kapcsolódik a XIXO márka újrapozicionálása, az Ice Tea portfólió redesign és relaunch kampányának megszervezése, amely jelentős volumen- és piacrésznövekedést is eredményezett a márka számára, valamint a XIXO Tutti Fruity termékbevezetése 2021-ben, amellyel 2022-ben sikeresen megszorongatták a kiskiszereléses kategóriát vezető nemzetközi márkákat. //
#26 Müller Zita
Müller Zita az ország legsokoldalúbb márkaismerettel rendelkező brand managerei közé tartozik: a Maresi Foodbroker Kft. disztribútornál hozzá tartoznak a Bertolli, Tante Fanny, TABASCO®, Maresi, Shan’shi, Knabber Nossi és Tetesept márkák is. Pályafutását trade marketingesként kezdte a Zwack Unicum Nyrt.-nél, onnan ült át a Maresi Foodbroker Kft.-hez 2019-ben. A Bertolli, Tante Fanny, Maresi és Shan’shi márkákat kezdetek óta menedzseli, utána került hozzá a TABASCO® és a Tetesept. A következő márka a már egyébként is széles portfólióban a Knabber Nossi volt, amelyet az ő irányításával vezettek be a piacra, végezetül pedig 2021-ben megkapta a Bertolli szószainak képviseletét is.
A Müller Zita által szervezett Shan’shi Expedíció kampány 2019-ben ezüstöt ért a Hipnózis versenyén, ezt követően pedig 2021-ben a márka fennállása óta először Magyarországon forgattak hozzá TV spotot. Említésre méltó eredménye még a Bertolli és Tefal immár második éve megrendezett promóciója, valamint az, hogy a Nők Lapja Food Awards 2022 szavazásán mind a Bertolli, mind a Tante Fanny első helyezett lett a saját kategóriájában. //
#27 Olvasztó Dóra
Olvasztó Dóra átfogó szakmai ismereteit széles körű tapasztalatának köszönheti. A Mars Inc. csoportjához tartozó Royal Caninhez 2015-ben csatlakozott. Először trade marketing specialistként tevékenykedett, majd digital & trade marketing specialist lett belőle, jelenlegi titulusa pedig brand executive. A magyar mellett a görög és a bolgár piac is alá tartozik.
Kreatív innováció szempontjából 2021 volt Olvasztó Dóra számára a legmozgalmasabb év. Munkája nyomán elindult a My Royal Canin digitális platformja hűségprogrammal, állat- és gazdiadatbázissal, amely mind elérés, mind konverzió tekintetében felülteljesítette a célokat. Szintén abban az évben vezényelte le a folyamatos élő bejelentkezést az Európa Kutyakiállítás Budapestről, amely ismét csak felülteljesített a stream elérését, nézőszámát, és a közreműködő influencer, Stohl András elérését illetően. 2021-ben indult el a Royal Canin kölyökmacska- és kölyökkutya-kezdőcsomagja friss gazdiknak – mondanunk sem kell, az eladások itt is a vártnál jobb számokat hoztak. //
#29 Draskovich Renáta
Braun, Oral-B, Lavazza, Lipton, Pringles, Kelloggs, Jana. Ezek a legnagyobbak a számos közkedvelt márka közül, amelyekért Draskovich Renáta felel.
Az Orbicónál eltöltött tíz év alatt számos beosztásban kipróbálta magát, régiós és lokális pozíciókban egyaránt. Tapasztalatai mellett a felelősségi köre is folyamatosan bővült, míg 2021-re a szervezetben három szint meglépésével eljutott a jelenlegi pozíciójáig, amelyben a vállalat teljes kategóriamenedzsment-csapatát irányítja. Míg korábban a háztartásikisgép-márkák marketingjével foglalkozott, mára a teljes élelmiszer-portfólió is hozzá tartozik. Vezetésével a CEE régióban többször nyerték el a legjobb disztribútornak járó címet a Braun márkán, és az Oral-B elektromos fogkefékkel elért eredmények után is jelentős elismerésekkel jutalmazták a tevékenységét.
A kihívásokkal teli évek ellenére a képviselt márkák forgalma folyamatosan növekszik, és a hatékony kategóriamenedzsment eredményeképpen a vállalat jelentős mértékben teljesíti felül a kitűzött üzleti célokat. //
#28 Bogár Tünde
Bogár Tünde piackutató elemzőként kezdte karrierjét a Nielsennél, mielőtt átült a Storckhoz másfél évre export brand managernek. Innen ment át a Reckitt Benckiser „hygiene home” termékekkel foglalkozó divíziójához, ahol két évet töltött el. A Reckitt kötelékében Bogár Tünde tető alá hozta a „Nincs tisztább a gyermeki örömnél” kampányt a Vanish számára, amelyet bronz díjjal jutalmazott az Effie zsűrije. Egy évvel később átigazolt a FÁÜ Zrt.-hez, ahol a Cheetos és Lay’s márkák kerültek a hatáskörébe. Itt megkapta előléptetését, így a karrierje kezdetétől számítva három beosztási szint meglépésével elérte a senior brand manager pozíciót, amelyben ma is tevékenykedik.
Munkájának mércéje a nettó bevétel és a piaci részesedés, amelyeket tekintve a legutolsó üzleti év a KPI-ok felülteljesítésével zárult. //
#31 Kocsis Zita Brigitta
Három eltöltött év a Sanofi Aventisnél, szintén három a Procter & Gamble kötelékében, végül a Kéri Pharma: Kocsis Zita Brigitta 2022 januárjában került jelenlegi szervezetéhez. Itt a vállalat összes olyan márkája hozzá került, amit a Kéri Pharma kommunikál is: felügyelete alá tartozik a Dimotec, a Movex, a Fluimucil és a MeteoSpasmyl. Karrierjének több kiemelkedő innovációja és teljesítménye köthető a P&G Femibion 3 Szoptatás márkához és annak almárkáihoz: az egyébként is piacvezető szoptatósvitamin tovább erősítette a pozícióját az országban, és ennek a teljesítménynek köszönhetően Kocsis Zita Brigitta régiós szinten folytatta a munkát a lengyel, szlovák és cseh piacokon. Ennek hatására Lengyelországban sikeresen megállt a csökkenő trend a márka számára.
Jelenlegi szervezeténél eddigi legnagyobb büszkesége, hogy a Dimotec, az ország második legnépszerűbb szájon át szedhető visszérgyulladás-csökkentője folyamatos két számjegyű növekedést mutat. //
#30 Budavári Csilla
A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. és a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz fúziójával létrejött két cég, a Magyarüdítő Forgalmazó és a Szentkirályi Magyarország esetében Budavári Csilla felel minden olyan márkáért trade oldalon, amelyet a két cég a horeca csatornában forgalmaz. Hozzá tartozik a Szentkirályi, a Pepsi, a Schweppes, a Lipton, a Theodora, Guarana, Magnesia és a San Pellegrino is.
Bár az évek során nagy volt a mozgás a szervezeti felépítést illetően, a Pepsi és a többi PepsiCo alá tartozó márka már 7 éve tartozik Budavári Csillához. Munkájának mérőszámai a kampányokhoz, programokhoz tartozó termékek értékesítési számai a horeca partnereknél, valamint a partnerszerzés és azok megtartása. A Szentkirályi csapatának oszlopos tagjaként a rá bízott márkák remek helyen vannak Budavári Csilla gondozása alatt – ezt bizonyítja a legutóbbi üzleti év KPI-jainak felülteljesítése is. //
#32 Bedő Hajni
A Cerbona által gyártott terjedelmes termékportfólió összesen több mint 100 SKU-t foglal magában, ezek belföldi piacra vonatkozó marketingfeladataiért jelenleg Bedő Hajni felel. Összesen 18 FMCG-marketinggel eltöltött év tapasztalata áll mögötte, amely során számos különböző szervezetnél építette márkáit és karrierjét. Leghosszabb ideig a DunaPro Zrt.-nél és a Szamos Marcipánnál volt, 3-3 évet.
A Cerbonához lassan két éve került, azóta felel a Cerbona termékcsaládjaiért trade és brand marketing feladatokat egyaránt intézve. Munkáját 2021-ben Inno d’Or díjjal jutalmazták a Cerbona Selection bevezető kampányáért, 2022-ben a Cerbona vegán termékcsalád bevezetőkampánya pedig szintén Inno d’Or díjat és SIAL Innovation Paris kiválasztást ért számára.
A legutóbbi évet Bedő Hajni a KPI-ok felülteljesítésével zárta: a vegán kampányban a megszokottnál erősebb kommunikáció valósult meg outdoor, rádió- és influencer támogatással, erős online lábbal és hírlevélkampánnyal, vonzó webshopajánlatokkal, rendezvény- és POS-megjelenésekkel. //
#33 Köbli Hanna
Köbli Hanna közel két éve dolgozik online marketing manageri pozícióban a Patika Management által jegyzett Alma és Gyöngy Patikák digitális kampányain. Előtte a Decathlonnál találhattuk meg hasonló területen, ahol egyik kampányukat („Wedze vloggerkihívás”) az MMSZ Sportmarketing Tagozata is díjazta.
