Sajátmárkás csokoládék a konyhában
A csokoládé évszázadok óta sokunk kedvence, népszerűsége és diadalútja töretlen. A kategóriát azonban tovább lehet fejleszteni, újra fel lehet fedezni, el lehet mozdítani a divatos trendek, az egészségesebb és egzotikusabb irányokba. A PLMA séfje, Berry Pronk az európai boltok polcairól válogatta ki a legizgalmasabb sajátmárkás csokoládékat.
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége PLMALive.eu című havi videó hírműsorának séfje, Berry Pronk engedett az édes csábításnak és áprilisban néhány igazán különleges csokoládét vitt konyhájába, hogy bemutassa és meg is kóstolja őket.
Minél sötétebb, annál egészségesebb
-Nem meglepő, hogy a csokoládé az egyik leggyorsabban növekvő sajátmárkás cikk az üzletek választékában – kezdi rendhagyó főzőbemutatóját a séf. A sok új változat, az egzotikus ízek, a fenntartható csomagolás és a folyamatos termékfejlesztés a kategória mozgatói.
Az Edeka Schweizer és Bio Schweizer étcsokoládéi a Fair Trade logót viselik, igazolva, hogy a kakaóbabok organikus gazdálkodású ültetvényekről származnak. Maga a termék Svájcban készül. A séf tapasztalata szerint a fogyasztók egyre inkább az egészségesebbnek tartott étcsokoládé irányában mozdulnak el. Ugyanezért egyre népszerűbbek a „dark milk”, emelt kakaó tartalmú tejcsokoládék is. Míg a normál tejcsokoládék 30%-ig, a dark milk változatok 40%-ot vagy még több kakaót tartalmaznak. Az Edeka étcsokoládéja 72%-os, a dark milk típusú tejcsokoládéja pedig 38% kakaó tartalmú. A séf az utóbbit kóstolta meg és kiemelte a meggyőzően kakaós ízvilágot, ami ugyanakkor megőrizte a tejcsokoládék krémességét is.
Franciaországból, a Carrefour saját csokoládé válogatásából két étcsokoládé változatot szerzett be Berry Pronk. A feketeribizli ropogós kekszmorzsákkal, valamint a málna palacsintacsipkékkel első hallásra furcsa és különleges, egzotikus izgalmakat ígér. Mindkettőn megtalálható a TRANSPARENCE cacao logó, ami egy fenntartható kakaó termesztési program logója, ami azért fontos, mert a fogyasztók nem csak egy terméket, de egy egész történetet akarnak megvásárolni. A Carrefour jól ismeri és alkalmazza a „storytelling”, a történetmesélés erejét. A második variációt kóstolta meg a séf. Elmondása szerint az étcsoki gazdag ízvilága mellett jól érvényesül és rendkívül harmonizál a palacsintacsipke ropogóssága és a málna savassága.
Az Aldi színtiszta chilis étcsokoládéját Moser Roth márkanéven ismerhetik a fogyasztók. A fűszernövények népszerűségének növekedése összefügg az egészség trendekkel. A fogyasztókat vonzzák az egzotikus tájak fűszerei mint a gyömbér, kurkuma, chili. Ez a termék is a korábban már említett Fair Trade kakaó program logóját viseli. Nem túl fűszeres, első harapásra normál étcsokinak tűnik, csak az utóízében érezni igazán a csípősségét, számolt be a kóstolómester.
A krémes vegán és a fiatalos rózsaszín
A vegán tejcsokoládé fogyasztókra is gondolt a német Rossmann. 100% bió és vegán az enerBIO márkanév alatt forgalmazott táblás finomság. Organikus kakaóvajat, kókusz chipset és tönkölypelyhet tartalmaz a 80 grammos tábla. A kereskedő ajánlása szerint hűtve a legfinomabb. A séf meglepően ízletesnek találta, főként az igazán gazdag krémes, tejes ízvilág miatt, ami a vegán és nem vegán fogyasztókat is meglepheti.
Mindenki jól ismeri a 3 alapcsokoládét az ét, a tej és a fehér mellett azonban 2017 vége óta nem hagyhatjuk ki a negyedik változatot, a ruby csokoládét, amit egy különleges kakaóbabból állítanak elő. Természetes pink szín és gyümölcsös ízvilág jellemzi. Különösen a millenium szülöttei, az Y generáció tagjai kedvelik. Az európai piacra 2018 közepén tört be ez a variáns és a kereskedők is hamar megszerették. Így került a Kruidvat választékába ez a 200 grammos fehér és ruby csokoládé házasítás Pink néven a Choquise esernyőmárka alatt. Határozottan nagyon édesnek találta a séf, a fehér és ruby csokoládénak köszönhetően, de egy csipetnyi málna és citrom ízt is felfedezett benne.
Ezek a variánsok is bizonyítják, hogy a kereskedők sajátmárkás termékeikkel is hozzájárulnak a csokoládé kategória ízgazdagságához Európában, hogy vevőik egyre kifinomultabb és kalandkereső igényeit kielégítsék.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 5%-kal bővült a spanyol Alcampo saját márkás választéka
A spanyol Alcampo hiper- és szupermarketlánc mintegy 281 saját márkás…
Tovább olvasom >Megnyílt a REWE első 100%-ban növényi alapú élelmiszerüzlete Berlinben
Megnyílt a német REWE első tisztán növényi alapú szupermarketje Berlinben,…
Tovább olvasom >Intézkedéseket vezet be Jumbo a sajtellátási lánc fenntarthatóbbá tétele érdekében
A holland Jumbo kiskereskedelmi vállalat az Uniekaas Hollanddal és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >