Rekordot döntött a kínai Alibaba
Ismét rekordbevételt ért el az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál vasárnap a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizedik alkalommal tartott kiárusításon, de az éves összevetésű növekedési ütem minden eddiginél alacsonyabb volt.
Idén 213,5 milliárd jüanra, azaz 30,7 milliárd dollárra rúgott a forgalom értéke, szemben az egy évvel korábbi 168,2 milliárd jüan, azaz 25,6 milliárd dollárral. A jüanban számolt bevétel növekedési üteme a tavalyi 39 százalékról 27 százalékra esett vissza.
A Kínából és a világ minden más országából érkező megrendelések értéke már az éjfélt követő első 85 másodperc után elérte az egymilliárd dollárt, az első óra végén pedig a tízmilliárd dollárt.
Kínában a 90-es évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, és a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, idei forgalma már közel háromszor akkora volt, mint a nyugati világ karácsony előtti „fekete péntek” és az azt követő hétfő, a „kiber hétfő” bevásárló napjain 2017-ben elért együttes árbevétel.
Ezzel együtt az idei felemás eredmény – rekordmagas bevétel rekordalacsony növekedési ütemmel párosulva – jól mutatja, hogy az Alibaba az eladások gyengülésének kilátásaival küzd, miközben egyre mélyülnek a kereskedelmi feszültségek az Egyesült Államok és Kína között. A vállalat novemberben 4-6 százalékkal rontotta idei éves forgalmának előrejelzését, aminek következményeként tovább csökkent árfolyama a New York-i tőzsdén.
Tavaly majdnem megduplázódott az árfolyam, idén viszont már 16 százalékkal csökkent. Nyitás után negyedórával 143,61 dolláron, 0,86 százalékos mínuszban állt az Alibaba árfolyama.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >