”Részesei szeretnénk lenni a megoldásnak”
Interjú a Coca-Cola Magyarország vállalati kapcsolatokért és fenntarthatóságért felelős vezetőjével, a Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozatának alelnökével, Szalóky Tóth Judittal.
– A Business Days egyik kerekasztalában a fenntarthatóság aktuális kérdéseit fogjuk megvitatni. Hogyan foglalnád össze ez irányú törekvéseiteket?
– Közkedvelt, világszerte ismert termékeket, márkákat gyártunk, miközben folyamatosan arra törekszünk, hogy fenntartható jövőt biztosítsunk vállalatunk és a bolygónk számára. Fontos, hogy mindezt úgy tegyük, hogy közben hűek maradjunk alapvető céljainkhoz, azaz, hogy frissességet és változást hozzunk a világba. Közös, fenntartható jövőnk megteremtése érdekében olyan területekre és aktivitásokra fókuszálunk, ahol erőfeszítéseink valódi, kézzel fogható, pozitív változásokat eredményeznek.
– Említetted, hogy a fenntarthatóság áthatja a mindennapjaitokat. Mit jelent ez pontosan, és milyen példával szemléltetnéd?
– A szemlélet tevékenységeink egészét áthatja, legyen szó az alapanyagok beszerzéséről, energiafelhasználásról, gyártási folyamatok optimalizálásáról, termékportfóliónk kialakításáról, vagy akár a marketingaktivitásainkról. Fenntarthatósági törekvéseinket jól szemlélteti termékválasztékunk is. Alapvető fontosságú, hogy milyen összetevőket alkalmazunk, ezért a legjobb minőségű alapanyagokat használjuk, fenntartható, etikus forrásból. Támogatjuk a vezető egészségügyi szervezetek ajánlását: fejlesztéseinkkel csökkentjük a hozzáadott cukor mennyiségét, és azon dolgozunk, hogy eleget tegyünk fogyasztóink változatos igényeinek, hogy mindenki megtalálja az életvitelének és ízlésének megfelelő italt.
Marketingaktivitásaink kapcsán jó példa a hulladékmentes világot fókuszba állító „Az üres palack is érték” kampányunk, melynek értékteremtő és véleményformáló erejét alátámasztják az eredmények: aktivitásaink hatására a reprezentatív mintában szereplő válaszadók 9 százaléka kezdett szelektív hulladékgyűjtésbe, míg további 30 százaléka gyakrabban gyűjt szelektíven. Ez fontos visszaigazolás számunkra.
– A csomagolóanyagokkal kapcsolatos fenntarthatósági kihívások kérdése megkerülhetetlen. A Coca-Cola a világ egyik legnagyobb FMCG-vállalataként sokat tehet a fenntartható jövő és a csomagolóanyagokból származó környezetszennyezés csökkentéséért. Mi a véleményed erről?
– Hatalmas probléma a termékgyártás során keletkező csomagolási hulladék mennyisége és kezelése. Tudjuk, hogy részesei vagyunk a problémának, de részesei szeretnénk lenni a megoldásnak is. Palackozó partnereinkkel azon dolgozunk, hogy minél nagyobb áttörést érjünk el e területen. Fenntartható csomagolási stratégiánk célja, hogy rendszerszintű változást hozzunk, és elérhető közelségbe kerüljön a körforgásos gazdaság – a palackok és a dobozok tervezésétől kezdve a gyártáson át az újrahasznosításukig és újrafelhasználásukig.
– A csomagolóanyagokhoz köthető környezeti fenntarthatóság kapcsán vannak-e az olvasókkal megosztható, számszerűsíthető törekvéseitek?
– Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy 2025-re italcsomagolásaink 100 százaléka újrahasznosítható legyen az egész világon, 2030-ra legalább 50 százalékban újrahasznosított anyagot használjunk fel ezek előállítására, és minden általunk értékesített palacknak és doboznak megfelelő mennyiséget összegyűjtsünk és újrahasznosítsunk. Eredményeinket nyomon követjük és publikáljuk. Csak egy példa: italcsomagolásaink 90 százalékát újrahasznosíthatóvá tettük 2021-re globálisan, és nagy büszkeség számunkra, hogy ez az arány hazánkban már 100 százalék. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad a Tesco a fenntarthatósági projekttel
A Tesco elkötelezett a fenntartható működés iránt, és ambiciózus célokat…
Tovább olvasom >Még 6 évünk van, hogy elérjük az 55 százalékos csökkenést a fenntarthatóságban
Még 6 éve van a magyar gazdaságnak, hogy elérje az…
Tovább olvasom >Különleges megmozdulással hívja fel a figyelmet a Danone a zöldebb jövőre a Föld Napja alkalmából
A Danone Magyarország idén ismét csatlakozott a Föld napjához. Egy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú hab a tortán: RAMA Crema!
Kapucsínó, flat white, latte macchiato – selymesen krémes tejhab nélkül egytől…
Tovább olvasom >Megoldást nyújt egy magyar innováció a REPohár visszaváltási kihívásokra!
Nem túl régi a gyakorlat, hogy a fesztiválokon, szórakozóhelyeken, koncerteken…
Tovább olvasom >Pikok Pure saját márkás család a természetesség jegyében
A Lidl számára kiemelten fontos a vásárlói igények maximális kiszolgálása, melyet…
Tovább olvasom >