Régiós márkát építenek és honosítnak a balatoni borászok
Október 24-én lesz a nemzetközi premierje a milánói világkiállításon az egységes címkével ellátott, olaszrizlingből készült BalatonBornak, amely a magyar régiós márkaépítés első példája lehet – mondta Kardos Gábor, a bormárkát létrehozó Balatoni Kör elnöke az MTI-nek.
A balatoni borászokból és vendéglátósokból álló egyesület elnöke kifejtette, a nemzetközi piacon elsősorban a régiók, a régiós márkák versenyeznek, ezért a versenyképesség elengedhetetlen feltétele, hogy Magyarországon is bevezessenek ilyen márkákat. A helyi termékek egyre népszerűbbek, de az európai példák azt mutatják, versenyképessé csak régiós márkák létrehozásával válhatnak – tette hozzá.
A kezdeményezéséhez csatlakoztak a régió legismertebb borászatai, családi pincészetei, amelyek elkészítik saját BalatonBorukat, ezzel erősítve a közösségi márkaépítést. A bormárkát kialakító 25 borászat mellé további, a minőségi követelményeknek megfelelő csatlakozókat is fogadnak. Az első bor az elképzelések alapján április végén kerül piacra egységes címkével, amelyen feltüntetik a készítő borászat nevét is.
A tervek szerint egy pincészet legfeljebb 3 ezer palack BaltonBort készíthet, a Made in Balaton régiós védjeggyel. A márkanév használati díja palackonként legfeljebb 50 forint lesz, amiből például a marketinget finanszírozzák.
A balatoniak közösségi marketingje a szövetkezeti modellhez hasonlít, közös értékesítéssel, amely nagyobb támogatást élvez az unióban – fogalmazott az egyesület elnöke. Az olaszrizlingre azért esett a választás, mert az üdülőrégió legelterjedtebb, egyben országos viszonylatban legnagyobb területen termesztett fehér szőlője. A régiós fehérbor kiskereskedelmi ára egységesen 1450 forint lesz, ami a magyar borpiacon ma még alulreprezentált középáras kategóriának számít. Az erős borágazattal rendelkező országokban az ilyen középáras termékekre építik a régiómarketinget – mondta Kardos Gábor, aki arról is beszámolt, hogy a BalatonBor minősítését végző, megjelenését megtervező Balatoni Kör szorgalmazza a Balatoni termék védjegy bevezetését is, valamint a tó arculati elemeinek összehangolását, egy modern Balaton-logó kialakításával.
„A Balaton márkanév használatának egységes rendszerbe foglalása azért is sürgető, mert a veszprémi kézilabda csapat a jövőben használni kívánja a tó nevét és sziluettjét logóként a mezén” – mondta Kardos Gábor. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olaszrizling Október Nagykóstoló nyolcvan termelő boraival
Több mint 80 borászat mintegy 150 tételét kóstolhatják meg az…
Tovább olvasom >Nem látott bravúrt mutatott be egy badacsonyi olaszrizling a fajta tesztjén
Október 12-én kerül sor a „legmagyarabb” szőlőfajta legnagyobb hazai seregszemléjére,…
Tovább olvasom >Szekszárdi hegemónia
Nyolc kategóriában, harmadik alkalommal választották meg az Országház borait. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >