Romlott a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban augusztusban
A vártnál nagyobb mértékben, hathavi mélypontra csökkent a fogyasztók bizalma az Egyesült Államokban augusztusban a koronavírus erősen fertőző delta mutációjának gyors terjedése és az infláció emelkedése miatti aggodalmak hatására.
A Conference Board nonprofit gazdaságkutató intézet kedden közölte, hogy a júliusi 125,1 pontról 113,8 pontra mérséklődött fogyasztói bizalmi indexe, ami 19 ponttal alacsonyabb a járvány előtti szintnél. Elemzők enyhe romlásra, 124,0 pontra számítottak augusztusról.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a júliusi 157,2 pontról 147,3 pontra csúszott le. A következő fél évre vonatkozó, a jövedelmi, gazdasági és munkaerőpiaci várakozásokat számszerűsítő mutató értéke pedig 103,8 pontról 91,4 pontra zuhant augusztusban.
A fogyasztók bizalmának szintje hathavi mélypontra csökkent, február óta nem volt ilyen alacsony. A koronavírus delta mutációjának terjedése miatti félelmek, és kisebb mértékben ugyan, de az emelkedő gáz- és élelmiszerárak hatására a fogyasztók kevésbé kedvezően ítélik meg a jelenlegi gazdasági feltételeket és a növekedés rövid távú kilátásait – foglalta össze a felmérés megállapításait Lynn Franco, a CB makrogazdasági mutatókkal foglalkozó igazgatója.
Kiemelte, némileg kevesebben akarnak lakóingatlant, autót vagy nagyobb háztartási gépet vásárolni, de tovább emelkedett a következő hat hónapban üdülni szándékozók aránya. Bár a járvány újabb hulláma és az infláció miatti aggodalmak megtépázták a fogyasztók bizalmát, korai lenne arra következtetni, hogy a fogyasztók jelentősen visszafogják kiadásaikat a következő hónapokban – mutatott rá Lynn Franco.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >