Díjaztuk a 2009. év legjobb promócióit

Promócióban a legjobbak

Egész napos, gazdag szakmai program és a promóciós tevékenységhez kötődő új szolgáltatások bemutatkozása után 6 oklevél, 10 érem, 2 különdíj talált gazdára „Az év legsikeresebb promóciója 2009” verseny díjátadó ünnepségén.
A Trade magazin második alkalommal hirdette meg a Nielsen szakmai együttműködésével, valamint a POPAI Magyarország Egyesület és a Trade Marketing Klub szakmai támogatásával a promóciók versenyét, amelyre gyártó cégek és promóciós ügynökségek egyaránt 5 kategóriában – élelmiszer, ital, non-food, HoReCa és kereskedelem – nevezhettek. A versenyben azok az országos promóciók vehettek részt, amelyek 2008. november 1. és 2009. október 31. között megvalósultak.
A nehéz gazdasági helyzet ellenére az előző évihez hasonló nagyságrendben érkeztek nevezések. A helyezések sorrendjét a Nielsen által megkérdezett kereskedőpartnerek döntötték el. A szempontok között a költséghatékonyság, a kreativitás és a forgalomnövelés is kiemelten latba esett. Az ünnepélyes díjátadóra idén április 22-én, a Ramada Plaza Budapest Hotelben, egész napos szakmai program keretében került sor. Az egybegyűlteket Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője köszöntötte. Hangsúlyozta, hogy a visszajelzések idén is megerősítették: a promóció különösen szívügye a trade marketing iránt elkötelezett szakembereknek. A rendezvény ideje alatt a látogatók megtekinthették a MekkoraPrint standját, amely aranymozaik-motívumos padlón, roll-upon, pulton, ponyván, oszlopon és háromszögállványon mutatta be, hogy a kreativitásnak sem anyag, sem felület nem szabhat korlátokat, a vásárlás helyén sem. A Branaldi egy formára szabott különleges hoszteszasztallal és a mellette magasodó lámaoszloppal hívta fel magára a figyelmet. A POS Media, az általuk kizárólagosan értékesített, Tesco áruházakban alkalmazható háromdimenziós polcmegállítók gyűjteményét mutatta be.

Árakciók az élen
Mile Gabriella, a Nielsen Client Managere és eSOS projektvezetője, valamint Németh Krisztián, a Nielsen modellezés- és elemzésvezetője „Instore kutatások – instore trendek 2010” címmel tartották meg bevezető előadásukat. Már egy kicsi boltban is 5-6 eladásösztönző eszköz található rögtön a bejáratnál, a nagy alapterületű üzletekben ez a szám 200 körüli is lehet. Ezen eszközök mérése és az elemzések alapján való optimalizálása a hatékonyságnövelés egyik módja. Így többek között arra is fény derülhet, hogy arányban állnak-e a polcrészek és a piacrészek, illetve melyik eszköznek köszönhető valós eladásnövekmény. Tovább finomítható a kép a promóciók hatékonyságának vizsgálatával. Átlagosan az akciós típusok között továbbra is a 10 százalékot meghaladó árcsökkentés generálja a legnagyobb forgalomnövekedést, de dobogós helyet kapott a bevásárlókocsi-reklám és a szórólap is.

POP-slágerek
Az aktivitások összehangolt kezelésére Farkas Beáta, a Sensact ügyvezetője és Hódossy Katalin, a Johnson & Johnson Category Solutions vezetője mutatott praktikus, osztályokat és munkafolyamatokat átfogó megoldást. A rendszer a gyakorlati ügymenet ismeretén alapuló automatizmusokkal biztosítja, hogy egy információ a szervezet minden érintett pontjához időben eljusson, összefogva így az ellátási lánc, a marketing, a trade marketing és az értékesítés teljes körét. Testreszabott nézetek beállításával könnyedén lehúzhatók márkák, láncolatok, időszakok vagy más paraméterek alapján összefoglaló táblák, kimutatások. Alkalmazásával növelhető a működési hatékonyság, a forecast és a számlázási pontosság.

Ajándékok pikk-pakk
Sipos György, a Lapker üzletfejlesztési igazgatója bemutatta, hogy a Pick Pack Pont hálózaton keresztül jelenleg 82 városban 225 átadási helyen tudják biztosítani promóciós ajándékok, POS-anyagok vagy szinte bármilyen küldemény személyes átvételét a Relay-Inmedio üzletekben, minden nap 8-tól 20 óráig. A gyors, minőségi szolgáltatás kedvező árát a hírlapokat szállító, optimalizált túrarendszer biztosítja. Speciális promóciók a POS-gyártásban címmel Bognár Gergely, az STI Display Hungary értékesítési csoportjának vezetője számolt be a hazai és a német trendekről. Videofelvételekkel szemléltette, hogy a vásárlók igénylik az áttekinthető, kommunikációs anyagokkal rendszerezett polcokat és a figyelemmegragadó másodkihelyezéseket.
Párizsi kiruccanásra invitálta a közönséget Csíkné dr. Kovács Klára, a Karrier és Stílus ügyvezetője és Kátai Ildikó, a POPAI Magyarország Egyesület főtitkára beszámolója a legnagyobb európai Retail at Marketing kiállításról. A sok kép, ötlet, instore megoldás is bizonyította, a divat fővárosában nincs válság, sem fogyasztás-visszafogás, inkább az üzleti pörgés és az élni tudás szerencsés kombinációja jellemző.

Gémes Andrea, a Storck Hungária trade marketing managere a szervezők kérésére „Amire Ms. Trade Marketing 2009 büszke lehet” című prezentációjában mutatta be a Nimm2 cukorka bevezetésén keresztül azt az összetett tevékenységet, ami a cím elnyeréséhez vezetett. Őt követve „Amire a Trade Marketing Team 2009 büszke lehet” címmel Merész Tamás, a Coca-Cola Magyarország trade marketing és üzleti elemzési vezetője nyújtott bepillantást a sikeres csapatmunka kulisszatitkaiba.

Oklevelek és díjak
A várva várt pillanat, az ünnepélyes eredményhirdetés sokaknak nagy örömöt és igazi meglepetést tartogatott. Az idei évben oklevelet kapott promóciók:
– Heineken Sörgyárak Zrt. Gösser termékcsalád;

– Up Hungary Kft. Pepsi 15 mp hírnév;

– Maspex Olympos Kft. Apenta nyereményjáték és hoszteszmunka;

– Fonte Viva Kft. Spar Verde;

– Rauch Hungária Kft. Bravo Buli a négyzeten;

– Rafinanz Service Kft. Kylie ereklyevadászat.

Élelmiszer-kategóriában az ezüstérmet a Well Reklámügynökség Kft. és az Univer Zrt. A konyha ördögei elnevezésű promóciója nyerte. Az aranyérmet a FrieslandCampina Hungária Zrt. Pöttyös Gyűjtemény fogyasztói promóciója nyerte, amit Szutor Szilvia brand menedzser azonnal prezentált.

Italkategóriában bronzérmes lett a Nestlé Hungária Kft. 70 éves a Nescafé nyereményakciója. Ezüstérmesként az Up Hungary Kft. Borsodi – Szurkolj teli torokból promóciója végzett. Aranyérmet a Tchibo Budapest Kft. Együtt az óvodákért nyereményjátéka kapott, amelyet Varga Noémi senior brand manager rövid prezentációban be is mutatott.

Non-food kategóriában a harmadik helyezett a DunaPro Zrt. Clorox SMS-nyereményjátéka lett. A második helyen a Rewart Kft. STR8 nyereményakciója végzett. Az első helyezést a Rafinanz Services Kft. Adidas Wii promóciója nyerte, amelyet Soós S. Zoltán, a cég tulajdonosa ismertetett.

A kereskedelmi kategóriában a Profi Magyarország Zrt. Profi 20. születésnapi promóció ezüst-, a Spar Magyarország Kft. Hupikék Törpikék promóciója aranyérmet kapott. Utóbbi részleteiről Hovanyecz Norbert marketingvezető beszélt.

A POPAI Magyarország Egyesület különdíját, egy valódi magyar szerszámíjat és a hozzá tartozó nyílvesszőt, emléktáblát és oklevelet a Well-Univer A konyha ördögei promóciója nyerte. A Trade Marketing Klub különdíját, az 50 szeletes óriás Szamos marcipán desszerttortát és a hozzá tartozó oklevelet a Maspex Olympos Kft. Apenta nyereményjátéka és hoszteszpromóciója kapta.

A helyezettek a Herendi emlékplakett és a Trade magazin kedvezménykupon mellé a Spirit Hotel Thermal Spa, a Dráva Hotel Thermal Resort és a Palace Hotel Hévíz kényeztető wellnesscsomagjait vehették át. A tavalyihoz hasonlóan a dobogós helyezetteket folyamatosan mutatjuk be a következő oldalon és lapszámokban.

Az év legsikeresebb promóciója 2009.
Bronzérmes: Clorox Color nyereményjáték

Eltávolítja a foltokat, megőrzi a színeket

A Clorox márka forgalmazója a legnagyobb magánkézben levő magyar disztribútorcég, a DunaPro Zrt., amely körülbelül 7500 boltot lát el direkt módon. 2008 nyarán vezették be a hazai piacra a Clorox Color klórmentes folteltávolító terméket, amelynek listázása folyamatosan történt a nemzetközi és hazai hálózatokba. A dm drogérialáncba való sikeres bevezetést 2009. május 7-től június 3-ig tartó nyereményakcióval is támogatták, amely mellé 4 hónapra tartósan alacsony árat is biztosítottak. A játékban való részvétel feltétele 1 db Clorox Color friss illatú termék megvásárlása volt. A vásárlást igazoló blokkon található nyugtaszámot a játékos nevével és címével együtt megadott minta alapján kellett SMS-ben visszaküldeni. A nyeremény átvétele csak a vásárlást igazoló blokk bemutatásával történhetett. Főnyereményként gazdára talált egy Indesit mosó-szárító gép, továbbá 10 db 5000 forint értékű Clorox-ajándékcsomag és 50 db 10 000 Ft értékű dm vásárlási utalvány. A játék menetét és a nyereményeket promóciós nyakcímkén, wobblereken, a dm akciós újságában, valamint mindkét cég honlapján közzétették. A vásárlók pozitív reakcióját biztosította, hogy a Clorox Color folteltávolító ára kedvezőbb a piacon lévő egyéb termékekhez képest, minősége azonban kiváló. A drogérialánc vásárlói örömmel fogadták a számukra újdonságot jelentő terméket, és az ajándékskálát is vonzónak találták. A könnyű játékmechanizmus és a feltűnő POS-anyagok szintén termékvásárlásra és a játékra való jelentkezésre ösztönözték a vevőket. Az elismerést a hozzá tartozó díjakkal Kürti Viktória, a DunaPro Zrt. brand managere vette át.

Az év legsikeresebb promóciója 2009.
Bronzérmes: 70 éves a NESCAFÉ

Már 70 éve ébred velünk a világ

A NESCAFÉ 70. születésnapját 2009. május 14-től július 1-ig tartó promóciósorozattal ünnepelte a Nestlé Hungária Kft. A SPAR, Coop, Tesco és Penny üzletekben egymást követték a nyereményjátékok, amelyekben bármely két NESCAFÉ termék vonalkódjának és a vásárlást igazoló blokk fénymásolatának beküldésével lehetett részt venni. Minden helyszínen a fődíj 1 millió forint volt Erste bankkártyán, de kisorsoltak még 540 db vásárlási utalványt és 800 db pendrive-ot is. A promóció erőteljes tv-támogatást kapott, mindig az aktuális láncnak megfelelő promóciós taggel ellátva. A főbb NESCAFÉ termékek promóciós csomagolásban jelentek meg az üzletek polcain. A kiemelt partnereknél testreszabott akciók futottak. Az ajándék fémdoboz hozzácsomagolását a kereskedők és a vásárlók is örömmel fogadták. Az instore kommunikáció számos POS-elemet tartalmazott, így az akció részletei megjelentek szórólapon, plakáton, raklaptakarón, polccsíkon, displayes másodkihelyezéseken és a láncolatok újságaiban is. A nescafe.hu oldalon pop-up formában elhelyezett hirdetés hívta fel a figyelmet a promócióra. A nyereményzóna.hu oldalon is elhelyezték az akció hirdetését. Az egész promóciós aktivitást sikeres PR-kampány kísérte. A siker titkát a testreszabott promóciók és a hozzájuk kötődő masszív másodlagos kihelyezések jelentették. A vásárlók mozgósításán keresztül a láncok érdekeltté tétele biztosítva volt. A tv-megjelenés a kereskedelmi partnereknek is előnyt biztosított az adott időszakban. A médiában és a boltokban egységes, egymást erősítő márkamegjelenés valósult meg. Az elismerést a hozzá tartozó díjakkal Kerek Boglárka, a Nestlé Hungária Kft. brand managere vette át.