Amellett, hogy digitális fronton erősíti a vásárlóterelést és gyártókkal közösen folytatott, online kampányokat fejleszt, Hannáék tavaly év végén nem kisebb feladatra vállalkoztak, minthogy a Patika Management gyógyszertárainak kínálatát a foodpandával közösen országosan elérhetővé tegyék, és erre a felhasználók figyelmét is felhívják a „Megrendeled. Kivisszük. Ennyi.” elnevezésű bevezetőkampánnyal. //
#35 Guba Eszter
Eszter 3 éve dolgozik a Henkelnél, ahol gyakornoki pozícióban kezdett a Laundry & Home Care üzletágon, 1 éve viszont már a Bref, a Clin és a ProNatura márkákért felel. Gyakornoksága végén a Bref Brilliant Gel bevezetését segítette többek közt POS, TVC és digitális csatornákon, majd fél évvel később a Color Aktív relaunch-kampányát támogatta hasonló felületek igazgatásával.
Jelenleg a Bref Brilliant Gel a 3. legnagyobb forgalomgeneráló szegmense a márkaportfóliónak, így mondhatjuk, hogy igencsak hatásos belépő volt ez Esztertől. //
#36 Szajkó Csenge
Csenge számára a pharma szegmens nem áll távol, hiszen a jelenlegi munkahelye előtt a Sanofinál töltött 5 évet, ahol a No-Spa márka felelőseként a „Magabiztos nő” kampányával egészen az Effie reklámverseny döntőjéig is eljutott. 1,5 évvel ezelőtt az Egishez igazolt, ahol jelenleg is a Reparon termékcsalád brand managere, ami jelentős részét teszi ki a cég OTC és Patikai Üzletág forgalmának. //
#39 Kovács Barnabás
Több mint egy éve került Kovács Barnabás a Sandoz Hungáriához mint OTC product manager. Ezt megelőzőleg is különféle menedzseri pozíciókban próbálhatta ki magát, például Brand, CC vagy éppen regionális business development managerként. Több év FMCG-ben szerzett tapasztalattal váltott iparágat, és kezdett el a gyógyszeriparban dolgozni.
A magyarországi Sandoznál egyszerre több márkacsoportért is felelős – beleértve a cég probiotikum portfólióját és a topikális fájdalomcsillapítókat is. A termékek közül kiemelhető a Diclac Dolo fájdalomcsillapító gél. Barnabás koordinálása alatt a márka továbbra is nagy népszerűségnek örvend, köszönhetően a jól megválasztott márkastratégiának és a sokoldalú médiamegjelenéseknek. //
#40 Rossi Claudia Maddaléna
A Henkel Magyarország Kft. digital marketing managereként Rossi Claudia Maddalénáról biztosan elmondható, hogy semmit sem bízott a véletlenre. Tanulmányai és önkéntes tapasztalatai alapján egyaránt jártas a marketing, az értékesítés vagy éppen a business planning területeken.
A képzettségét és tájékozottságát alapul véve a Henkel Magyarország mosó és tisztítószerosztály minden márkáján egyaránt dolgozik és alakítja a digitális stratégiát – viszont mind közül az Ask Team Clean HU-ra a legbüszkébb. A különféle takarítással kapcsolatos tanácsokkal, ajánlatokkal, valamint exkluzív nyereményjátékokkal rengeteg ember életét tudják közösen nap mint nap megkönnyíteni (mind Facebookon, mind pedig Instagramon több ezer követőt generálva). //
Gratulálunk!
A Trade magazin mindig is nagy hangsúlyt fektetett a brand és trade marketingesek elismerésére. A korábbiakban a Trade Marketing Klub által szervezett Év Trade Marketingese és Trade Marketinges Csapata elismerésekkel, idéntől a Signature 40 listára ajánlásokkal és a zsűriben való részvétellel is, illetve az FMCG-piachoz tartozó, a versenyben sikeresen szereplő brand- és trade marketing menedzserek mellékletben történő bemutatásával. Mint az FMCG-piacvezető, és egyetlen auditált 20 ezer példányos szaklapja, immár több mint 15 éve adunk lehetőséget számukra a Trade magazinban a rendszeres megszólalásokra, piaci aktivitásokról történő beszámolásra, elemzések bemutatására, márkák értékelésére hónapról hónapra.
Jövőre ismét, minél több sikeres és szakmailag elismerendő brand és trade marketing menedzsert fogunk ajánlani a Signature 40 új kategórialistáira – hiszen csak ajánlással, majd az alapján történő meghívás után benyújtott pályázattal lehet bekerülni a versenybe!
Ezúton is szeretettel gratulálunk az idei 40-es listán szereplő nyerteseknek!
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Fogyni kezdtek a prémium FMCG-termékek a dohányboltokban
A hazai láncok és a dohányboltok értékbeli forgalmának egymáshoz viszonyított…
Tovább olvasom >Tehetségkutatás a marketingben: Így készül a Signature 40
A hazai marketing világában kevés dolog kelthet olyan széleskörű izgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >