Versenyképességben az EU sereghajtói vagyunk
A versenyképesség tekintetében Magyarország továbbra is sereghajtó az Európai Unióban – derül ki az Európai Bizottság (EB) éves jelentéséből. Három fő szempont alapján tették mérlegre a tagállamok ipari teljesítményét.
A munkaerő termelékenysége (a gyáriparban foglalkoztatott egy főre jutó teljesítmény alapján), az innovatív cégeknek az összes működő vállalaton belüli aránya, és az, hogy mennyire üzletbarát politikát folytat a kormány. Ilyen sorrendben a magyar helyezés a 18., 25. és 26. az unió 27 tagállama közül. A vizsgálat szerint a magyar cégek sokat panaszkodnak a megterhelő jogi szabályozásra is. Az EB Magyarországról megállapítja, hogy a válságidőszak és a lassú kilábalás rávilágított a magyar gazdaság azon szűk keresztmetszeteire, amelyek akadályát képezik a fenntartható és kiegyensúlyozott növekedésnek.
A kihívások között említi a jelentés a forráshoz jutást, az intézményes bizonytalanságot, az alacsony kutatás-fejlesztési arányt, az uniós források innováció- és vállalkozásösztönző elosztását. Felhívták a figyelmet, hogy az idén szerkezeti jellegű lépések születtek a munkaerőpiac, a nyugdíjrendszer, az egészségügyi ellátás, a közigazgatás, az oktatás területén. A kormány prioritásai közé tartozik az üzleti környezet javítása is a magas adminisztratív terhek csökkentésével és a közbeszerzési rendszer kisvállalkozó-barát módosításával.
Ezeknek pozitív hatásai lehetnek a cégek beruházási tevékenységére és profitjára. Az EB uniós szinten többek között a kkv-k támogatásában látja lehetőségét és szükségét az előrelépésnek. A kkv-k helyzetének könnyítése érdekében javasolja, hogy csökkenjen a vállalatokra nehezedő adminisztratív teher, induljon be a verseny a széles sávú, energetikai és közlekedési infrastruktúrákat használó szolgáltatók között, a vállalkozások jussanak forrásokhoz, segítsék elő az egyes tagállamok a kisebb cégek külpiacra jutását, továbbá az államigazgatás csökkentse a fizetési határidőket – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >