Éledés – szerkesztői véleménysarok
Lassan vége a télnek, és a csendes januári–februári időszakot követően talán a magyar élelmiszer-gazdaság is kibújik a barlangjából, és a saját árnyékától nem megijedve aktívabb fokozatra kapcsol.
Általános vélekedés szerint a jónak mondható tavalyi év után 2017-ben a szektor kibocsátásának növekedése tovább folytatódik. A pozitív várakozásokat jól tükrözi, hogy a K&H kkv. bizalmi indexe 12 éves csúcsot döntött (mint arról az előző számban olvashattunk), és hosszú idő után először nem a negatív tartományban áll. Egyes területek további kedvező hátszelet is kaptak: az áfacsökkentés még az időnként kusza szabályozás ellenére is hozzájárulhat a fogyasztás további növekedéséhez és főképp a hazai termelők versenyképességének javulásához a friss tej, a baromfihús és a tojás ágazatokban.
Az előzetes derűlátást ugyanakkor az év eleji értékesítési számok talán kevésbé igazolták, egyelőre az élelmiszeripar téli álmot alszik, persze látványos forgalombővülés nem az év első két hónapjában szokott bekövetkezni. A fogyasztói árak ugyanakkor mintha nem vonultak volna el téli pihenőre: a friss KSH-adatok szerint az élelmiszerek fogyasztói ára decemberhez képest is tovább emelkedett átlagosan 0,6%-kal, annak ellenére, hogy az áfacsökkentésben érintett termékek jelentősen lefelé húzták az átlagot.
A növekvő árakkal szemben a mérleg másik serpenyőjébe a folyamatos reálbér-növekedés kerül, elvben tehát van miből többet fogyasztani. De az utóbbi évek trendjei alapján kijelenthető, hogy vásárlók pénztárcájából az tud többet kivarázsolni, aki képes a megújulásra, aki valódi innovációval tudja magára irányítani a figyelmet. Pozitív példákból volt bőven a tavalyi évben is, és nemcsak a termékfejlesztések, hanem a promóciós megoldások terén is. Egyre nagyobb teret hódít az online alapú kommunikáció, amely mind szélesebb eszköztár kialakítását teszi lehetővé a fogyasztók elérésében és főleg az interaktív kapcsolatteremtésben. Egy igazán egyedi promóció a legszigorúbb vásárlási tervvel érkező tudatos vásárlót is el tudja téríteni az eredeti szándékától, érdemes tehát teret engedni az újító gondolatoknak, amelyeket a húsvét előtti megélénkülő promóciós időszakban már ki is lehet próbálni. Aki mer – az nyer!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >