Az év legsikeresebb promóciója 2009.: különdíjasok

TMK-különdíj: Maspex Olympos, Apenta
Hajts fel 1 milliót vagy hetente egy nyaralást!

A 2009-es Apenta-kampány fő célja a megújult termékcsalád kipróbáltságának növelése volt. Az új márka imidzskialakítása a fogyasztói és a piaci elvárások figyelembevételével történt, amit az új, modern palackforma és a kifejező, jobb polci láthatóságot biztosító címkegrafika is tükröz. A komplex kampány része volt a fogyasztói nyereményjáték is, amely során több mint 100 000 borítékot küldtek be a nyerni vágyók, akik között hetente 30 db strandfotelt és 4 fős siófoki családi nyaralást sorsoltak ki. A játék végén a fődíj is gazdára talált: 1 millió forint bankkártyán. A vonzó nyereményeknek köszönhetően kiemelkedő, 7,4 százalékos visszaküldési arányt értek el. A promóciós üzenettel több kommunikációs csatornán találkozhattak a vásárlók, így jelentős szerepet kapott a promóciós termékcímke, szórólapok, POS-anyagok, promóciós weboldal, sajtókampány és promóciós tv-reklám is. Az eredmények mérésére is gondot fordítottak. Az enyhén csökkenő üdítőital-piacon az Apenta növekedni tudott, a piacvezető márka és a saját márkák mellett. A promóció ideje alatt az értékesítés 25 százalékkal haladta meg az elmúlt 12 havi átlagot (Forrás: AC Nielsen). A Maspex értékelési rendszere alapján ez volt a cég életében az eddigi legsikeresebb promóció. A siker kulcsa az integrált tervezés volt, amely során a marketingkoncepciót következetesen adaptálták az értékesítés teljes folyamatára, és biztosították a különböző üzleti tevékenységeik összehangolt időzítését. A bolti megjelenések során figyelembe vették a különféle bolttípusok sajátosságait, és azok méretéhez igazították POS-anyagaikat. A POS-anyagok tervezésébe aktívan bevonták a kereskedelmi képviselőket is, így az egész csapat magáénak érezte a márkát és az üzletben használható eszközöket. Az elismerést a hozzá tartozó díjakkal Beraki Eszter, a Maspex Olympos Kft. brand managerének távollétében Ottó Ildikó trade marketing manager vette át.

POPAI Különdíj: Univer
Legyen a Konyha Ördöge!

A kecskeméti székhelyű, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. Magyarország egyik meghatározó élelmiszer-ipari vállalata. A Well PR ügynökség lebonyolításában 2009. május 1. és december 31. között zajló promóciójukkal a fiatal főbevásárlókat és családtagjaikat célozták meg. Arra törekedtek, hogy az Univer Magyar Ízek termékcsalád körül izgalmat keltsenek. A nyereményjátékban való részvételhez az Univer Magyar Ízek termékcsalád egyes termékeinek csomagolásán található szám- és betűkódot kellett beküldeni SMS formájában. Az akció időtartama alatt a több mint 340 000 SMS-t küldtek be a vásárlók, akik az Univer egyedi csodakollekciójának egyes darabjait nyerhették meg. A fődíj egy 1 000 000 Ft értékű álomkonyha volt. Az „ördögi” sikk és kultuszteremtés teljes körű, 360 fokos marketingtámogatással valósult meg. Különösen figyelemfelkeltő volt a boltokban alkalmazott fa display, amelynek jellegzetes koronáján, de a polcdekoráción és a wobblereken is visszaköszöntek a Konyha Ördögei. Az ezüstérmet és a hozzá tartozó díjakat Avramucz Attila, az Univer Product Zrt. marketingigazgatója és Ferencz Mónika Linda, a Well PR ügynökség account executive -ja közösen vette át. Ez a promóció – kiemelkedően igényes és kreatív „ördögi” POP-eszköztárának köszönhetően – elnyerte a POPAI Magyarország Egyesület különdíját is, így Avramucz Attila egy valódi ősmagyar szerszámíjat, a hozzá tartozó nyilat, emléktáblát és elismerő oklevelet is átvehetett.