Románia helyett Magyarországra érkezett a spanyol szállítmány
A fuvarokmányok szerint nem Magyarországra, hanem Romániába kellett volna szállítani azt a kamionnyi spanyol zöldséget és gyümölcsöt, amelyet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ekáer munkacsoportja a budapesti nagybani piacon talált, a kereskedőt a kiszabható legmagasabb bírsággal büntették.
Suller György Attila vám- és jövedéki szóvivő keddi közleménye szerint a munkacsoport a budapesti nagybani piac egyik raktára előtt ellenőrzött egy ekáer-számmal nem rendelkező román kamiont. A több mint 20 tonna, magyar feliratú rakomány Spanyolországból érkezett, a fuvarokmányokon azonban úti célként nem Magyarország, hanem Románia szerepelt.
A kereskedő képviselője úgy nyilatkozott, hogy a szállítmány tranzitáru, vagyis szállításához nem kell ekáer-számot kérni, ennek ellenére utólag, az ellenőrzés közben a padlizsánt mégis regisztrálta a rendszerben. Azt állította továbbá, hogy a budapesti nagybani piacon csak az átrakodás és a sofőr pihenőideje miatt állt a szállítmány, azonban csak az hajthat be a területre, aki a piac kereskedőjének szállít. A magyar nyelvű címkézés is alátámasztotta, hogy a spanyol termékeket eredetileg is Magyarországra szánták.
A NAV a kamiont hatósági zárral látta el, és több mint 2,8 millió forint mulasztási bírság megfizetésére kötelezte a céget, amelynél egyúttal áfaellenőrzést indítottak a revizorok. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NAV-ellenőrzési trendek 2024-ben: A transzferár-adatszolgáltatás tanulságai és fókuszterületei
A transzferárazás szabályozási és gyakorlati kihívásai kerültek elemzésre a Deloitte…
Tovább olvasom >NAV: egy budapesti raktárban talált több mázsányi fagyasztott élelmiszert semmisítettek meg
Pótkerekek, használt bútorok és ruhák között bukkantak rá több mázsányi…
Tovább olvasom >NAV: a lakosság csak megbízható, ismert online áruházakból rendeljen
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) azt tanácsolja a lakosságnak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >