Az év legsikeresebb promóciója 2009.: II. helyezettek

Ezüstérmes: Up, Borsodi
Borsodi – Szurkolj teli torokból!

A 18–36 év közötti, focikedvelő sörfogyasztókat célozta ez a videóversennyel és helyszíni image-megjelenéssel fűszerezett nyereményjáték. Az ATL és a kreatív a McCann Erickson Kft., a BTL-megvalósítás az Up Hungary Kft. munkáját dicséri. A Borsodi márkastratégiájában egyik alappillér a foci és a magyar válogatott szponzorációja. A válogatott tevékenységét évek óta nem övezte akkora érdeklődés, mint 2009 őszén a magyar–svéd vb-selejtező meccsen, ahol a tét a csoportból való továbbjutás volt. Jól illeszkedett tehát a nagyszabású sporteseményhez a 2009. július 27–augusztus 30. között rendezett nyereményjáték, amelyben a sörvásárlást követő 24 órán belül a BORSODI szót kellett az online felületen keresztül beküldeni. A nyertesek a blokkal igazolták a vásárlást. A fődíj 3 db 2 fős utazás volt a Portugália–Magyarország mérkőzésre. Gazdára talált még 100 db 2 fős belépő a Magyarország–Svédország mérkőzésre, 100 db 2 fős belépő a Magyarország–Portugália mérkőzésre, valamint 50 db Magyar Válogatott mez. 138 429 beküldést regisztráltak. Lehetőséget kínáltak még arra is, hogy személyes szurkolói üzenetével bárki hozzájáruljon a válogatott sikereihez. Az üzeneteket a válogatott-mérkőzésen mutatták be a meccs előtt, illetve a szünetben az eredményjelző kivetítőn. A 60 beküldött anyag moderálás után került fel a magyar közösségi oldalra. A regisztrált felhasználók napi 1 szavazatot adhattak az általuk legjobbnak ítélt videóra. A magyar–svéd mérkőzésen, a himnusz alatt a legnagyobb magyar szurkolói zászlót jelenítették meg, ami a tv-közvetítésben is jól látszott. A zászló több mint 16 ezer 45×36 cm-es darabból állt. A Borsodi márkához kötődő élmény garantáltan maradandó volt, és jelentős média-visszhangot generált. Az ezüstérmet és a hozzá tartozó díjakat Goneth Jácint, az Up Hungary Kft. ügyvezetője vette át.

Ezüstérmes: Profi
Profi Születésnap

1989-ben, a diszkontláncok közül elsőként lépett a magyar piacra a Profi. Ma országosan 73 üzlet viseli a mosolygó pénztárcás logót. Saját márkás választékuk több, mint 80 százalékát Magyarországon állítják elő, amelyek közül több is viseli a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet. A forgalom növelése és az ismertség fokozása céljából, a 2008-as, Korda házaspárral megvalósított kampány hangulatának megőrzése mellett, megújított kommunikációval jelentek meg tavaly. A 20. évforduló jó alkalomnak bizonyult az imázs építésére, a márkanév újrapozicionálására, új, elsősorban fiatalabb vásárlók megszerzésére, a régi vásárlók megtartására és a vásárlási intenzitás növelésére. A játékban mindenki részt vehetett, aki 1500 Ft feletti
értékben vásárolt. A gyűjtőládába dobott, vásárlást igazoló blokkok tulajdonosai közül sorsolták a nyerteseket. A 4-féle, 20 db nagy értékű nyeremény – utazás, fényképezőgép, laptop, plazma-tv – mellett fődíjként 2 db autó is gazdára talált. A sablonos ár- és nyereményjáték-dömpingből kitűnt a Profi diszkont folyamatos rádiókommunikációjának karakteres Eperkutyusházaspár figurája, aki Korda Györggyel együtt a 2009. szeptember 28–október 25. között szervezett születésnapi akcióban is főszerephez jutott. Humoros, hangulatos, fiatalok és az idősebbek számára is könnyen emészthető történet játszódik le a reklámban, amely bemutatja az új sztárokat, közben hatékonyan juttatja el a kommunikáció legfontosabb információit – 20 év, nyereményjáték, akciós árak – a fogyasztóhoz. A tv-, rádió- és sajtómegjelenések mellett saját weboldal, óriásplakát, Profi akciósújság-címlap és bolti POS-anyagok hívták fel a figyelmet a kampányra. Ez az új koncepció egyedi, könnyen beazonosítható stílust adott a hirdetéseknek, és nagyban hozzájárult a kitűzött célok teljesüléséhez. Az aktivitás szervezésében idén is a D&V Marketing Kft. volt a Profi partnere. Az ezüstérmet és a hozzá tartozó díjakat Kincses Zsuzsanna, a Profi Magyarország Zrt. marketingkommunikációs
vezetője vette át.

Ezüst és POPAI Különdíj: Univer
Legyen a Konyha Ördöge!

A kecskeméti székhelyű, 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Univer Product Zrt. Magyarország egyik meghatározó élelmiszer-ipari vállalata. A Well PR ügynökség lebonyolításában 2009. május 1. és december 31. között zajló promóciójukkal a fiatal főbevásárlókat és családtagjaikat célozták meg. Arra törekedtek, hogy az Univer Magyar Ízek termékcsalád körül izgalmat keltsenek. A nyereményjátékban való részvételhez az Univer Magyar Ízek termékcsalád egyes termékeinek csomagolásán található szám- és betűkódot kellett beküldeni SMS formájában. Az akció időtartama alatt a több mint 340 000 SMS-t küldtek be a vásárlók, akik az Univer egyedi csodakollekciójának egyes darabjait nyerhették meg. A fődíj egy 1 000 000 Ft értékű álomkonyha volt. Az „ördögi” sikk és kultuszteremtés teljes körű, 360 fokos marketingtámogatással valósult meg. Különösen figyelemfelkeltő volt a boltokban alkalmazott fa display, amelynek jellegzetes koronáján, de a polcdekoráción és a wobblereken is visszaköszöntek a Konyha Ördögei. Az ezüstérmet és a hozzá tartozó díjakat Avramucz Attila, az Univer Product Zrt. marketingigazgatója és Ferencz Mónika Linda, a Well PR ügynökség account executive -ja közösen vette át. Ez a promóció – kiemelkedően igényes és kreatív „ördögi” POP-eszköztárának köszönhetően – elnyerte a POPAI Magyarország Egyesület különdíját is, így Avramucz Attila egy valódi ősmagyar szerszámíjat, a hozzá tartozó nyilat, emléktáblát és elismerő oklevelet is átvehetett.

Ezüstérmes:STR8
Pörögj fel a STR8-tel!

18–34 éves, ABstátusú, főként városi férfiakat célzott meg a Trade 90 member of Sarantis Group STR8 márkája 2009. június 8–augusztus 2.között zajló akciója. A kampány célja az értékesítési voumen növelése, az új fogyasztók akvizíciója, hűségépítés és az újonnan bevezetett termékek egyedi módon való támogatása volt. Azon STR8 vásárlók, akik 2009. június–júliusában matricával ellátott STR8 terméket vásároltak, a matricán található kóddal részt vehettek az online aktivitásban. A www.str8.hu-n regisztrálva,feltölthették kódjukat, és az a szerencsés, aki az előre kisorsolt és beprogramozott nyerő időponthoz legközelebb regisztrálta a kódját, nyert. Ezután ugyanezen az oldalon tudták kiválasztani és lefoglalni a programlehetőségek közül a leginkább kedveltet. Majd a vásárlást igazoló számla másolatának beküldése után egy egyedi sorszámú, egyedi arculattal ellátott, névre szóló kupont juttattak el a nyertesnek postai úton, amit a helyszínen felmutatva tudta térítésmentesen igénybe venni a szolgáltatást. Az 1000 élményprogram mellett 2 nagyértékű fődíj – külföldi utazás – is kisorsolásra került. A szabadidős élményprogramok között olyan lehetőségek szerepeltek, mint lövészet, falmászás, lovaglás, bowling, gokart, biliárd, uszoda, strandbelépő, minigolf, íjászat stb. – amiből a nyertes szabadon dönthette el, hogy mit és mikor kíván igénybe venni. A kitűzött célok túlszárnyalása mellett a promóciókhoz kötődő kérdőívből kiderült, hogy a válaszadók 79 százalékának vásárlási döntését befolyásolta a promoció. 82 százalék pedig úgy vélte, hogy az ajándékok sokszínűsége, rugalmasága és sok száma volt a legmotiválóbb az akcióban. A forgalmazót az éves tárgyalások és listázások bonyolításában is segítette ez a sikeres aktivitás. Az ezüstérmet és a hozzá tartozó díjakat Radosiczky Anikó, a Trade 90 member of Sarantis Group marketingvezetője és Mege Tímea, a Rewart marketingigazgatója közösen vette át.